Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در این مرحله از توسعه سامانه، اماکن پربازدید استان فارس اعم از تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، سعدیه، حافظیه، حمام وکیل و ارگ کریم‌خانی مجهز به زیرساخت فروش الکترونیکی شدند.
معاون رئیس جمهوری در سخنانی در این مراسم گفت: افزایش سطح خدمات به لحاظ کمی و کیفی برای گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد و الکترونیکی کردن بلیت سایت‌های تاریخی نیز اقدامی در این خصوص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مونسان افزود: پیش از این فروش بلیط به صورت دستی انجام می‌شد که علاوه بر نیروی انسانی بسیار زیاد، رضایت مندی کافی برای گردشگران ایجاد نمی‌کرد، خوشبختانه با راه اندازی سامانه فروش الکترونیک در چند کاخ موزه تهران این حرکت ادامه یافت و امروز شاهد بهره برداری از این سامانه در تخت جمشید هستیم.
وی تصریح کرد: راه اندازی این سامانه صحت و سلامت کار را ارتقا می‌دهد و باعث افزایش سطح ارائه خدمات به گردشگران می‌شود.
مونسان با بیان اینکه گردشگران در سراسر دنیا بلیت اماکن و سایت‌های تاریخی را به عنوان یادگاری نگهداری می‌کنند گفت: تمهیداتی پیش بینی خواهد شد تا بلیت الکترونیکی به گونه‌ای باشد که امکان نگهداری آن وجود داشته باشد.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: راه اندازی سامانه فروش بلیت الکترونیک اقدام بسیار خوبی است و امیدواریم این سامانه بزودی در سایر سایت‌های تاریخی کشور نیز راه اندازی شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سایت‌های تاریخی به ویژه تخت جمشید علاوه بر اینکه بنا‌های تاریخی ارزشمند برای همه بشریت است نشان از مهندسی عمیقی دارند که در اینجا به کار رفته است، این بنا‌ها حامل پیام‌های بزرگ انسانی هستند.
مونسان ادامه داد: استفاده از کلمه دروازه ملل در تخت جمشید اوج ارتباطات انسانی را نشان می‌دهد و بر این نکته اشاره دارد که بیش از ۲۵۰۰ سال پیش ملت ایران به این موضوع توجه داشته اند، نیاکان ما صلح دوست بودند و به ارتباط بین اقوام و انسان‌ها اهمیت می‌دادند، همکاران ما با تمام وجود از این آثار تاریخی نگهداری و حفاظت می‌کنند.
وی اظهار داشت: استفاده از ابزار‌های نوین برای افزایش سطح خدمات و ارتقای کیفیت در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد و درتلاشیم با ابزار‌های نرم افزاری تاریخ را برای گردشگران به ویژه گردشگران خارجی بازگو کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استفاده از گوشی‌های راهنما که در نوروز ۹۷ شاهد آن بودیم اقدام بسیار موثری بود که باعث شد توضیحات استاندارد به گردشگران ارائه شود، همچنین کاری با تلفیق نور و صدا در تخت جمشید در حال انجام است تا آنچه در گذشته در تخت جمشید رخ داده است به گردشگران نشان داده شود.
مجموعه میراث جهانی تخت جمشید در ۵۵ کیلومتری شمال شیراز در محدوده شهرستان مرودشت واقع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تجهیز تخت جمشید بلیت سامانه خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش‌فروش بلیت «مست عشق» با رده‌بندی سنی ۱۵+

آفتاب‌‌نیوز :

پس از تعویق یک هفته‌ای در نمایش فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، این فیلم از چند روز دیگر با تعیین رده‌بندی سنی بالای ۱۵ سال روی پرده سینما‌ها می‌رود.

این فیلم در حالی از چهارشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه اکران می‌شود که پیش‌فروش اینترنتی بلیت آن از امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در برخی سایت‌های فروش بلیت (ایران تیک) آغاز شده است.

در «مست عشق» که فیلمی مشترک از ایران و ترکیه است، به نویسندگی فرهاد توحیدی و به تهیه‌کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده ساخته شده و شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، حسام منظور، هانده ارچل، ابراهیم چلیک‌کول، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران و بوران کوزوم در آن بازی کرده‌اند.

داستان فیلم همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد که شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون حضور داشته‌اند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • دستور از اتاق رئیس: پاداش تاریخی برای بلیت پاریس
  • آغاز پیش‌فروش بلیت «مست عشق» با رده‌بندی سنی ۱۵+