Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران- ایرنا- مراکز یادگیری محلی غیردولتی 2 سال پیش از سوی سازمان نهضت سواد آموزی در کشور راه اندازی شد و هم اکنون به مکانی مناسب برای کسب مهارت، باسوادی و توانمند سازی قشرهای محروم تبدیل شده اند.

به گزارش ایرنا، به گفته مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آیین راه اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی در گچساران، همفکری و همدلی در مجموعه مدیریتی و نیروی انسانی این استان موجب شده تا نخسیتن مرکز یادگیری محلی سیار در منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هادی زارع پور افزود: تاکنون بیش از 10 مرکز یادگیری محلی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده که تاپایان سالجاری به 16 مرکز خواهد رسید.
وی بیان کرد: این مراکز با هدف آموزش مهارتهای زندگی، کارآفرینی، اشتغال و تولید، ارتقاء دانش و فرهنگ محیط زیست، کشاورزی، منابع طبیعی، آموزش حقوق اجتماعی و شهروندی و بهداشت راه اندازی شده اند.
زارع پور اظهار داشت: در این مراکز امکان آموزش بیش از 40 نوع مهارت وجود دارد.
وی بیان کرد: در هر مرکز یادگیری محلی سواد آموزان در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم در کنار سواد پایه، مهارت‌ها را نیز فرا می‌گیرند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون بیش از یکهزارو 400 نفر در این مراکز یادگیری محلی این استان از سوی 250 مربی در حال آموزش هستند.
سید حمدالله خواهش نیک افزود: امید است تا پایان سالجاری با راه اندازی 6 مرکز یادگیری دیگر زمینه آموزش یکهزارو 900 سوادآموز فراهم شود.
وی تصریح کرد: در این مراکز مهارت آموزی برای فراگیران دوره های سوادآموزی،تکمیلی، پایانی و تحکیم سواد انجام می شود.
خواهش نیک گفت: برای نخستین بار مرکز یادگیری محلی در شهر دوگنبدان با 12مربی راه اندازی شد.
وی ادامه داد:هم اکنون 120 نفر در مرکز سوادآموزی و یادگیری محلی دوگنبدان در حال آموزش هستند.
خواهش نیک افزود: این مرکز شامل مجتمع آموزشی است وبی سوادان10تا49سال شهر دوگنبدان می توانند از فرصت فراهم شده در این شهر استفاده کنند.
وی افزود:50 درصد آموزش‌ها در زمینه مهارت زندگی،30 درصد در زمینه مهارت اجتماعی و 20 درصد مربوط به حقوق شهروندی است.
براساس سرشماری سال 95 جمعیت بی سواد گروه سنی 10 تا 49 سال استان 34 هزار و 106 نفر است که 9 هزار و 205 نفر مرد و 24هزار و 901 نفر زن هستند.
در بین شهرستان ها نیز گچساران و بویراحمد با 96/6 و 93/8 بیشترین و کهگیلویه با 88/2 و لنده با 88/4 کمترین میزان باسوادی را دارند.
راه اندازی مراکز یادگیری محلی سوادآموزی از سال تحصیلی 94 در دستور کار نهضت سواداموزی قرار گرفته است .
2082/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مركز يادگيري محلي گچساران راه اندازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۴۹۳ بانوی بیرجندی در ۱۹ گروه هدف آموزشی یک مهارت جدید فرا گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ریحانه طالبی در بازدید مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند اظهار داشت: سال گذشته در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند 116 دوره آموزشی برگزار شد که در مجموع برای متقاضیان مهارت آموزی 192 هزار و 146 نفر ساعت آموزش اجرا شد. 

وی گفت: در این مرکز 5 کارگاه آموزشی در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع چرم، گوهرتراشی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی دایر است که در مجموع بیش از 30 حرفه آموزشی بنا به تقاضای مهارت آموزان اجرا می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند بیان کرد: سال گذشته به ترتیب دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی و زنان خانه‌دار بیشترین شرکت کننده در بین گروه‌های هدف مهارت آموزی بوده‌ند.

طالبی از راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی مهرتاش در سال گذشته در این مرکز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولید شده کارگاه‌های آموزشی و همچنین محصولات کارآموزان مرکز که در خانه مشغول به تولید هستند عرضه می‌شود. در این مکان علاوه بر فروش محصولات، سه غرفه در اختیار کارآموزان توانمند دوره‌های آموزشی قرار داده شده تا در تولید سفارشات تبصره 75 این مرکز را همراهی کنند.

حسن کامرانی‌فرد نیز گفت: سال گذشته 4 هزار نفر از اقشار آسیب‌دیده اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف کشوری و استانی به صورت رایگان با یک مهارت جدید آشنا شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار این اداره کل است. در این راستا در سال گذشته 175 دوره آموزشی ویژه اقشار آسیب‌دیده اجتماعی شامل معتادین بهبودیافته،کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنین سکونت‌گاه‌های غیررسمی برگزار شده است. از متقاضیان این گروه هدف 2 هزار و 467 نفر مرد و یک‌هزار و 486 نفر زنان بوده که در طی سال در مجموع 613 هزار و 037 نفر ساعت آموزش را گذرانده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 411 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان به  12 هزار و 236 نفر آموزش‌های مهارتی ارائه دادند که از این تعداد هشت هزار و 514 نفر زن، سه هزار و 722 نفر مرد هستند.

کامرانی‌فرد با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت 60 آموزشگاه جدید در سال گذشته اظهار داشت: اکنون 411 آموزشگاه فعال فنی و حرفه‌ای در استان داریم که 259 مجوز مربوط به آموزش‌های ویژه بانوان و 12 مجوز مربوط به آموزش‌های آقایان است و از مجموع آموزشگاه‌های ذکر شده 140 آموزشگاه نیز مجوز دومنظوره آموزش به زنان و مردان را دارا هستند.

انتهای پیام/257

دیگر خبرها

  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند