Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@05:08:32 GMT

تکالیف مهارتی جایگزین مشق شب سنتی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۵۱۹۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی ، رضوان حکیم زاده امروز در مراسم تجلیل از مدیران برتر طرح تدبیر مدارس ابتدایی در مشهد افزود: قصد داریم در این مقطع به جای رونویسی صرف ،  مهارت نوشتن افکار، مشاهدات و احساسات را در دانش آموز تقویت کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم دانش آموزان در مدرسه و منزل همه چیز را کاربردی یاد بگیرند ،  باید تکالیف مهارتی را جایگزین تکالیف سنتی نمائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید براساس سند تحول بنیادین نگاه تخصصی به کودک داشته باشیم و اقتضائات دوران کودکی را به رسمیت بشناسیم.

حکیم زاده افزود: ما مسئول تربیت و هدایت دانش آموزان هستیم و باید در کلام و رفتار خود عدالت تربیتی داشته باشیم و به آنان اجازه اشتباه کردن بدهیم تا یاد بگیرند و اعتماد به نفس و عزت نفس پیدا کنند.

وی گفت: مهمترین نکته برای موفقیت در طرح تدبیر مدارس، داشتن برنامه و درک صحیح از موضوعی است که قرار است هدایت و راهبری شود.
وی افزود: در کنار ضرورت وجود برنامه عملیاتی، زمان بندی و نظم دادن به امور نیز به پیشبرد اهداف کمک می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این برنامه مدون و مورد نیاز با سند تحول بنیادین منطبق شده و به عنوان تنها برنامه اجرایی مدارس در دوره ابتدایی معرفی شده تا به عنوان نقشه راه مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح بازی ، آموزش و یادگیری نیز گفت: در دوره ابتدایی قرار نیست ذهن دانش آموزان از مطالب انباشته شود بلکه قرار است کودک با بازی، مطالب را یاد بگیرد.

حکیم زاده ، بازی را به عنوان بستری برای یادگیری علوم مختلف و مهارت های زندگی در کودک معرفی کرد و افزود: باید آموزش به جای حافظه محوری به سوی مهارت آموزی حرکت کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: طرح تدبیر مدارس ابتدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز پیش از ظهر برگزار شد، اظهار کرد: سلامت خانواده بسیار حائز اهمیت است و برنامه‌های دولت سیزدهم مبنی‌بر این رکن اساسی است. این برنامه همه جامعه را در بر‌می‌گیرد و یکی از بخش‌های این طرح سلامت مدارس است.

وی با بیان اینکه در کنار سلامت مدارس باید سلامت فردی دانش‌آموزان را در دستور کار قرار دهیم، ادامه داد: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ سفیر سلامت در جامعه وجود دارد که درصدد هستیم این تعداد را به ۴ میلیون نفر افزایش دهیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در مدارس از اهمیت زیادی برخوردار است، ابراز کرد: ارتقا سلامت جامعه تنها از سوی فرهنگ‌سازی انجام می‌گیرد و مهم‌ترین برنامه در حوزه دانش‌آموزان است،  ما دانش آموزانی داریم که سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند.

وی بابیان اینکه تغذیه دانش‌آموزی بسیار مهم است، گفت: یکی از مسائل شیر مدارس است که در برنامه هفتم به این موضوع پرداخته شد.

فرشیدی خاطرنشان کرد: اقداماتی درجهت افزایش و استمرار  ارتباط وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و خانواده را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • اردوی مهارتی دانش آموزان در آباده
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • وجود ۵۴ هزار سفیر سلامت در گلستان
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال