Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان اهر با انتقاد از عدم همکاری برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی گفت: نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور در ارتباط با عدم همکاری بانک‌ها نوشتیم. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، زاهد محمودی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر که با حضور معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با اشاره به اینکه سهم شهرستان اهر از تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سال گذشته 6 میلیارد تومان بود، اظهار داشت: در این خصوص نزدیک 29 میلیارد تومان با 205 طرح به بانک‌ها معرفی شدند و از این میزان 36 طرح با حدود 15 میلیارد تومان توانستند تسهیلات دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان اهر در پرداخت تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری بعد از تبریز در رتبه دوم استانی قرارگرفته است و این مهم با همراهی دستگاه‌ها و بانک‌های عامل تحقق یافت.

مجلس در هفته‌ای که گذشت: از تماس لاریجانی با مستعفی‌ها تا ماجرای سوال از روحانیتلفات فوتی در جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل هر روز افزایش می‌بابداستاندار زنجان: تمام فرمانداران زنجان ‌با امام جمعه ‌ارتباط تنگاتنگی باید داشته باشنداستقرار اکیپ‌های راهداری به محورهای مواصلاتی ایلام

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه اعتبارات اشتغال فراگیر برای آذربایجان شرقی 873 میلیارد تومان بود، گفت: با توجه به اینکه تسهیلات اشتغال فراگیر به‌صورت شناور بود برای شهرستان‌ها سهمی در نظر نگرفته‌اند در این میان 181 طرح با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومان در کمیته فنی شهرستان مورد تصویب قرار گرفت و از این تعداد 59 طرح با سرمایه‌گذاری 2.33 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 88 نفر تسهیلات پرداخت شد.

محمودی اضافه کرد: در حوزه مشاغل خانگی 316 طرح و با اعتبار 3 میلیارد تومان در کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی به تصویب رسید ولی بانک‌ها برای 83 طرح مشاغل خانگی یک میلیارد و 535 میلیون تومان با اشتغال‌زایی 307 نفر تسهیلات پرداخت کردند.

وی با انتقاد از عدم همکاری برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی گفت: بانک‌های رفاه، تجارت و سپه اهر در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اصلاً همکاری نکردند و موجب شد تا نامه‌ای با امضاء استاندار آذربایجان شرقی به معاون اول رئیس‌جمهور و مدیران عامل این بانک‌ها ارسال و مراتب عدم همکاری اطلاع داده شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر با ذکر اینکه در اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی سهم شهرستان اهر 150 نفر است، بیان کرد: تا به حال 71 نفر به واحدهای واجد شرایط معرفی شده‌اند که در این حوزه نیز شهرستان اهر بعد از تبریز در رتبه دوم استانی قرار دارد.

محمودی در ادامه کمبود نقدینگی و تسهیلات را از جمله موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران شهرستانی عنوان کرد و گفت: کارگروه اشتغال استان مصوب کرده که بانک‌ها می‌توانند 30 درصد به تسهیلات سرمایه‌گذاران اضافه کنند اما در این بحث نیز برخی بانک‌ها همکاری می‌کنند و برخی دیگر از بانک‌ها می‌گویند باید از پایتخت ابلاغ داشته باشیم لذا انتظار می‌رود موانع افزایش تسهیلات سرمایه‌گذاران برطرف شود.

فرماندار شهرستان اهر ابراز داشت: اینکه شهرستان اهر قطب دامداری و دام‌پروری گفته می‌شود غیرقابل کتمان است و اغلب معیشت مردم این منطقه از طرق دام‌پروری تأمین می‌شود اما اخیراً گفته‌شده تا به دامداری‌های سنتی و غیر صنعتی تسهیلاتی داده نمی‌شود بر همین اساس تقاضا داریم با تصمیم عدم پرداخت تسهیلات به دامداری‌های سنتی معیشت دامداران در معرض تهدید قرار نگیرد.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، میثم معافی درجلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲  با اشاره به اهمیت منابع جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ در رفع مشکلات تامین مالی کسب و کار‌های خرد و متوسط افزود: در سال گذشته سهم امداد در جز۳ بند (ب) تبصره ۱۸، سیصد و چهل میلیارد تومان بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان به کمیته امداد استان مازندران تخصیص یافته است که تاکنون ۲۳۲ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال به ۱۹۵۲ مددجو و نیازمند پرداخت شده است.

معافی با بیان اینکه مازندران در جذب اعتبارات جز۳ در کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده است ازهمکاری بانک‌های مهر ایران، سپه، کشاورزی، ملی واقتصاد نوین در اعطا تسهیلات اشغال به مددجویان و نیازمندان تشکر و قدردانی کرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: تسهیلات پرداختی در اجرای طرح‌های اشتغال در بخش‌های دامپروری، کشاورزی، خدماتی، صنفی، صنعتی، صنایع دستی و... بوده است.

خاطر نشان می‌شود دراین جلسه بانک‌های عامل جهت تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات و جذب کل اعتبارات تخصیصی قول مساعد دادند.

یادآور می شود، جلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ و ۴بند (ب) تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران سید اسماعیل هاشمی، نمایندگان استانداری، اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی، مدیریت برنامه ریزی و بانک‌های عامل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • توجه به مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های تحقق شعار سال است
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند
  • صندوق کارآفرینی امید مهاباد ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد