Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@13:24:23 GMT

اعتبارات منابع طبیعی فیروزه افزیش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۵۶۸۷

اعتبارات منابع طبیعی فیروزه افزیش یافت

حسین سهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات امسال استانی و ملی اداره منابع طبیعی فیروزه در مجموع 10 میلیارد و 14 میلیون ریال است.
وی اظهار داشت: از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی برای طرح های آبخیزداری این شهرستان پنج میلیارد و 700 میلیون ریال در نظر گرفته شده که از این مبلغ تاکنون چهار میلیارد و 600 میلیون ریال برای احداث 2بند خاکی و سرریز اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: امسال با هزینه بیش از 650 میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی عملیات کپه کاری در عرصه ای به وسعت 200 هکتار از اراضی فیروزه انجام شد.
سهرابی افزود: برای 50 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان فیروزه سند صادر شده و امسال در 14 هزار و 500 هکتار از مساحت این شهرستان با هزینه بیش از 290 میلیون ریال طرح کاداستر اجرا شد.
وی اظهار داشت: فیروزه دارای 31 هزار هکتار حوزه آبخیزداری است که از این مقدار 18 هزار هکتار دارای مطالعه موردی، 13 هزار هکتار دارای طرحهای مصوب آبخیزداری است که برای اجرا نیازمند هفت میلیارد ریال اعتبار می باشد.
وی ادامه داد: همچنین در بخش طاغنکوه جنوبی شهرستان فیروزه 13 هزار هکتار مطالعات جامع آبخیزداری مراحل پایانی خود را طی می کند.
سهرابی افزود: فیروزه دارای 44 مرتع ممیزی شده به وسعت 59 هزار هکتار با 2 هزار و 50 بهره بردار و سه هزار هکتار پهنه بیابانی است.
وی اظهار داشت: در دامنه های شمالی و جنوبی شهرستان فیروزه گونه های جنگلی سماق، بنه، عناب به صورت پراکنده و لکه ای وجود دارد که با برنامه ریزی و جلب مشارکتها می تواند به صورت جنگلهای اقتصادی مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نظارت و حفاظت از عرصه منابع طبیعی فیروزه با 2 نیرو انجام می شود گفت: امسال از 20 هزار متر مربع اراضی تصرف شده این شهرستان خلع ید شد.
شهرستان فیروزه با 42 هزار نفر جمعیت و وسعت 162 هزار و 500 هکتار دارای 62 هزار هکتار اراضی ملی است که 59 هزار هکتار آن جزو مراتع ممیزی شده می باشد.
مرکز این شهرستان در 152 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف صندوق توسعه ملی مشهد منابع طبیعی هکتار فیروزه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در بازدید از راه‌های عشایری شهرستان گچساران افزود: بیشترین آسیب به مسیر تردد عشایر و پل‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض و گچ ترابعلی وارد شده است.
وی با بیان اینکه این مسیر‌ها نیاز به بازگشایی دارند اضافه کرد: در حال برآورد دقیق خسارت وارد شده در این زمینه هستیم.
استاندار گفت: بیش از ۵ هزار کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که دولت تلاش می‌کند تا در همین دوره با اختصاص اعتبارات مناسب بخش زیادی از این راه‌ها بهسازی و ایمن سازی شود.
احمد زاده به سیاست‌های دولت سیزدهم در حمایت و رفع مشکلات جامعه عشایری اشاره و عنوان کرد: در اقدامی بی سابقه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دور دوم دولت به استان و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات متمرکز سازمان امور عشایر کشور برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه‌های مخالف عشایر استان اختصاص یافت.
استاندار عنوان کرد: از سهم آلایندگی نفت هم ۸۰ میلیارد ریال برای ابنیه راه‌های عشایری در شهرستان گچساران اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های شمشاد خزری
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی