Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@23:06:50 GMT

جشنواره خوارزمی میدان رقابت برای تولید دانش است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۵۷۴۶

جشنواره خوارزمی میدان رقابت برای تولید دانش است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید نجیب میرانی روز پنجشنبه در آیین آغاز پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در مدرسه حضرت خدیجه شهر پاوه با ابراز خرسندی از فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان در میادین علمی داخلی و بین المللی، کسب موفقیت های پرشمار نوجوانان و جوانان را نشانه ظرفیت بالای سرمایه های اجتماعی در این دیار دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، تولید علم و ثبت اختراع توسط نوجوانان را زمینه ساز ارتقای اعتماد به نفس و معنی واقعی «ما می توانیم» عنوان کرد و افزود؛ وجود دانش آموزان پژوهشگر و خلاق مایه مباهات هر جامعه ای هستند.
معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش پاوه نیز؛ جشنواره نوجوان خوارزمی را مظهر تفکر و خلاقیت در دانش آموزان عنوان کرد و افزود؛ ارتباط بیشتر علم و فناوری با زندگی و فرهنگ اجتماعی دانش آموزان از اهداف این جشنواره محسوب می شود.
ایوب احمدی، جشنواره نوجوان خوارزمی را فرصتی مناسب برای کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف علمی و مهارتی توصیف کرد و دانش آموزان را به استفاده بهینه از تک تک فرصت های پیش رو در مسیر زندگی توصیه کرد.
وی با قدردانی از تلاشهای فرهنگیان و دانش آموزان در راستای برگزاری جدی و رقابتی این جشنواره در سالهای گذشته از نگاه ویژه مدیریت آموزش و پرورش پاوه به امر پژوهش و ابتکارات دانش آموزی و برنامه ریزی مدون در این زمینه برای سال تحصیلی جاری خبر داد.
مدیر پژوهش سرای دانش آموزی رشد پاوه هم ؛ با اشاره به سند طرح تحول نظام آموزشی و توجه ویژه به علم آموزی براساس روش های پژوهش محور و خلاقیت آفرین، برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی را در همین راستا عنوان و بر مشارکت گسترده دانش آموزان در این جشنواره تأکید کرد.
سعید احمدی ، ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان و کمک به فرآیند هدایت تحصیلی آنها و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای مطلوب برنامه های درسی را از اهداف این جشنواره برشمرد.
بیش از یک هزار و 800 دانش آموز شهرستان پاوه از 19 مدرسه شهری و روستایی در مقطع متوسطه اول، در 6 رشته پژوهشی، دست سازه ها، بازارچه های کسب و کار دانش آموزی، زبان و ادبیات فارسی، زبان خارجی و فعالیت های آزمایشگاهی در پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی 98 - 97 به رقابت می پردازند.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آموزش و پرورش جامعه دانش آموزان سرمایه کسب و کار منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل آلمان با طعم صعود

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط‌عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که جهت حضور در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ به صربستان سفر کرده است، ظهر امروز در دومین بازی دور گروهی خود به مصاف تیم قدرتمند آلمان رفت و توانست با پیروزی در دو دست اول و دوم، بازی را به سود خود به پایان ببرد.

در این دیدارها که در سه دست برگزار می‌شود، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد در دست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۱ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ برنده شده و بازی را به سود خود پایان برساند تا با حساب دو بر صفر صعود خود را از گروهD مسجل کرده و بازی آخر خود مقابل بلژیک را تشریفاتی کند.

گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان که در گروه D برابر بلژیک، آلمان و اوگاندا هم گروه است، فردا راس ساعت۱۲:۳۰ ظهر به وقت تهران در بلگراد به مصاف بلژیک خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی ايران مقابل آلمان
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل آلمان با طعم صعود
  • رقابت دانش آموزان خرامه‌ای در مسابقات قرآنی
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • اجرای اردوی عملی دانش آموزان
  • برگزاری اردوی عملی دانش آموزان
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل اوگاندا در اولین گام