Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، کسانی که در یمن چشم خود را به روی جنایات ائتلاف سعودی در یمن بستند از ضرورت پایان جنگ یمن دم زدند، اوضاع در جبهه های جنگ تشدید شد و به نظر می رسد که آمریکا و متحدان غربی اش به این ائتلاف چراغ سبز داده اند که اگر بنا باشد صلحی در یمن برقرار شود باید در اواخر جنگ حداکثر تحرکات نظامی را در جبهه های مختلف انجام دهند تا در چانه زنی های سیاسی احتمالی دست بالا را داشته باشند و از همین رو بود که متجاوزان و مزدوران وابسته به این ائتلاف بر دامنه حملات خود در جبهه های مختلف و نیز منازل مسکونی به ویژه در استان صعده افزودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل دعوت آمریکایی ها و متحدان غربی اش به توقف جنگ در یمن به علت این است که خود آمریکایی هم پذیرفته اند که ائتلاف سعودی-اماراتی و ادوات آنها در رقم زدن سرنوشت جنگ شکست خورده اند.

در همین راستا و برای بررسی مسائل مربوط به مذاکرات صلح یمن در سوئد خبرنگار مهر با «عبدالوهاب المحبشی» رئیس اداره حقوقی و قانونی و عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفتگو کرده است که شرح آن از نظر می گذرد.

عبدالوهاب المحبشی در ابتدا در خصوص اهمیت پیشنهاد انصارالله یمن مبنی بر تشکیل دولتی انتقالی با حضور تمام احزاب سیاسی بیان داشت: درخواست و دعوت محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله یمن به تشکیل دولت انتقالی با مشارکت تمام احزاب سیاسی، دیدگاهی منصفانه و واقعی و قابل عملیاتی شدن است تا بدین صورت به راه حل دست یابیم. قاعدتا مزدوران و پیروان ریاض باید از محمد عبدالسلام تشکر کنند. زیرا این دعوت و درخواست او فرصتی را برای شراکت بدون افتادن در آغوش دشمنان فراهم می کند.

وی درباره پیشنهاد بازگشایی فرودگاه صنعاء توسط دولت مستعفی یمن در خلال مذاکرات صلح یمن در سوئد نیز تصریح کرد: بازگشایی فرودگاه صنعاء لازم است. زیرا بسته ماندن آن موجب وقوع فاجعه ای انسانی می شود. طبق منشور جهانی حقوق بشر نیز ما حق رفت و آمد را داریم. البته این عروسک ها قادر به بستن و بازگشایی فرودگاه صنعاء نیستند بلکه سعودی ها و آمریکا این فرودگاه را بسته اند.

عضو ارشد انصارالله در رابطه با واکنش جامعه بین الملل به پیشنهاد توافق تبادل اسیران نیز گفت:توافق تبادل اسیران به دلیل اینکه پرونده ای انسانی و بشردوستانه محسوب می شود، از سوی گروه های مردم و جهات رسمی مورد استقبال قرار گرفت و قاعدتا باید طرف مقابل هم آن را بپذیرد و نسبت به آنچه تعهد داده است، التزام داشته باشد و آن را اجرایی کند.

وی همچنین در تحلیل سخن عبدالسلام مبنی بر لزوم بی طرف اعلام شدن الحدیده نیز تاکید کرد: معتقدم که شبهه ای در عبارت وی پدید آمده است؛ زمانی که محمد عبدالسلام می گوید که بی طرف اعلام شدن بندر الحدیده لازم است، بدین معناست که این بندر نباید به عنوان سلاحی برای مجازات عمومی مردم یمن به کار گرفته شود. همچنین نباید از غذا مانند سلاح علیه مردم و ملت یمن استفاده شود و بندر را مسدود کنند. علاوه بر این نباید به بندر الحدیده حمله شود تا آن را اشغال و از این طریق استان های تحت حاکمیت یمن را محاصره کنند. بنابراین کلمه و لفظ بی طرف که از این عبارت فهمیده می شود، به این معنی نیست که الحدیده تحت تسلط دولت مرکزی یمن نباشد.

عبدالوهاب المحبشی در پایان درباره نحوه ایفای نقش نماینده سازمان ملل در یمن و علت آغاز مجدد مذاکرات صلح نیز اظهار داشت: نقش نماینده سازمان ملل به میزان سقفی است که آمریکا و انگلیس برای او تعیین می کنند و این دو کشور نیز در حال حاضر تمایل شدیدی دارند تا جایگاه خود را که به دلیل کمک به سعودی ها در ارتکاب جنایات علیه مردم یمن تخریب شده، بهبود بخشند. همچنین میخواهند خود را از مسئولیت جنایات سعودی ها در یمن و خشم موجود علیه شان جدا و دور کنند. نماینده سازمان ملل نیز تلاش می کند تا این دو کشور را به صورت مناسب از این وضعیت خارج گرداند. آنچه برای ما حائز اهمیت است، برخورد مثبت با تمام راهکارهایی است که کرامت و صلح را برای یمن دربردارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت مغایر قانون است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اصلاحیه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد.

در این نامه آمده است: 

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 213664/ت62097هـ مورخ 18/11/1402، موضوع: «اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت  اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«با نظر به بندهای «الف» و «ب» ماده (1) قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت -مصوب 1376- که سپرده ثابت بودن نوع هر دو حساب افتتاحی به منظور تشویق پس انداز و حمایت از کارکنان دولت را با تصریح هر چه تمام مورد تأکید قرار داده است، بنابراین، تبصره الحاقی به ماده (6) آیین‌نامه از حیث تغییر هر دو حساب از سپرده ثابت به قرض‌الحسنه که تغییر این عنوان به خاطر نیازمند بودن به قانون، خارج از صلاحیت دولت است، مغایر قانون است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت مغایر قانون است
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • طرح مولدسازی برای دستگاه های اجرایی گیلان لازم الاجراست
  • آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای
  • تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی
  • ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات و مخاطرات حوزه پدافند غیرعامل
  • ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات باحضور سردارباقری
  • حدیث روز | راهکاری برای انجام کارهای سخت