Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رسانه‌های سعودی، دولت عربستان اعلام کرد: ایده "رژیم جدید" به ابتکار سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی با هدف برقراری ثبات در منطقه و تقویت امنیت و سرمایه گذاری و توسعه کشور‌های عضو مطرح شد.

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی پس از نشست وزرای هفت کشور یاد شده در ریاض گفت: "کار برای اجرای ایده تاسیس رژیمی که کشور‌های عربی و آفریقایی مشرف بر دریای سرخ و خلیج عدن را گردهم می‌آورد، انجام شد تا منافع این کشور‌ها حفظ شود و به مسائل این منطقه حساس رسیدگی شود، زیرا دریای سرخ یکی از مهمترین گذرگاه‌های آبی جهان است و میزان زیادی از تجارت جهانی از طریق آن صورت می‌گیرد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجبیر به وجود "چالش‌هایی در زمینه امنیتی نظیر دزدان دریایی، قاچاق و تجارت انسان و چالش‌های زیست محیطی اشاره کرد" و گفت: در مقابل، فرصت‌هایی برای سرمایه گذاری و تجارت بین کشور‌های این منطقه وجود دارد.

وزیر خارجه سعودی گفت: این ایده را ملک سلمان مطرح کرد که هدف از آن ایجاد "سازکار و رژیمی برای گردهم آورده همه این کشور‌ها تا بتوانند با چالش‌ها مقابله کرده و فرصت‌ها را به طور موثر غنیمت بشمارند.

وی ابراز امیدواری کرد که "گامی در ایین طرح برای تکمیل اقدامات مربوط به مسائل فنی و تکنیکی و حقوقی برداشته شود".

الجبیر گفت: ایجاد رژیمی در دریای سرخ و شاخ آفریقا همکاری اقتصادی و زیست محیطی و امنیتی مورد توجه کشور‌های ما را تقویت خواهد کرد.

وی افزود: این رژیم به تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک خواهد کرد و همچنین در تقویت تجارت و سرمایه گذاری در منطقه سهیم خواهد شد و اقتصاد ما را به یکدیگر مرتبط خواهد کرد.

الجبیر گفت: این رژیم باعث هنموایی در توسعه کشور‌های ما در این منطقه حساس خواهد شد و در نتیجه در جلوی هرگونه قدرت خارجی را برای اینکه بتواند نقشی منفی در این منطقه حساس بازی کند، خواهد گرفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: عربستان تاسیس اتحادیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بهبود روابط ایران و عربستان نه تنها مطلوب اسرائیل نیست بلکه مطلوب آمریکا نیز نیست. در این زمینه مناظره آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره بهبود رابطه ایران و عربستان در شبکه تلویزیون اسرائیلی آی 24 نیوز را می‌بینید که لحن آتشینی به خود گرفت. در بخشی از این مناظره طرف آمریکایی خطاب به سعودی گفت: «اگر حمایت آمریکا و غرب از ارتش عربستان نبود، یمنی ها ناهار را در ریاض می خوردند!/نزدیکی روابط ایران و عربستان مایه تعجب آمریکاست...» و در مقابل طرف سعودی گفت: «... اقدامات عربستان به شما شوک وارد کرده؟ بیشتر به سلامتی خود توجه کنید!...» این مناظره را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست