Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادنیا، با اشاره به سفر اخیر خود به سلیملنیه عراق گفت: این سفر در راستای حل مشکلات و تحکیم روابط انجام شد و سرمایه گذاری در کردستان از نتایج این سفر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، «بهمن مرادنیا» شامگاه پنجشنبه 21 آذر در در نشست خبری با خبرنگاران استان به بیان مهمترین دستاوردهای سفر دو روزه به استان سلیمانیه عراق پرداخت و از اصحاب رسانه خواست فضای باز برای توسعە استان ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کردستان، پرداختن به مسائل مهم و حیاتی را از وظایف خبرنگاران دانست و عنوان کرد: لازم است رسانه‌ها به جای پردازش حواشی بی اهمیت به مسائل اساسی و حایز اهمیت که برای استان سودمند است، بپردازند.

 

وی سفر به سلیمانیه را در راستای حل مشکلات و تحکیم روابط عنوان کرد و افزود: همگان باید واقف باشند که اقتصاد و تجارت بر اساس ارتباط شکل می‌گیرد و ما باید با گسترش ارتباطاتمان توانمندی‌های خود را به دیگران معرفی کنیم.

 

وی همچنین گفت: ما در این سفر دیدارهایی نیز با برخی از سرمایه گذاران داشتیم و عموماً سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و مشتاق به حضور در کردستان هستند ولی دارای موانع و مشکلاتی هستند که باید آنها را رفع کنیم.

 

استاندار کردستان با اشاره به تشکیل شش کمیته کاری مشترک در این سفر بیان کرد: این کمیته ها در بخش‌های توسعه مرزها، کشاورزی، زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری و مباحث ورزشی و فرهنگی تشکیل و جمع بندی این گروه‌های کاری منتج به امضای تفاهم‌نامه مابین طرفین شد.

 

مرادنیا از تعیین تکلیف وضعیت مرز سیرانبند و سیف سقز تا یک ماده آینده خبر داد و اذعان کرد: بازگشایی مرز سیف سقز خواسته مردم است و از دو طرف محدودیت‌هایی در این رابطه وجود داشت و قرار بر این شده است استاندار سلیمانیه با دولت مرکزی رایزنی‌های لازم را انجام دهد و امیدواریم تا یکماه آینده بازارچه سیف سقز و بازگشایی آن نهایی و اجرایی شود.

 

وی در خصوص مرز سیرانبند بانه نیز گفت: وزیر کشور عراق قول مساعدت و همکاری داده و ما نیز برای نهایی شدن و رسمیت مرز سیرانبند با تهران رایزنی کنیم.

 

مرادنیا با اشاره به مشکلات مرز باشماق ابراز داشت: طرف عراقی از مرز تا سلیمانیه را چهار خطه تعریف کرده و در ایران نیز با اتمام جاده سنندج به مریوان بخش زیادی از مشکلات حل  و مسیر سنندج تا سلیمانیه به ۲/۵ ساعت کاهش خواهد یافت.

 

استاندار کردستان گسترش روابط فرهنگی، حل مشکل ویزا و اقامت کارگران کردستانی در سلیمانیه و ارتباطات علمی و دانشگاهی را از دیگر مباحث مطرح شده در سفر خود به سلیمانیه عراق ذکر کرد.

 

وی همچنین از ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک در شهرهای مرزی خبر داد و خاطر نشان کرد: ایجاد این شهرک‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری وایجاد امنیت داشته باشد.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند ترامپ هرمزگان ایران آمریکا بازدید مقام معظم رهبری سفر به سلیمانیه استاندار کردستان نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد

ایسنا/اصفهان نایب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تحلیل‌های غیر کارشناسی بعضی از دستگاه‌های اداری و صدور بخشنامه نابجا و بدون برنامه امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد.

حسام‌الدین فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا به چالش‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاری در کشور به ویژه در بخش معادن اشاره و اظهار کرد: امنیت سرمایه‌گذاری و ایجاد مشارکت بخش خصوصی مهم‌ترین مؤلفه برای توسعه اقتصادی است و اگر این مقوله از بین برود آنگاه سرمایه‌ها در فعالیت‌های غیرمولد فعال می‌شود.

وی افزود: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری نیازمند حمایت و امنیت شغلی بوده و اگر این زمینه‌ها برای آنان فراهم نشود دست از فعالیت کشیده و اقتصاد دچار مشکل می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه تحلیل‌های نادرست بعضی از دستگاه‌های اقتصادی امنیت سرمایه‌گذار را تهدید می‌کند، تصریح کرد: اعداد و ارقام در برنامه‌ریزی تنها رکن تصمیم‌سازی نیستند، چرا که در عمل سرمایه‌گذاران با چالش‌ها و هزینه‌های پنهانی روبرو هستند که کمتر دستگاه اداری از آن‌ها خبر دارد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از صاحبان صنایع در تصمیم‌سازی‌ها باعث ارائه مدل‌های موفق خواهد بود و منجر به صدور بخشنامه و سپس لغو آن نمی‌شود.

به گفته فرهادی، سال گذشته صدور بخشنامه برای فعالان و سرمایه‌گذاران معادن  در خصوص عوارض و مجوزها صادر و بعد از مدتی لغو شد که صدور آن ناشی از بی‌توجهی به بعضی مؤلفه‌های کاری و تحلیل‌های نادرست بود.

وی خاطرنشان کرد: صدور بخشنامه برای مالیات و عوارض واردات و صادرات مواد اولیه و یا تولیدات معادن باید متناسب با شرایط بازار انجام شود، چراکه بی‌توجهی به این موضوعات بر تولید و درآمدزایی تأثیر می‌گذارد.

به اعتقاد این فعال اقتصادی، تحلیل‌های غیرمنطقی و غیر کارشناسی امنیت سرمایه‌گذاران را از بین برده و چرخه‌های تولید را دچار مشکل می‌کند و یک تصمیم اشتباه در یک عرصه بر کل فرآیند تولید اثر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: فعالان معادن و معدن کاران در صورت حمایت امکان تأمین مواد اولیه را برای مشاغل دیگر فراهم می‌کنند و نباید نسبت به این قشر بی‌توجهی شود.

فرهادی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور با حمایت از سرمایه‌گذاران قادر به جهش تولید خواهیم بود، خاطرنشان کرد: با وجود معادن ارزشی در کشور بهره‌گیری از آن به تولید در بخش‌های دیگر هم کمک کرده و در بعضی از منابع مثل سنگ ساختمانی امکان صادرات و ارزآوری وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان از مسئولان در رده‌های مختلف خواست تا در تصمیم سازی‌ها از کارشناسان و افراد فعال در هر بخش اقتصادی استفاده شود تا آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها متناسب با شرایط تولید و ایجاد امنیت اقتصادی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند