Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و رئیس هیأت مذاکره کننده فلسطینی، اعلام کرد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، از وی خواسته است لزوم اجرای قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و همچنین حمایت‌های بین المللی از فلسطین را از شورای امنیت سازمان ملل طلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عریقات افزود محمود عباس همچنین از وی خواسته است از دیوان بین المللی کیفری بخواهد درباره مسائلی از جمله تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به قدس تصمیم گیری کند.

عریقات امروز در مصاحبه با رادیو صدای فلسطین گفت: جنایت‌های اخیر اسرائیل در اراضی فسطینی در چارچوب طرح گسترده اسرائیل برای نابودی تشکیلات خودگردان فلسطین و طرح آشتی ملی صورت می‌گیرد و جهان متوجه طرح‌های هدفمند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای نابودی راه حل تشکیل دو دولت مستقل اسرائیلی و فلسطینی، جدایی کرانه باختری از نوار غزه و در نتیجه نابودی طرح ملی فلسطینی هاست.

عریقات همچنین گفت: در نشست امروز (پنجشنبه) کمیته اجرایی ساف به ریاست محمود عباس، اقدامات آتی فلسطینی‌ها بررسی خواهد شد. در این نشست درباره جنایات اخیر اسرائیل، جنایات اسرائیل در قبال قدس، اقدامات اسرائیلی‌ها در تحریک فلسطینی‌ها ضد محمود عباس، روابط با اسرائیل و آمریکا و همچنین رابطه با جنبش حماس درباره موضوع آشتی ملی مذاکره خواهد شد.

عریقات درادامه تأکید کرد: باید این مسائل نهایی و تصمیمات سرنوشت سازی درباره آن‌ها اتخاذ شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: فلسطین محمود عباس سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، دفتر نخست وزیر جامائیکا اعلام کرد: تصمیم گرفتیم به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

این در حالی است که در هفته های اخیر در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، موج جدیدی از سوی کشورهای مختلف جهان در زمینه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به راه افتاده است.

چند روز پیش جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام جمهوری باربادوس در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال ۱۹۶۷ استقبال می‌کنیم.

این در حالی است مقامات الجزایر پس از وتوی اخیر آمریکا، تصمیم دارند مجدداً پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت طرح کند.

هفته گذشته آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. آمریکا در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع داده بودند.

کد خبر 6087589 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست