Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان گفت: هنر یکی از مفاهیم مهمی است که باید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تعریف آن بازنگری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز پنجشنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنر در نگاه توحیدی اهمیت بسیار دارد زیرا به اعتقاد عالمان دینی، خداوند تبارک و تعالی خود نخستین هنرمند عالم هستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیان کرد: همه دین های آسمانی بر اساس کتاب شکل گرفتند و از این رو باید کتاب و کار فرهنگ و هنر همواره هدایتگر باشد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان اضافه کرد: کتاب خوب و مفاهیم آن عضوی جدایی ناپذیر از جامعه است و بر این اساس باید کتاب هایی دراختیار نوجوانان و جوانان قرار گیرد که مورد تایید بوده و مجوز چاپ آنها از روی کارشناسی صادر شده باشد.
وی با اشاره به اهمیت و حساسیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور عنوان کرد: مقوله فرهنگ جزو ماهیت انقلاب اسلامی است و امری سوغاتی یا وارداتی نیست.
آیت الله نمازی تاکید کرد: فرهنگ بر همه حوزه ها به ویژه اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار بوده و به گفته مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی مولود فرهنگ می باشد.
وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات این وزارتخانه وارث حکومت پهلوی است، چرا که فرهنگ در دوران طاغوت معنای ویژه خود را داشت.
وی همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در شرح وظیفه ها، مسوولیت ها و ماموریت های این وزارتخانه با نگاه انقلابی و کارشناسانه گام بردارند تا ظرفیت ها، کاستی ها، تهدیدها و آسیب ها با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی شناسایی شود.
امام جمعه کاشان در ادامه وجود امامزاده علی ابن محمد باقر(ع) را نشان از فرهنگ و هویت معنوی مردم این منطقه و حتی ایران دانست که الهام گرفته از مکتب اهل بیت (ع) است.
وی افزود: مردم خطه کاشان بر این اساس انتظار دارند که آئین نامه ها، بخشنامه ها و مصوبه های شهرستان درخور جایگاه آن باشد؛ همچنان که امام راحل و رهبری معظم انقلاب نگاه ویژه ای به کاشان داشتند، باید اختیارهای مدیران منطقه نیز ویژه باشد تا از رفت و آمدها به مرکز استان هم کاسته شود.
به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در آیین نمادین آغاز نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان، بهره برداری از گذر فرهنگ و هنر آب انبار خان، بازدید از چند مکان فرهنگی از جمله کتابخانه مسجد آقا بزرگ به کاشان سفری یکروزه داشت.
6136/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و هنر كاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکمی امیرعلی عموزاده را به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران منصوب کرد.

عموزاده از خرداد سال ۱۴۰۱ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود. هنوز خبری از انتصاب سرپرست جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر نشده است. 

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد