Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت جشنواره، بیست و سومین دوره جشنواره فیلم «کرالا» دقایقی پیش با اهدای جایزه بهترین فیلم به «اتاق تاریک» ساخته روح‌الله حجازی به کار خود خاتمه داد.

در این دوره جایزه بهترین کارگردانی جشنواره به لیخو خوزه پالیسری کارگردان هندی برای فیلم «Ee.Ma.Yau» رسید.

نشان ویژه هیات داوران جشنواره را نیز فیلم «سکوت» ساخته بئاتریز سیگنر از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست هیات داوران بخش بین‌الملل این دوره جشنواره فیلم «کرالا» را مجید مجیدی کارگردان ایرانی بر عهده داشت.

کد خبر 4484432

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره کرالا روح الله حجازی مجید مجیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌نامه نویس برنده اسکار درگذشت

این فیلمنامه‌نویس متولد لندن که خود نیز در ابتدا دچار لکنت زبان بود، از این مورد الهام گرفت تا در فیلم برنده اسکار «سخنرانی پادشاه» بازی کند و داستان واقعی این که چگونه شاه جرج ششم با یک درمانگر گفتار و زبان، بر نقص گفتار خود غلبه می‌کند را روایت کند.

این نویسنده انگلیسی در جریان یک سفر ماهیگیری در نیوزیلند درگذشته است. «جف آغاسی» مدیر برنامه‌های این فیلمنامه‌نویس گفت: «دیوید در جایی بود که بیشتر از همه در دنیا دوستش داشت و در حین کاری که بیشترین آرامش را به او می‌داد، یعنی ماهیگیری درگذشت.»

«دیوید سیدلر» برای نگارش فیلمنامه «سخنرانی پاشاه» برنده جایزه اسکار و بفتا برای بهترین فیلمنامه اصلی در سال ۲۰۱۰ شد. این فیلم که «کالین فرث» در آن نقش آفرینی کرد جایزه بهترین بازیگر مرد بفتا و اسکار بهترین فیلم را نیز کسب کرد.

به گزارش گاردین، «سیدلر» همچنین در اقتباس نمایشی از فیلم «سخنرانی پادشاه» نیز نقش داشت که در سال ۲۰۱۲ در تئاتر وست اند لندن به روی صحنه رفت.

این فیلمنامه‌نویس در طول زندگی حرفه‌ای خود نگارش فیلمنامه‌های متعددی از جمله انیمیشن‌های موزیکال «پادشاه و من»، «جستجو برای کاملوت» و «مادلین: گمشده در پاریس» را بر عهده داشته است.

«دیوید سیدلر» اولین جایزه انجمن نویسندگان خود را برای فیلم بیوگرافی «اوناسیس: ثروتمندترین مرد جهان» در سال ۱۹۸۸ دریافت کرد. او همچنین نگارش فیلمنامه درام کمدی «تاکر: مرد و رویای او» در سال ۱۹۸۸ اثر «فرانسیس فورد کاپولا» را بر عهده داشته است.

منبع: ایسنا

tags # اسکار ، هالیوود سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • مستند «صیادکاپلو» از تبریز برنده جایزه دن کیشوت اسپانیا
  • جایزه جشنواره «رُم اواردز» ایتالیا در دست‌های فیلم‌ساز خوزستانی
  • فیلم‌نامه نویس برنده اسکار درگذشت
  • جایزه اصلی جشنواره سالونیکا به ایران رسید
  • اکر ان فیلم او از خوزستان در هندوستان
  • جایزه بهترین کارگردانی جشنواره مادرید به «برنو» رسید
  • جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم سینمای مستقل مادرید به «برنو» رسید
  • «او» از علی حیاتی در هندوستان روی پرده رفت
  • شهرک سینمایی نور
  • عکس| رونمایی از عکس خانوادگی و ۵نفره محسن تنابنده