Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه تعاونی های کشاورزی در توسعه کشاورزی خلیل آباد نقش بی بدیلی را ایفا می کنند، گفت: مطمئناً تقویت تعاون روستایی باعث تقویت جهاد کشاورزی و در مجموع کشاورزی شهرستان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجید طاهرپور عصر امروز در نشست هم اندیشی تشکل های تعاونی روستایی خلیل آباد که با حضور مدیرکل تعاون روستایی خراسان رضوی، فرماندار خلیل آباد و مدیرعاملان تعاونی های شهرستان خلیل آباد برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 90 درصد مردم خلیل آباد به حرفه کشاورزی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعاونی های کشاورزی در توسعه کشاورزی خلیل آباد نقش بی بدیلی را ایفا می کنند، خاطرنشان کرد: چند سالی است که تحولات خوبی در مجموعه تعاون روستایی شهرستان خلیل آباد رخ داده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تأکید بر اینکه مطمئناً تقویت تعاون روستایی باعث تقویت جهاد کشاورزی و در مجموع کشاورزی شهرستان می شود، تصریح کرد: تأمین کود یکی از درخواست مهم کشاورزان است و با توجه به اینکه سطح زیر کشت منطقه بالا می باشد تقاضا داریم نسبت به تأمین کود های مورد نیاز توجه جدی شود.

 

نظام صنفی کشاورزی خلیل آباد بیش از 5 هزار عضو دارد

جواد قاسمی در این مراسم با اشاره به اینکه تعاون روستایی شهرستان خلیل آباد دارای 17 تشکل است، اذعان کرد: اداره تعاون روستایی خلیل آباد طی یک سال گذشته در توزیع نهاده های کشاورزی، بذر، آرد، کودهای ریز مغری و مواد سوختی فعالیت داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه توزیع برنج، شکر، میوه، مرغ و گوشت در جهت تنظیم بازار نیز از دیگر فعالیت های تعاون روستایی در شهرستان است، عنوان کرد: خرید توافقی از کشاورزان و دامداران در زمینه های مرغ گوشتی، شیر، جو و... از فعالیت های تعاون روستایی محسوب می شود.

رئیس تعاون روستایی خلیل آباد با تأکید بر اینکه نظام صنفی کشاورزی خلیل آباد بسیار فعال است، تشریح کرد: نظام صنفی خلیل آباد دارای 3305 پرونده و 5100 عضو است.

وی همچنین در ادامه ابراز کرد: تشکل‌های تحت نظارت اداره تعاون روستایی خلیل آباد برای سال سوم رتبه اول تهیه صورت‌های مالی و حسابرسی را در بین شهرستان‌های استان خراسان رضوی کسب کرده است.

 

نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در خلیل آباد از مشکلات بخش کشاورزی است

مجتبی شاکری در این مراسم با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد با دارا بودن بیش از 6 هزار هکتار باغات انگور سالانه 180 هزار تن انگور و کشمش تولید می کند، اظهار داشت: این شهرستان در تولید محصولات باغی از جمله شهرستان های پیشرو محسوب می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته مرحله اول یارانه کشمش پرداخت شد و در حال رایزنی برای گام برداشتن در جهت رشد و توسعه کشاورزی منطقه با کمک کشاورزان هستیم، تصریح کرد: دولت نگاه ویژه ای به روستاها دارد که در همین زمینه 260 طرح در سامانه کارا تأیید و تسهیلات قابل توجهی به روستائیان پرداخت شد.

فرماندار خلیل آباد تعاونی های روستایی را محور فعالیت های اقتصادی شهرستان دانست و اذعان کرد: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان یکی از مشکلات بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

 درویشی از اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی سبزی سالم ویژه زنان روستایی و ‏عشایری شهرستان کرمان با هدف توانمند‌سازی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای آن‌ها خبر داد.‏

 وی افزود: جهاد کشاورزی با هدف ترغیب زنان روستایی به ایجاد باغچه سلامت، تولید محصول سالم و ارگانیک و درآمدزایی با همکاری مرکز جهاد کشاورزی باغین در ابتدای کار توزیع بذر کشت سبزیجات به زنان روستایی داوطلب برای ایجاد باغچه های خانگی را انجام داد. 

‏ وی در خصوص اهمیت اجرای طرح‌های ویژه زنان روستایی بیان کرد: حمایت از اشتغال زنان روستایی با اجرای برنامه های ‏آموزشی و ترویجی برای آنان و حمایت مالی آنان از طریق صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی، ‏موجب تقویت روحیه خودباوری و تعاملات اجتماعی زنان، ایجاد انگیزه تولید برای ارتقای معیشت خانواده، بهره ‏مندی خانوار روستایی از تغذیه سالم، درآمد زایی برای آنان و توسعه پایدار روستایی می شود‌. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان افزود: ترویج فرهنگ تولید و مصرف سبزیجات سالم خانگی به منظور سلامت و بهبود تغذیه خانوار‌های روستایی از اهداف این طرح می باشد. 

وی بیان داشت: همچنین به منظور ارتقای سطح سلامت تغذیه خانواده از روش‌های بیولوژیکی وغیر شیمیایی برای مبارزه با آفات و علف‌های هرز استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است