Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای تضمین کننده آتش بس و دستاوردهای مذاکرات آستانه با تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی سوریه موافقت کردند.

«سلیم الخطیب»، نماینده مخالفان دولت سوریه موسوم به «ائتلاف ملی» و عضو هات سیاسی مخالفان در مذاکرات آستانه مدعی شد سه کشور مذکور موافقت کردند که کمیته قانون اساسی ویژه تهیه و تنظیم پیش نویس قانون اساسی جدید در سوریه تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفت‌وگو با وبگاه خبری «عنب» گفت که وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه قرار است در روزهای هجدهم و نوزدهم ماه میلادی جاری (دسامبر) در ژنو سوئیس دور هم جمع شوند و تشکیل این کمیته را اعلام کنند.

این معارض سوری در مورد زمان‌بندی تشکیل کمیته تهیه قانون اساسی جدید سوریه گفت که اعلام تشکیل این کمیته بعد از آن صورت می‌گیرد که روسیه و سازمان ملل متحد بر سر مانع اسامی شرکت کننده در این کمیته تدوین قانون اساسی به توافق رسیدند.

«یحیی العریضی»، سخنگوی رسمی هیات عادی مذاکره‌کننده مخالفان در مذاکرات ژنو نیز در این راتباط گفت که به صورت مبدئی بر سر این کمیته توافق شده است ولی اعلام تشکیل این کمیته مربوط به کشورهای سگانه ضامن توافق آستانه و یک سوم افراد تعیین شده از سازمان ملل متحد است.

کشورهای تضمین کننده آتش بس سوریه و برخی از معارضان در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه مسوم به نشست سوچی روسیه بر سر تشکیل کمیته بازبینی قانون اساسی در این کشور توافق کردند.

این کمیته قرار است متشکل از ۱۵۰ نفر باشد؛ ۵۰ نفر از معارضان، ۵۰ نفر از دولت سوریه و ۵۰ تن دیگر نیز شامل افرادی خواهد بود که سازمان ملل آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، در این جلسه شهاب اقبال، پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان، نتایج پژوهش صورت گرفته درباره اصل ۲۲ قانون اساسی که زیرمجموعه فصل حقوق ملت در قانون اساسی به شمار می‌رود را ارائه کرد و ضمن تبیین حقوق مورد بحث این اصل، ارتباط این اصل با سایر اصولی که به این حقوق پرداخته‌اند را تشریح کرد و در ادامه سایر کارشناسان حاضر در جلسه به اظهارنظر درباره مطالب مطرح شده پرداختند.

در این جلسه همچنین دکتر کدخدایی، عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان، ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح شده در جلسه، با اشاره به فضای سیاسی اجتماعی کشور در زمان تصویب قانون اساسی، به ارائه توضیحاتی درباره کلمه حقوق در متن این اصل پرداخت و درباره حصری بودن با عدم حصری بودن مصونیت از تعرض حقوق مطرح شده در متن این اصل نکاتی را مطرح کرد.

گفتنی است شرح مبسوط قانون اساسی از جمله رخدادهای علمی پژوهشکده شورای نگهبان است که در آن پژوهشگران این پژوهشکده ضمن بررسی ابعاد مختلف اصول قانون اساسی، به واکاوی کلیه ظرفیت‌های نهفته در این اصول که می‌تواند باعث اثربخشی، رفع ابهام و ارتقاء نظام حقوق عمومی کشور شود می‌پردازند. تاکنون بیش از ۷۰ اصل قانون اساسی در این سلسله جلسات بررسی شده است که پس از اتمام این فرآیند، در قالب کتاب «شرح قانون اساسی» توسط پژوهشکده شورای نگهبان منتشر خواهد شد و در اختیار جامعه حقوقی کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی