Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@06:56:13 GMT

کینه‌توزی جدید ترامپ علیه رسانه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۶۹۳۸

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا یک مراسم مهمانی سنتی به مناسبت تعطیلات در کاخ سفید را که برای خبرنگاران هر ساله ترتیب داده می‌شد، امسال لغو کرده است.

بنا بر گزارش پایگاه «هیل» نزدیک به کنگره آمریکا، کاخ سفید به درخواست این پایگاه برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده است.

مراسم سالانه کاخ سفید برای رسانه‌ها، چندین دهه بود که در این موقع از سال، به صورت یک سنت دیرینه در تمام دولت‌های آمریکا برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه «فاکس نیوز» گزارش کرد، هر سال به دلیل اینکه فهرست مهمانان کاخ سفید برای این مراسم بسیار طولانی بود،‌ معمولا دو مراسم مجزا برای رسانه‌های چاپی و شبکه‌های خبری برگزار می‌شد.

پایگاه هیل در ادامه گزارش کرد که لغو این مراسم جدیدترین اقدام کاخ سفید و دولت ترامپ در مقابله و دشمنی با رسانه‌ها را به نمایش می‌گذارد.

بنا بر این گزارش، در سال جاری میلادی، چندین مورد شاهد حملات تند رئیس‌جمهور آمریکا علیه رسانه‌ها بودیم که از جمله آن می‌توان به تصمیم کاخ سفید برای ابطال مجوز حضور خبرنگار شبکه «سی ان ان» در کنفرانس‌های مطبوعاتی کاخ سفید در ماه نوامبر اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا در دو سال گذشته که در کاخ سفید روی کار آمده است، در اغلب موارد، گزارش‌های منفی درباره عملکرد دولتش را «اخبار جعلی» خوانده و رسانه‌ها را «دشمن مردم» خطاب کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، آمریکا پس از فشار اسرائیل از تصمیم خود برای اعمال تحریم علیه گردان «نتزاه یهودا» عقب نشینی کرد.

به گزارش مشرق، با گذشت چند روز از جنجال‌ها درباره برنامه آمریکا برای تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی، دو مقام اسرائیلی گفتند که این کار منتفی شد.

این دو مقام به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفتند که آمریکا گردان نتزاه یهودا را تحریم نخواهد کرد. به گفته آنها، پس از فشار همه طیف‌های سیاسی در اسرائیل، آمریکا تصمیم گرفته که این گردان را تحریم نکند.

پیش‌از این، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجه آنتونی بلینکن ظرف چند روز آینده، تحریم‌هایی را علیه این گردان «به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری» اعلام می‌کند.

به دنبال انتشار این خبر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین رهبر اپوزیسیون این رژیم یائیر لاپید به صورت جداگانه با این اقدام احتمالی مخالفت کردند.

طبق قانون ۱۹۹۷ به نوشته «پاتریک لیهی»، ارسال کمک‌های خارجی آمریکا و برنامه‌های آموزشی وزارت دفاع ایالات متحده در اختیار یگان‌های امنیتی،‌نظامی و پلیسی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، قرار نمی‌گیرد.

نتزاه یهودا بعنوان یک یگان ویژه از سربازان افراطی یهودی تشکیل شد که همگی اعضای آن را مردان تشکیل می‌دهند. نظامیان این گردان علیه غیرنظامیان فلسطینی درکرانه باختری مرتکب خشونت می‌شوند.

نتانیاهو گفته بود که با چنین تصمیمی مبارزه خواهد کرد و لاپید اعمال تحریم آمریکا علیه این گردان را «اشتباه» خواند و گفت که این رژیم «باید اقدام و آن را لغو کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد