Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@13:59:46 GMT

قطعنامه علیه بن‌سلمان در سنای آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۶۹۳۹

سناتور آمریکایی قطعنامه‌ای معرفی کرد که بن‌سلمان را مسئول قتل خاشقچی معرفی می‌کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای مرفی کرده که «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی را مسئول قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی معرفی می‌کند. 

این قطعنامه با عنوان «حمایت از راه حل سیاسی در یمن و محکوم کردن قتل جمال خاشقچی» امروز پنجشنبه به کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته تحریم‌های کره شمالی به کار خود ادامه خواهد داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره وتوی روسیه در خصوص لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل ملل بر تحریم های بین المللی علیه کره شمالی افزود: پنج عضو دائم شورای امنیت حق استفاده از وتوی خود را دارند.

دوجاریک تصریح کرد: هیات کارشناسان سازمان ملل که بر تحریم های کره شمالی نظارت می کردند، منحل خواهد شد اما کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: تمام اعضای سازمان ملل باید از قطعنامه های شورای امنیت به خصوص در زمینه تحریم ها، پیروی کنند.

روسیه روز پنجشنبه تمدید سالانه ماموریت هیات کارشناسان نظارت بر اجرای تحریم‌های طولانی‌مدت سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور را وتو کرد.

قطعنامه ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می کرد اما وتوی روسیه این عملیات را متوقف می کند.از بین ۱۵ عضو شورای امنیت، ۱۳ عضو به این قطعنامه رای مثبت دادند. روسیه آن را وتو و چین به آن رای ممتنع داد.

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل، پیش از این رای‌گیری به اعضای شورای امنیت گفت که کشورهای غربی در تلاش هستند تا کره شمالی را سرکوب کنند و تحریم‌ها به بهانه مهار برنامه هسته‌ای این کشور، «بی‌ربط» و «به دور از واقعیت است.»

این قطعنامه تغییری در تحریم ها علیه کره شمالی ایجاد نمی‌کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش‌ها به وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی
  • واکنش‌ها به وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی از سوی روسیه
  • آحارونوت: آمریکا اعتماد خود به توانایی نتانیاهو در مدیریت جنگ در رفح را از دست داده است
  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • کمیته تحریم‌های کره شمالی به کار خود ادامه خواهد داد
  • روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • کشوری که اسرائیل را تهدید کرد؛ قطعنامه را نپذیری روابط مان قطع می شود
  • کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد