Web Analytics Made Easy - Statcounter

تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از فعالان مدنی مرتبط با اعتراضات جلیقه زردها در فرانسهگفته است: اعتراضات علیه سیاست‌هایدولت ماکرون تا یکشنبه آینده و با هدف برآورده شدن کامل انتظارت و خواسته‌ها ادامه خواهد داشت.

پریسکیلیا لودسکی، از فعالان جنبش جلیقه زردها در فرانسه در جریان یک نشست مطبوعاتی در کاخ ورسای اعلام کرد که ما خواستار کاهش مالیات و هزینه‌های مسکن،انرژی و موادغذایی می‌باشیم و تا برآورده شدن این خواسته‌ها، اعتراضات نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند که  جلیقه زردها قصد دارند راهپیمایی بزرگی را شنبۀ آینده در سراسر فرانسه برگزار کنند، راهپیمایی که برخی از رهبران سیاسی این کشور از جمله ژاک لوک ملانشون، رهبر حزب «فرانسه سرکش» آن را یک انقلاب شهروندی توصیف کرده‌اند.

با این حال برخی مقامات رسمی فرانسه که نسبت به تداوم اعتراضات نگران هستند، خواستار پایان یافتن اعتراضات جلیقه زردها شده‌اند و از جمله نیکول بلوبت، وزیر دادگستری فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که با توجه به «حادثه تلخی» که در شهر استراسبورگ روی داد و با توجه به پاسخ رئیس جمهوری فرانسه به درخواست معترضان، جنبش جلیقه زردها باید متوقف شود.

همچنین ریچارد فراند، رئیس پارلمان فرانسه نیز روز پنج‌شنبه اعلام کرد که با توجه به پاسخ گسترده‌ای که دولت به درخواست معترضان داده است، اکنون زمان آن است که این جنبش متوقف شود.

با این حال با توجه به این که فعالان جنبش جلیقه زردها گفته‌اند بسیاری از خواسته‌های آنان هنوز بطور کامل اجابت نشده است، احتمال کمی نسبت به پایان اعتراضات جلیقه زردها در هفته آتی وجود دارد و به اعتقاد برخی ناظران مسائل فرانسه و با توجه به فراخوان صورت گرفته، خیابان‌های پاریس ممکن است روز شنبه نیز شاهد حضور اعتراضی جلیقه زردها باشد.

 

مهر

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000BNk برچسب ها: فرانسه ، اعتراضات ، جلیقه زردها ، ریچارد فراند

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: فرانسه اعتراضات جلیقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس؛ رسانه‌های فرانسوی از امروز به عنوان "پنج شنبه سیاه" فرودگاه‌های کشور نام برده اند و با توجه به نزدیکی برگزاری رقابت‌های المپیک پاریس این موضوع به تیتر یک این رسانه‌ها تبدیل شده است.
به گفته اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز؛ این اعتصاب که در اعتراض به برنامه اصلاحی هواپیمایی کشوری صورت گرفته است، تعداد زیادی پرواز داخلی و بین المللی را شامل می‌شود؛ که از جمله آن لغو بیش از ۲ هزار پرواز در اروپاست. 
افزایش سالانه حقوق به میزان پنج و ۴ دهم درصد از جمله خواسته کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه است.
در این اختلال کم سابقه خطوط هوایی فرانسه؛ پرواز‌های فرودگاه اورلی پاریس ۷۵ درصد، فرودگاه شارل دو گل پاریس و فرودگاه مارسی ۶۵ درصد و فرودگاه نیس و سایر فرودگاه‌ها ۴۵ درصد لغو شده است.
برای خاتمه دادن به این اعتصابات؛ نمایندگان دولت فرانسه با اتحادیه‌های مربوط وارد مذاکره و رایزنی شده اند.
اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز به دولت هشدار داده اند در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات؛ اعتصابات گسترده‌ای برای سه روز تعطیلی ۹، ۱۰ و ۱۱ می (۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) به اجرا در خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه