Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از اسپوتنيک؛ یک منبع اطلاعاتی انگلیسی روز پنجشنبه با اشاره به حمله تروریستی استراسبورگ اعلام کرد به دست آوردن سلاح در اروپا بسیار آسان است. 

فیلیپ اینگرام، کارمند سابق دستگاه های اطلاعاتی انگلیس اعلام کرد نبود هماهنگی میان دستگاه های امنیتی فرانسه و فراوانی سلاح های غیر قانونی در اروپا، مانع از این می شود که بتوان از حملات مشابه حمله استراسبورگ پیش گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلیپ اینگرام در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد به دست آوردن سلاح گرم به طور غیر قانونی در قاره اروپا بسیار آسان است. این منبع به دنبال حمله استراسبورگ از نبود منابعی در فرانسه برای تعقیب همه افرادی که نام آنها در فهرست مظنونان به چشم می خورد، ابراز تاسف کرد. فیلیپ اینگرام افزود این اشخاص بر اساس درجه  خطر و تهدیدی که از ناحیه آنها وجود دارد، طبقه بندی شده اند. برای به عمل آوردن ارزیابی خوب، ساز و کار متحد اطلاعاتی و امنیتی ضروری است. متاسفانه، فرانسه چنین ساز و کاری ندارد. به گفته این کارمند سابق دستگاه های اطلاعاتی انگلیس، امروزه مقادیر زیادی سلاح غیر قانونی در اروپا در دست شبکه های جنایی و تروریستی وجود دارد.این افسر سابق تاکید کرد به دست آوردن سلاح بسیار آسان است و این مشکل بزرگی را به وجود می آورد.  وی همچنین گفت بخشی از مشکل از متعدد بودن دستگاه های امنیتی ناشی می شود. در فرانسه 9 دستگاه ویژه اطلاعاتی و دو نوع پلیس ملی وجود دارد. انتقال اطلاعات میان این دستگاه ها که به واسطه رقابتی عظیم با هم اختلاف دارند، بسیار دشوار است.فیلیپ اینگرام افزود بدون وجود سطح همکاری کافی، کنترل افراط گرایانی که به طور جدا گانه در مناطق مختلف کشور وجود دارند، فوق العاده دشوار است.این افسر سابق اطلاعاتی همچنن تاکيد کرد غیر ممکن است که بتوان پیش بینی کرد این اشخاص قصد دارند به حمله ای دست بزنند.    

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انگليس اطلاعات سلاح اروپا اسپوتنيک غير قانوني استراسبورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ جاعل سابقه‌دار در کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از دستگیری 2 جاعل سابقه دار و کشف تعدادی کارت‌های بانکی متعلق به افراد مختلف و چند دستگاه کارت‌خوان و گوشی تلفن همراه خبر داد .

سرهنگ علی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: پس از اطلاع مأموران پلیس آگاهی از فعالیت ۲ نفر در کار جعل مدارک در یکی از محلات حاشیه‌ای کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کاراگاهان با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی محل سکونت ۲ جاعل سابقه‌دار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه ادامه داد: در بازرسی‌های صورت گرفته از خودرو پژو ۴۰۵ توقیفی متعلق به افراد جاعل، ۲ دستگاه کارت خوان، ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۱۶ عدد کارت بانکی به اسامی مختلف، تعدادی اوراق مجعول و یک فقره مهر بانکی کشف شد.

وی در پایان با اشاره به تلاش برای کشف دیگر مدارک مربوط به افراد جاعل گفت: بازجویی از افراد دستگیر شده ادامه دارد.

کد خبر 751796

دیگر خبرها

  • طرز تهیه بستنی معجون خانگی بدون ثعلب و دستگاه 
  • دستگیری ۲ جاعل سابقه‌دار در کرمانشاه
  • توزیع سمعک رایگان بین ناشنوایان تهران
  • طرح ترور رئیس جمهور اوکراین توسط روسیه در آستانه مراسم تحلیف پوتین
  • اهواز باید برای تردد معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شود
  • دفاع بذرپاش از وعده ۴ میلیون مسکن رئیسی
  • کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز در مشهد
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان