Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مجلس درباره اظهارات کریمی قدوسی گفت: سخنان آقای کریمی قدوسی شوک‌آور بود کاش قوه قضائیه همان‌گونه که به صحبت‌های وزیر امورخارجه واکنش نشان داد و از وی مستندات می‌خواست از آقای کریمی قدوسی هم بخواهد. آفتاب‌‌نیوز : سیدجواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی که بارها با اظهارات و ادعاهایی عجیب و غریب علیه دولت و مسئولان جنجال به پا کرده است؛ اخیرا نیز در توئیتی مدعی شده بود: «۵۰ درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است، سران فتنة ۸۸ به دنبال سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و حالا امروز ۵۰ درصد نمایندگان مجلس پشت تریبون می‌روند و از سران فتنه دفاع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ ادعای این نماینده اصولگرا با واکنش‎ نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی مواجه شد و بسیاری ادعای وی را بی اساس خوانده و خواستار ارائه سند از سوی وی شده‎اند.

غلامرضا کاتب، نماینده گرمسار درباره اظهارات کریمی قدوسی گفته است: مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند حفظ نظام از اوجب واجبات است و از سوی دیگر مجلس و دولت باید از یکدیگر حمایت کنند. رهبری فرمودند مجلس مظهر اراده ملت بزرگ ایران است. در شرایطی که دشمن در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده است، بیان کردن چنین صحبت‌هایی به دور از منافع ملی و نظام است. اگر نماینده‌ای در راستای آرمان‌های انقلاب حرکت کند، قطعا مجموعه مجلس از مسیر آرمان‌های رهبری جدا نشده و نخواهد شد.
وی درباره مجلس دهم عنوان کرد: آن چیزی که ما امروز می‌توانیم در مورد مجلس دهم ادعا کنیم این است که، در مجلس دهم یک عقلانیت نسبی حاکم است و همین امر می‌تواند مسیر انقلاب را پررنگ و کشور را به سوی تعالی سوق دهد.یقیقناٌ‌ در این شرایط نباید به مجلس که عصاره فضائل ملت است چنین صحبت‌هایی را نسبت داد زیرا بر خلاف آرمان‌های ملی و نظام است.
عضو فراکسیون مستقلان مجلس درباره اینکه آیا چنین حرفی بیانگر این موضوع نیست که در واقع نیمی از مردم خواهان براندازی نظام هستند و چنین صحبت‌های چه تاثیری بر جامعه می‌تواند بگذارد، بیان کرد: بیان چنین جملاتی اهانت به شعور و فهم مردم است. مجلس عصاره تفکر یک ملت است ممکن است دیدگاه‌های مختلفی وجود داشته باشد اما ما باید به یکدیگر و دیدگاه‌های هم احترام بگذاریم.
چرا قوه قضائیه از کریمی قدوسی سند نمی‌خواهد؟
طبیه سیاووشی، نماینده تهران نیز می‌گوید: آن عده قلیلی از نمایندگان که چنین توهین‌ها و اتهاماتی را به دیگر نمایندگان از جناح‌های مختلف بیان می‌کنند باید متوجه باشند که یک سنگ بنا از دیوار اعتماد مردم را بیرون می‌کشند و خارج می‌کنند.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری ایلنا گفته است: این‌گونه رفتارها به اعتماد عمومی مردم لطمه می‌زند که این امر خود خیانت به نظام محسوب می‌شود. نمایندگان مجلس نیمی از نظام محسوب می‌شوند و هرگونه تعرض این چنینی خلاف منافع نظام و مصالح عمومی کشور محسوب می‌شود بنابراین باید تحت پیگرد حقوقی قرار گیرد. 
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی است که مردم مشارکت  و نظر خودشان را به طور مستقیم بیان می‌کنند و هیچ جایی را صریح‌تر از این نداریم که مردم این‌گونه مشارکت کنند؛ بعد می‌گویند بیش از نیمی از این نهاد به فکر فروپاشی نظام هستند.
وی ادامه داد: اینکه پنجاه درصد نمایندگان به فکر فروپاشی نظام هستند یعنی چه؟ یعنی پنجاه درصد مردم که این نمایندگان را انتخاب کرده‌اند به فکر فروپاشی نظام هستند؟ این چه حرفی است. بیست تا سی درصد مردم را که خودتان کنار زدید پنجاه درصد را هم این‌گونه اضافه کردید! چرا این عده فکر می‌کنند فقط خودشان حامی نظام هستند و دیگران را متهم به فروپاشی می‌کنند؟ استدلال و دلیل‌شان چیست؟
سیاووشی با اشاره به اینکه کاش قوه قضائیه همان‌گونه که به صحبت‌های وزیر امورخارجه واکنش نشان داد و از وی مستندات می‌خواست از آقای کریمی قدوسی هم بخواهد گفت: ایشان باید مستندات خود را که نیمی از جامعه را محکوم می‌کند ارائه دهند و بگویند دلیل صحبت‌هایش چیست؟ 
وی افزود: مسئله مهمی که در این میان وجود دارد این است که متاسفانه نه تنها در کف جامعه سواد سیاسی بالایی وجود ندارد، در بعضی سطوح بالا هم چنین سوادی نیست؛ به طور مثال در مجلس کسی مخالف عقیده من حرف می‌زند می دانم که این شخص مخالف من است و به جناح دیگر تعلق دارد نباید به او توهین کنم.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی برداشت آقای کریمی قدوسی این است که چون پنجاه درصد مجلس به جناح دیگر تعلق دارد به فکر فروپاشی نظام هستند! این یعنی ما سواد سیاسی نداریم.
وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان در فراکسیون امید تنها صد و ده نفر هستند و نیمی از مجلس را تشکیل نمی‌دهند پس اظهارات نماینده فوق متوجه دیگر وکلای ملت هم است، گفت: ایشان تنها اصلاح‌طلبان مجلس را متهم نکرده بلکه سایر نمایندگان از فراکسیون‌های دیگر را متهم کرده است. 
سیاووشی گفت: بیان چنین سخنانی واقعا شوک‌آور است و باعث تضعیف قوه مقننه می‌شود. در گذشته هم شاهد بودیم که نمایندگانی چنین اظهار نظرهایی را کرده‌اند اما از آن‌ها مستندات و ادله خواستند در این مورد هم باید ایشان مستندات خود را به قوه قضائیه بدهد. من فکر می‌کنم آقای قدوسی بعد از رأی شصت و سه درصدی نمایندگان به « CFT» چنین اظهاراتی را بیان کردند.
وی با اشاره به سخنان کریمی قدوسی در خصوص متهم کردن مسئولان نظام و توصیف آنان به عنوان حامیان سران فنته گفت: این افراد دلسوز نظام هستند و از پایه‌گذاران نظام بودند و علیرغم تمامی مشکلاتی که تا به امروز داشته‌اند پای نظام ایستاده‌اند و معتقد هستند که باید از نظام حمایت و پشتیبانی شود. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این شرایط منطقه و تحریم‌ها ما باید انسجام و وفاق داشته باشیم و به دنبال تقویت اعتماد مردم باشیم.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای شهرستان برای حل مشکلات مردم آغاز می‌شود/ظرفیت خبرگان برای حل مشکلات به کار گرفته می‌شود

ایسنا/هرمزگان منتخب مردم هرمزگان در مجلس خبرگان، با اشاره به آغاز سفرهای شهرستان برای حل مشکلات مردم، گفت: از ظرفیت خبرگان برای رفع مشکلات استان هرمزگان بهره‌خواهیم گرفت.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی در نشست با مجمع مطالبه‌گران استان هرمزگان، با بیان اینکه امروزه جامعه نیاز به ترویج فرهنگ مطالبه‌گری صحیح دارد، اظهار کرد: باید توجه کرد که مطالبه‌گری با اعتراض متفاوت است و باید در مطالبه‌گری به این موضوع توجه داشت.

وی با بیان این نکته که هدف مطالبه‌گری صحیح و منطقی، حل و فصل مشکلات است، عنوان کرد: می‌توان گفت مطالبه‌گری در ۴۰ سال اخیر در ایران دچار چالش‌هایی بوده و از مسیر و هدف اصلی فاصله گرفته است به همین جهت هم موضوعات مد نظر مطالبه‌گران محقق نشد.

منتخب مردم هرمزگان در مجلس خبرگان، با بیان این نکته که گاهی اوقات مردم با مطالبه گری نادرست تیشه به ریشه خود زدند، بیان کرد: مطالبه‌گری باید درسطوح مختلف جامعه به مردم آموزش داده شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی، حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در میان مردم را یکی از مطالبات مهم دانست و گفت: اگر نماینده‌ای در تعاملات خود با مردم دچار چالش شود، مردم دیگر به آن اعتماد نخواهند کرد.

وی، با بیان این نکته که برای پیگیری‌ مشکلات مردم تلاش خواهم کرد، اظهار کرد: به زودی سفرهای شهرستانی بنده برای پیگیری و حل مشکلات مردم آغاز خواهد شد.

منتخب مردم هرمزگان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: در راستای بازدیدی که از روستای «کنارسیاه» بخش فین داشتم متوجه شدم که روستایی با ۲۳ خانوار فاقد برق است که مطالبه من تامین برق این روستا است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی، با اشاره به لزوم رصد مباحث کلان و اصلی استان هرمزگان، گفت: از ظرفیت خبرگان برای رفع مشکلات استان هرمزگان بهره‌خواهیم گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • برخی تلاش می‌کردند نمایندگان از پیگیری اصلاح قانون نظام وظیفه دلسرد شوند
  • پیرهادی: برخی تلاش می‌کردند نمایندگان از پیگیری اصلاح قانون نظام وظیفه دلسرد شوند
  • میانگین مدت خدمت سربازی چند ماه می شود؟
  • خبر خوش یک نماینده مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی
  • برخی می‌خواستند نمایندگان از «اصلاح قانون نظام وظیفه» دلسرد شوند
  • مطالبه‌گران بایستی مباحث کلان و اصلی هرمزگان را رصد کنند / با نماینده پروازی موافق نیستم
  • سفرهای شهرستان برای حل مشکلات مردم آغاز می‌شود/ظرفیت خبرگان برای حل مشکلات به کار گرفته می‌شود