Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یافته های مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به شرایط التهابی مزمن باید بیشتر مراقب سلامت دستگاه تنفسی شان باشند.

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا، رابطه بین COPD و التهاب را اثبات کرده اند. تیم تحقیق به سرپرستی «دیان لاکایلی»، اطلاعات مربوط به افراد مبتلا به آتروز روماتوئید را بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ بررسی کردند و آن را با اطلاعات جمعیت عمومی مقایسه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه شامل ۲۴,۶۲۵ بیمار مبتلا به آرتروز روماتوئید و ۲۵,۳۹۶ نفر به عنوان گروه کنترل بود. پژوهشگران دریافتند احتمال بستری شدن در بیمارستان به دلیل COPD در بیماران مبتلا به آرتروز روماتوئید به مراتب بیشتر از جمعیت عمومی بود.

محققان دریافتند افراد مبتلا به آرتروز روماتوئید ۴۷ درصد بیشتر از گروه کنترل به خاطر COPD در بیمارستان بستری شدند. این ریسک در افراد سیگاری نیز به مراتب بیشتر بود.

دکتر لاکایلی در ادامه می افزاید: «این یافته ها جدید هستند چراکه قبلا مشخص شده بود که التهاب در ابتلا به COPD نقش دارد و پزشکان درمان کننده افراد مبتلا به آرتروز روماتوئید آگاه نبودند که بیماران شان در معرض ریسک بالای COPD قرار دارند.»

به گفته وی، «نتایج ما بر ضرورت کنترل التهاب و در حقیقت ریشه کن کردن کامل التهاب از طریق درمان موثر آرتروز روماتوئید تاکید دارند.»

کد خبر 4484402

منبع: مهر

کلیدواژه: آرتروز بیماران ریوی سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد بیشتر در معرض حملات قلبی هستند

به گزارش خبرآنلاین ،به دلیل مسدود شدن یا قطع خونرسانی به بخشی از عضله قلب رخ می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران در خبری نوشت:این انسداد معمولاً ناشی از تجمع رسوبات چربی و پلاک در دیوارهٔ عروق قلبی، که به عنوان بیماری عروق کرونربیماری عروق قلبی) شناخته می‌شود؛ هنگامی که یک پلاک در دیوار عروق قلبی پاره شده و به همراه لخته‌ای از خون به اندازه کافی بزرگ‌تر شده و موجب انسداد عروق قلب شود، خونرسانی به قسمتی از عضله قلبی قطع شده و باعث حمله قلبی می‌شود.

استرس و تغذیه فاکتورهای مهم نوسانات حمله قلبی

دکتر حمید قربانیان درباره تاثیر تغذیه بر این حملات قلبی گفت: تغذیه سالم باعث کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی می‌شود. مصرف میزان زیادی از میوه‌ها و سبزیجات، کم کردن مواد چربی اشباع شده و پر کلسترول، و مصرف مواد غذایی پرفیبر (مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل) به کاهش خطر حملات قلبی کمک می‌کند، اما در مقابل استرس می‌تواند فاکتوری باشد که خطر ابتلا به حملات قلبی را افزایش دهد؛ استرس می‌تواند منجر به افزایش فشار خون، تغییرات در ضربان قلب و افزایش ترشح هورمون‌های استرسی شود که همگی ممکن است به تعداد انسداد عروق کرونر و حمله قلبی کمک کنند.

این پزشک عمومی درباره تاثیر سن بر میزان بروز حملات قلبی بیان کرد: سن یکی از عوامل مهم در ابتلا به حملات قلبی است چرا که با پیرتر شدن، ریسک ابتلا به حمله قلبی افزایش می‌یابد همچنین عوامل دیگری مانند فشار خون بالا، دیابت و چربی بالا در خون نیز می‌توانند باعث افزایش خطر حمله قلبی در افراد مسن‌تر شوند.

او افزود: افرادی که یک بار حمله قلبی داشته‌اند، در معرض خطر بیشتری برای تکرار حمله قرار دارند که این امر نشان‌دهنده اهمیت اقدامات پیشگیرانه و مداومت در درمان برای جلوگیری از حملات مجدد است.

تاثیر وجود سابقه خانوادگی

این پزشک تصریح کرد: سنی که برای آقایان و خانم‌ها در خانواده به عنوان سابقه مثبت حمله قلبی در نظر گرفته می‌شود، ممکن است بر اساس مطالعات و راهنمایی‌های پزشکی مختلف متغیر باشد، اما به طور عمومی در نظر گرفتن سابقه حمله قلبی در اقوام خونی به عنوان عامل ریسک می‌تواند در سنین میانسالی تا پیرسالی معتبر باشد؛ برای آقایان معمولاً سنین بالای ۴۰ تا ۵۰ سال به عنوان سنی مهم برای در نظر گرفتن سابقه مثبت حمله قلبی در خانواده مطرح می‌شود برای خانم‌ها نیز به دلیل تأثیر عوامل هورمونی و سایر عوامل مرتبط با زنان، سنین بالای ۵۰ تا ۶۰ سال به عنوان سنی معتبر برای در نظر گرفتن سابقه مثبت حمله قلبی در خانواده به نظر گرفته می‌شود.

او ادامه داد: باید توجه داشت که این سنین تخمینی است و بسته به عوامل فردی و تاریخچه خانوادگی، ممکن است متغیر باشد همچنین در مواردی که سابقه خانوادگی مثبت در حمله قلبی وجود دارد، پیشنهاد می‌شود که مشاوره پزشکی جهت ارزیابی دقیق‌تر و اتخاذ تدابیر مناسب انجام شود.

جهت پیشگیری از ابتلا به چنین حملاتی باید تغذیه سالم با مصرف میوه‌ها، سبزیجات، مواد غذایی پرفیبر و کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده، فعالیت بدنی منظم، کنترل فشار خون، دیابت و موارد دیگری که به افزایش خطر حملات قلبی منجر می‌شوند، قطع کامل استفاده از سیگار و مداومت در مصرف داروهای معین به شکل منظم، به‌ویژه در افرادی که قبلاً حمله قلبی داشته‌اند را رعایت کرد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897585

دیگر خبرها

  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • لرزو بدن درد بدون تب نشان دهنده جیست؟
  • این افراد بیشتر در معرض حملات قلبی هستند
  • آب همدان بیماری‌های پوستی ایجاد نمی‌کند