Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@08:14:20 GMT

میدان آذربایجان پروژه‌ای ناموفق در تبریز+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۷۷۸۶

میدان آذربایجان پروژه‌ای ناموفق در تبریز+فیلم

‍‍‍‍‍‍

عضو شورای شهر تبریز گفت: از کمیسیون عمران شورای شهر تبریز خواسته‌ام که جمع‌بندی نظرات کارشناسی این کمیسیون را در قالب شکواییه به دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم ارائه کند تا خواستار پیگیری قضایی این طرح شویم. ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

عبدالله تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به اینکه پروژه میدان آذربایجان موضوعی است که به‌عنوان کارشناس حمل‌ونقل معتقدم با اصلاح هندسی و اعمال قانون گره‌های ترافیکی باز می‌شد اظهار داشت: این پروژه بیش از 1200 شمع‌کوبی دارد که نزدیک به 100 میلیارد هزینه شده است و علی‌رغم این‌همه هزینه، گره ترافیکی را باز نکرد و تضییع بیت‌المال را به‌دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اعمال قانون و اصلاح هندسی میدان آذربایجان برای چند سال آینده پاسخگوی نیازهای ترافیکی بود، افزود: از دو سال قبل گفته‌ام که میدان آزادی تهران با اصلاح هندسی و اعمال قانون به‌عنوان ورودی پایتخت مشکل حاد ترافیکی ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تبریز با ابراز اینکه این پروژه ناموفق و نامبارک محصول دوره چهارم شورا و شهردار گذشته است، اضافه کرد: ای نطرح اشکالات بسیار گسترده‌ای در اجرای پروژه در طراحی، مشاوره و اجرا دارد که قصور از بالا تا پایین را نشان می‌دهد بنابراین باید با این موضوع برخورد شود چراکه آشکارا تضییع بیت‌المال صورت گرفته است.

پیشرفت 70درصدی پروژه عظیم تقاطع غیرهمسطح میدان آذربایجان/برنامه‌ریزی افزایش بودجه فضای سبز تبریز در سال 96میدان آذربایجان بزرگ‌ترین مشکل ترافیکی تبریز است

وی گزارشات مشاور پروژه را سند گزارشات تخلف در این میدان عنوان کرد و ابراز داشت: بر اساس اعلام مشاور پروژه، تعداد سفرهای ورودی به میدان آذربایجان از مبادی مختلف بررسی شده است که شلوغ‌ترین نقطه، تقاطع «خلبان به پاسداران» و «ستارخان به خلبان» است که مشاور هیچ گونه برنامه‌ای برای اصلاح آنها ارائه نکرده، بقیه نقطه‌ها که ضروری نبود، اجرا شده ولی نقاط ضروری باقی مانده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز، با بیان اینکه راستگرد «خلبان به نصف راه» در این میدان، آزاد بود و نیازی به احداث زیرگذر نداشت که کلی هزینه تحمیل کرده است گفت: از کمیسیون عمران شورای شهر تبریز خواسته‌ام که جمع‌بندی نظرات کارشناسی این کمیسیون را در قالب شکواییه به دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم ارائه کند تا خواستار پیگیری قضایی این طرح شویم.

وی تصریح کرد: باید خاطیان و تضییع کنندگان بیت‌المال که با هزینه بیش از 100 میلیارد تومان هیچ گره ترافیکی را باز نکرده پاسخگو باشند چراکه این پروژه در برابر سایر پروژه‌های نیمه‌تمام تبریز، اولویت آن‌چنانی نداشت بنابراین باید قوه قضاییه با بررسی و رسیدگی به این موضوع، تخلفات را استخراج کند.

این عضو شورای شهر تبریز در پاسخ به این سؤال که آیا تخلفات دیگری هم در پروژه‌های شهری وجود دارد، گفت: تخلف پروژه‌های شهری مربوط به «کیفیت» پروژه‌هاست. درآمد شهرداری پایین است و هزینه جاری بالایی دارد چراکه سیستم شهرداری در سال‌های اخیر فربه و ناکارآمد، فشل و زمین‌گیر شده است. بیش‌ترین هزینه در پرداخت حقوق است اما تعادلی بین حقوق پرداختی و خروجی کارها دیده نمی‌شود. در برخی از مناطق متأسفانه پس از گذشت کمتر از یک سال از آسفالت‌ریزی، دوباره نیازمند آسفالت است که باید این نوع تخلفات هم مورد توجه و پیگرد قرار گیرد.

عبدالله تقی‌پور با ابراز اینکه شهرداری در وضعیت کنونی با نیروی زیاد و درآمد کم، یک سازمان ورشکسته است، خاطرنشان کرد: اجرای کیفی پروژه‌ها باید با جدیدترین تکنولوژی‌ها باشد، لذا باید از نوآوری استفاده کرده و از روش‌های سنتی اجرا تبعیت نکنیم.

انتهای پیام/ش

R7887/P4001/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا برق مناطقی ازشهر پلدشت قطع می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اعلام کرد :روز چهارشنبه مورخ ۰۵/ ۰۲/ ۱۴۰۳ به علت تعمیرات، از ساعت ۱۴ تا ۱۶ جریان برق مسیر میدان معلم از نمایندگی سایپا تا میدان امام حسین (بلوار بسیج) و خیابان سربازان گمنام خیابان پاسداران و کوچه‌های فرعی به مدت دوساعت قطع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • فردا قطعی برق در پلدشت
  • فردا برق مناطقی ازشهر پلدشت قطع می شود.
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • تکمیل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در دستور کار مدیریت شهری تبریز
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی