Web Analytics Made Easy - Statcounter








برچسب ها: You ، Hdf ، Gg ، Uh.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: شهرسازی و معماری و در حرکت تاریخ، این کار بزرگ و بازآفرینی نشان از ابعاد مختلفی از درجه تمدن هر جغرافیا و منطقه زیستی دارد، بنابراین می‌توان هر منطقه و درجه تمدن آن را با معماری و شهرسازی او محاسبه کرد.

امام جمعه بوشهر افزود: بدین خاطر است که هر منطقه و هر جغرافیا اولین پدیده‌ای که از آن به چشم می‌آید معماری آن است.

وی گفت: هوشمندی در ارتباطات بلوکی فی ما بین معماری در عرصه‌های آن جغرافیا و تناسب معماری با ویژگی جغرافیایی و ژئوپولوتیک آن و عرصه‌های مختلف رنگ و مواد اولیه و ارتفاع و مهندسی و معماری آن در تناسب با زیست بوم است.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر در کرانه ساختار معماری و مهندسی سازه همانند زیست بوم کویر باشد این نشان از عدم هوشمندی و کیاست طراحی و معماری در یک جغرافیاست.

وی گفت: اگر مواد اولیه که در کویر استفاده می‌شود، در منطقه کرانه استفاده شود، نشان از عدم توانمندی در عرصه مهندسی است، در هر زیست بوم معماری و شهرسازی و بازآفرینی سازه زیستی نشان از درجه دانش و هوشمندی و توان مهندسی و تشخیص قوی در عرصه جامع شناسی و روان شناسی آن جامعه دارد.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: معماری و شهرسازی و بازآفرینی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است و نشان از درجه دانش مدیران و مردم آن منطقه دارد، بنابراین این همایش بسیار مهم است و می‌تواند در یک فرآیند دانش بنیان و فوق العاده جامع به بسیاری از چالش‌ها و مشکلاتی که در روند زندگی انسان ایجاد می‌شود پاسخ مثبت دهد و چالش را حل کند.

وی با اشاره به عرصه زیست بوم حیات سازه و ارتباط آن با ساکنین گفت: در منطقه کوهستانی و کویر تمام فرکانس‌ها و اضلاع حیات به شکل فرکانس عمودی است، بدین جهت است که منطقه کویر از مثلث، مستطیل و مربع در اشکال هندسی بسیار استفاده می‌شود و حتی در عرصه فرهنگ آئین‌های مذهبی روش عزاداری آنها هم به همین شکل است و این مساله در سازه دیوار و ساختمان هم کاملاً مراعات می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: در منطقه کرانه درست بالعکس است، هندسه‌ای که از آن استفاده می‌شود نیم دایره و انحنا و اشکالی است که کاملاً با فضای محیط همگن باشد و بخاطر شرایط جوی پنجره‌ها و درب‌ها بسیار است.

وی ادامه داد: اگر این مهندسی سازه تغییر کند، با روح و روان جامعه و محیط سازش نخواهد داشت. در عرصه کرانه مثل کرانه جنوب ایران که همیشه با حملات بیگانگان مواجه بوده و بارها شاهد هجمه‌های بیگانگان بوده است، بالطبع سازه‌ای که ساخته می‌شود غیر از مراعات ابعاد خاص زیستی، باید عرصه پدافند غیرعامل را هم مراعات کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: در کرانه باید رنگ بنا با دریا متفاوت باشد وگرنه دریایی که در کنار است در متن زندگی قرار می‌گیرد و یکسان سازی محیط می‌شود و تناسب رنگی وجود نخواهد داشت به همین خاطر برای اینکه تفاوت باشد تفاوت رنگ وجود دارد و بهترین رنگ به خاطر جذب سرما در فصول گرم رنگ سفید است لذا تمام بناهای شهر بوشهر رنگ سفید دارد و بخاطر تضاد رنگ، پنجره‌ها رنگ قهوه‌ای دارند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شعار معماری و سازه‌های بوشهر «سلام» است گفت: اولین چیزی که انسان با ورود به بافت بوشهر متوجه می‌شود سلام سازه به شخص است.

وی ادامه داد: به همین جهت درصد بیماری‌های روحی در تاریخ استان بوشهر فوق العاده کم و درجه امید بالا است و به همین جهت است که معماری شهری و بازآفرینی آن یک فن آوری جامع و یک دانش وسیع و هوشمندی فوق العاده در آفرینش تمدن و آسایش مردمی نیاز دارد.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: این کار کوچکی نیست که بخواهیم بنایی که دارای فرسودگی است را با نگاه مدرنیته بازآفرینی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه معماری و شهرسازی در هر جغرافیا نشانه تمدن و درجه دانش آن جغرافیا است تصریح کرد: یکی از مواد استفاده در سازه‌های قدیمی بوشهر چوب است، در حالت عادی چوب در کنار ساحل با رطوبت بالا و بارش در زمستان این چوب را دچار آفت و خوردگی از درون می‌کند اما بناهای بوشهر این‌طور نیست علت آن این است که چوب‌ها از داخل دریا اخذ شده است، این چوب‌ها با مواد رنگ ضد آفت رنگ شده‌اند.

وی با بیان اینکه معماری نشان از هنر یک منطقه است گفت: هنر زیباترین ارائه داشته و داده انسانی است. هنر معماری و معماری هنرمندانه سازه ایجاد فضای مناسب برای انسان می‌کند و عرصه سلامت و پزشکی معماری یکی از نکات بزرگ است و در محاسبات عرصه سلامت بسیاری از بیماری‌های خاص به جهت معماری غیر استاندارد زیست بوم هر منطقه است.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: معماری و بازآفرینی و شهرسازی نشان از توانمندی صنعت است و ایجاد امنیت می‌کند و توانمندی در عرصه امنیت نیز است و باید منجر به ارتباط قوی اجتماعی شود در حالی که معماری امروزی ایجاد ارتباط و سلام نمی‌کند بلکه ایجاد تفرق می‌کند، در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی باید یک نگاه جامع از حیث تمدن آفرینی باشد چه در خود سازه زیستی شخصی و چه در محله‌ای که انسان زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز متأسفانه مشاهده می‌شود که شهرک‌هایی که ساخته می‌شود جامع نیست گفت: باید به سمت مسجد محوری، دانش محوری، سلامت و امنیت و فرهنگ محوری حرکت کنیم و اگر این کار را نکنیم این زنجیره معماری از هم گسسته خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نظام مهندسی تأسیسات گفت: مقدار زیادی از هزینه کرد زندگی مردم و مدیریت عمران، هزینه ترمیم و تعمیر و بازآفرینی پیش از موعد تأسیسات می‌شود.

وی گفت: نظام تأسیسات باید در آن یک تحول فوق العاده باشد، چراکه بسیاری از خرج مردم و مسئولان خرج تعمیر و مرمیم و تجدید تأسیسات می‌شود.

وی با اشاره به پیشینه و تاریخ شهر بوشهر ابراز داشت: تاریخ شهر بوشهر چند هزار سال قبل از میلاد است؛ این استان پایتخت مقاومت و مبارزات ضد استعماری است، چهار بار انگلیس به این منطقه حمله کردند و هر چهار بار علمای این استان حکم به دفاع دادند و بزرگانی همچون رئیسعلی دلواری و باقرخان تنگستانی حرکت مردمی ایجاد کردند و انگلیس را شکست دادند و اکنون از انگلیسی‌ها در بوشهر فقط گورستان آنها باقی مانده است.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: چند برهه تاریخی کشورهای اروپایی به دنبال تصرف گلوگاه‌های اقتصادی استان و تسلط بر اقتصاد و گمرک بودند اما باز علمای بزرگ نظیر مجتهد اهرمی و مردم نگذاشتند که اقتصاد اینجا به دست بیگانگان بیفتد، در دفاع مقدس خارگ به اندازه روزهای دفاع مقدس بمباران شده است.

کد خبر 6088514

دیگر خبرها

  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد