Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@11:58:39 GMT

روسیه 12 بلوک نیروگاه هسته ای در هند می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۷۹۸۵

به گزارش پارس نیوز، 

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ایگور مورگولوف در سومین همایش مراکز پژوهشی روسیه و هند در مسکو به روابط راهبردی دو کشور و همکاری های دوجانبه در عرصه های مختلف ازجمله در عرصه انرژی هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: با تسهیلاتی که روسیه در اختیار هند قرار داده است، نیروگاه هسته ای کودانکولام هند با مشارکت روسیه در حال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق برنامه احداث نیروگاه کودانکولام در ایالت تامیل نادو، در این نیروگاه هسته ای با مشارکت روس اتم چهار واحد نیروگاه هسته ای باید ساخته شود.

در زمان حاضر دو بلوک نیروگاه اتمی کودانکولام هند ساخته شده است و بلوک اول راه اندازی و بلوک اتمی دوم نیز به تازگی به طرف هندی تحویل داده شد.

مورگولوف در ادامه سخنان خود همچنین از امکان جلب مشارکت شرکت های هندی در ساخت مشترک نیروگاه های هسته ای با روسیه در کشورهای دیگر خبر داد و گفت: با توجه به همکاری موفق روسیه و هند در این عرصه، پروژه احداث نیروگاه هسته ای روپور در بنگلادش به صورت مشترک انجام می شود.

** همکاری روسیه و هند در عرصه انرژی دورنمای خوبی دارد

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه همکاری های روسیه و هند به عرصه انرژی هسته ای محدود نمی شود، اظهار کرد: روسیه یکی از کشورهای پیشروی جهان در عرصه تولید و صادرات مواد هیدروکربنی (نفت و گاز) است و هند مصرف کننده عمده انرژی محسوب می شود.

وی افزود: این عوامل دو کشور را شریک طبیعی می کند و دستورالعمل تامین امنیت ملی انرژی، پیشرفت بیشتر همکاریها از رابطه خریدار و فروشنده به تبادل متقابل سرمایه گذاریها را می طلبد.

مورگولوف خاطرنشان کرد: نمونه موفق این همکاری را در بهره برداری از حوزه گازی ساخالین 1 در خاور دور روسیه شاهد هستیم که هند در آن مشارکت می کند و در چارچوب این طرح گاز فشرده تولید می شود.

**همکاریهای فنی-نظامی روسیه و هند اهمیت فراوان دارد

مورگولوف خاطرنشان کرد: یکی از عرصه های کلیدی مشارکت روسیه و هند، همکاریهای دو کشور در حوزه فنی-نظامی است.

وی یادآوری کرد: در جریان دیدار رئیس جمهوری روسیه از دهلی نو در ماه اکتبر گذشته قرارداد فروش سامانه های پدافند موشکی اس-400 به هند امضا شد که از بزرگترین قراردادهای تسلیحاتی بین دو کشور است.

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: چند قرارداد فروش سلاح به هند در مرحله نهایی قرار دارد که برای تامین توانمندی دفاعی این کشور اهمیت حیاتی دارد.

**طرح های بزرگی بین روسیه و هند اجرا می شود

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که طرح های بزرگ با دورنمای خوبی در عرصه های هواپیماسازی، ماشین سازی، داروسازی، پزشکی، صنایع معدن، شیمی، نانو و بیوتکنولوژی بین روسیه و هند در حال اجرا است.

وی افزود: شرکت های بزرگ روسی همچون گازپروم، روس نفت، استروی ترانس گاز، اورال ماش زاوود، سیبور و سیلاوی ماشینی در بازار هند فعالیت می کنند.

وی همچنین از رشد 21 درصدی مبادلات بازرگانی روسیه و هند در سال 2017 که به 9 میلیارد دلار رسیده است ابراز خرسندی کرد.

مورگولوف سپس به همکاری روسیه با هند در سازمان های منطقه ای ازجمله سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس اشاره کرد و نیز گفت که روسیه و هند در چارچوب راهگذر حمل و نقل بین المللی شمال -جنوب که از هند با عبور از ایران و روسیه به اروپای شمالی کشیده می شود، با یکدیگر همکاری می کنند.

سومین همایش مراکز پژوهشی روسیه و هند را دانشگاه بین الملل مسکو وابسته به وزارت خارجه روسیه با مشارکت باشگاه سیاسی والدای و شورای امور بین المللی هند برگزار کرد.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: امور خارجه روسیه مسکو انرژی هسته ای نیروگاه هسته ای تامیل هسته ای انرژی وزیر خارجه جهان تامین امنیت سرمایه گاز بیوتکنولوژی رشد دلار سازمان همکاری شانگهای حمل و نقل ایران و روسیه وزارت خارجه تامیل رشد نیروگاه هسته ای وزیر امور خارجه روسیه هسته ای پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، طرح رئیس‌جمهوری فرانسه برای همکاری با مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم را مزورانه اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخاروا» در واکنش به طرح ابتکاری «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای همکاری با مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم، گفت: وزارت خارجه روسیه هنوز هیچ طرح مشخصی برای مقابله با تروریسم، از فرانسه دریافت نکرده است.

وی در این نشست خبری، با اشاره به حمایت تسلیحاتی فرانسه از اوکراین در جنگ علیه روسیه، افزود: وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد.

این مقام روس در واکنش به اعلام همکاری پلیس بین الملل(اینترپل) برای تحقیق در مورد اقدام تروریستی اخیر در روسیه، گفت: رئیس پلیس بین الملل در حالی خواهان همکاری با روسیه شده که این سازمان در سال ۲۰۲۲، همکاری اطلاعاتی با مسکو را محدود کرد.

زاخاروا گفت: اینترپل وارد بازی سیاسی غرب (علیه مسکو) شده و هدف این است که روسیه از دسترسی به منابع اطلاعاتی پلیس بین الملل محروم شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اویل پرایس: اتحاد گازی بین ایران و روسیه
  • قطع همکاری سیستم پرداخت سامسونگ با میر روسیه
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • اتصال واحد سوم گازی نیروگاه گهران سیرجان به شبکه برق کشور
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند
  • همه دستگاه‌ها برای کاهش وقوع جرایم همکاری کنند