Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@13:35:14 GMT

مرغ ناردونی+ دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۷۹۹۰

مرغ ناردونی+ دستور تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گوشه‌گوشه ایران مملو از غذاهای خوشمزه‌ای است که جزء غذاهای سنتی این کشور است. یک‌سری از غذاها متعلق به شمال کشور است که با توجه به موادی که در آنها به کار می‌رود، معمولا طعم ترش یا ملسی دارند. مرغ ناردونی جزء غذاهای رسمی مازندران به شمار می‌رود. این غذا را مازندرانی‌ها معمولا در ناهار مراسم عروسی و برای میهمان‌ها سرو می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید :دستور پخت قلیه سیب و به

خیلی از روستاهای اطراف مازندران این غذا را با گوشت اردک، غاز یا پرندگان دیگر تهیه می‌کنند. اما استفاده از این غذا تنها به مراسم عروسی منتهی نمی‌شود بلکه در مراسم عید و پاگشا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالت عادی معمولا این غذا را با مرغ تهیه می‌کنند.

مواد لازم
به‌منظور تهیه یک مرغ ناردونی خوشمزه برای 4 نفر به 4 عدد ران مرغ متوسط، اناردون خشک‌شده 4 قاشق غذاخوری به‌ازای هر نفر، رب‌انار به ازای هر نفر 2 قاشق غذاخوری، پیاز متوسط 2 عدد، سبزیجات معطر و گردو 4 عدد نیاز داریم.

طرز تهیه
برای تهیه مرغ اناردون معمولا از سبزیجات معطر استفاده می‌کنند، مانند سبزی محلی دلار که اگر این نوع سبزی در دسترس نبود، می‌توانید از سبزی‌های معطر معمولی مانند ریحان، پونه، جعفری، گشنیز و مرزه استفاده کنید تا عطر و طعم بی‌نظیری به خود بگیرد. این سبزیجات معطر را با هم خرد می‌کنیم و در ماهیتابه تفت می‌دهیم. بعد از آن، پیاز را به موادمان اضافه می‌کنیم. در این مرحله از اناردون خشک‌شده استفاده می‌کنیم و با مواد آن را تفت می‌دهیم. به آنها، رب‌انار ملس یا ترش را هم می‌افزاییم که درجه ترشی یا ملسی آن به ذائقه شما بستگی دارد. مرغ‌هایی را که از قبل آب‌پز کرده‌ و سرخ کرده‌ایم، داخل سس تهیه‌شده قرار می‌دهیم، نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم و آب می‌ریزیم تا جایی که سس و آب روی آن را بگیرد. می‌گذاریم تا غذا جا بیفتد. این خورش را معمولا با برنج می‌خورند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

مرغ ناردونی غذای مخصوص مازندارانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، برارزاده افزود: در گام اول ۱۰ هزار و فاز دوم محرومیت زدایی ۷ هزار و ۵۰۰ روستا در دستور کار قرار گرفت و اقدامات خوبی در روستا‌های بخش مرکزی و دالخانی در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: ارتقای تصفیه خانه آب میجران در دستور کار قرار دارد و افزایش ذخیره مخزن آب سبب پایداری خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: ۱۲ پروژه آب در شهرستان رامسر اجرا شده است و اولویت بندی در اجرای پروژه‌ها و اصلاح شبکه از بند‌ی تبصره ۱۵ انجام می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد آب استان در حال پرت است و بالای ۵۰ میلیارد تومان پیمانکاران مشغول پروژه‌های آب در استان مازندران هستند.

دیگر خبرها

  • این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید 
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • نماهنگ «دختر سمپاد»
  • هشدار؛ این غذا برای کودکان ممنوع
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟
  • دستگیری ۸ محکوم متواری در شوش