Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، افزایش بی‌ضابطه و غیرقانونی قیمت بسیاری از برندهای محصولات لبنی، انتقاد شهروندان و مسئولان را به دنبال داشته است تا جایی که در روزهای گذشته گشت‌ مشترک اداره کل تعزیرات استان تهران با حضور در یکی از کارخانه‌ها، این مجموعه را به دلیل تخلفات حدود 7 میلیارد تومان جریمه کرد و با توجه به سابقه این مجموعه در ارتکاب تخلفات، تعزیرات از احتمال تشدید جریمه تا سقف 70 میلیارد تومان خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز، محمدجواد حشمتی معاون دادستان کل کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ،‌ با اشاره به برنامه‌ریزی برای برخورد قانونی با گران‌فروشی و کم‌فروشی لبنیات گفت: دو هفته پیش جلسه‌ای به ریاست دادستان کل کشور و با حضور بخش دولتی و بخش خصوصی به منظور رسیدگی به وضعیت تولید، توزیع و عرضه لبنیات و جلوگیری از سوء استفاده و گران‌فروشی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست تصمیم بر آن شد تا بخش خصوصی به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار به مردم، مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین کرده و واحدهای تولیدی هم با توجه به شرایط فعلی انصاف را در حق مردم رعایت کنند.

حشمتی با تاکید بر اینکه کم‌فروشی و گران‌فروشی جرم است افزود: دادستان کل کشور بر لزوم برخورد قاطع دستگاه‌های نظارتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات با مقوله‌های کم‌فروشی و گران‌فروشی تاکید دارند. این موضوع در جلسه مذکور حضورا تذکر داده شد و به زودی کتبا هم ابلاغ خواهد شد.

به همین منظور، جلسه‌ بررسی افزایش قیمت لبنیات با حضور حشمتی،‌ معاون دادستان کل کشور، مسئولان اتاق اصناف تهران و برخی فعالان حوزه تولید و توزیع لبنیات در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد.

تسنیم

انتهای پیام/

20 / 20 جلسه معاون دادستان کل گرانی قیمت لبنیات مسئولان اتاق اصناف افزایش بی‌ضابطه و غیرقانونی قیمت محمدجواد حشمتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گرانی قیمت لبنیات مسئولان اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد

دکتر احد بنار درباره افزایش مبالغ غذای دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی با تایید نامه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در این زمینه گفت: ما در وزارت بهداشت باید قیمت جدید غذای دانشجویی را در مهرماه هر سال اعلام می کردیم. سازمان های نظارتی نیز از وزارتخانه پیگیری می کردند که وزارت بهداشت باید این کار را انجام دهد. بر اساس قانون باید ۱۰ درصد هزینه تمام شده غذا را باید دانشجو پرداخت کند.

وی افزود: ما به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی که وجود داشت در برابر افزایش قیمت غذا مقاومت کرده بودیم. این در حالی بود که وزارت علوم این افزایش هزینه غذا را در مهرماه انجام داده بود و از هر دانشجو ۲۲ هزار تومان دریافت می کند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: با توجه به دستورالعمل ها، ما مجبور شدیم که با توجه به قیمت های جدید و اینکه هزینه تمام شده سه وعده غذا برای گروه علوم پزشکی ۲۲۰ هزار تومان محاسبه شده است، ۱۰ درصد آن را از دانشجو اخذ کنیم که حدود ۲۱ هزار تومان از دانشجویان اخذ می شود.

وی افزود: مبالغ جدید باید از ابتدای ترم اجرا می شد اما این دو ماه هم با قیمت قبلی اجرا شد و سال آینده از فروردین ماه ۱۴۰۳ مبالغ جدید برای غذای دانشجویی اعمال می شود.

بنار با اشاره به دلایل و نکاتی که درباره افزایش هزینه غذای دانشجویی گروه علوم پزشکی مطرح شده است، گفت: یکی از دلایل آن بندهای آیین نامه غذا است و یکی از آنها هم افزایش هزینه پرداختی دانشجو است که در بودجه آمده است. در بودجه سهم دانشجو ۳۰ درصد آمده بود که پس از اینکه دفاع کردیم که این میزان بیش از ۱۰ درصد سالیانه است، این موضوع حذف شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت موظف بوده است طبق قانون هر ساله قیمت غذا را تا درصدی که در آیین نامه آمده افزایش دهد که ما ۱۴ ماه در این زمینه تاخیر داشتیم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: در ابلاغیه جدید اعلام کرده ایم که غذای نیم‌پرس در نهایت باید با قیمت ۴ هزار تومان ارائه شود. برخی از دانشگاهها با توجه به شرایطی بعضی غذاهای نیم‌پرس دارند امکان ارائه رایگان آن غذاها نیز وجود دارد. به طور مثال یک غذای ناهار که ۱۰ هزار تومان محاسبه می شود نیم‌پرس آن نباید بیشتر از ۴ هزار تومان هزینه داشته باشد.

وی افزود: برخی از غذاها گران تر برای پیمانکار و دانشگاه هزینه دارند به طور مثال ماهی غذای گران تری است و از همین رو برخی از دانشگاه ها آن را از سبد غذایی حذف می کنند، برای اینکه حذف نشود اعلام کردیم که در نهایت ۲ هزار تومان امکان افزایش قیمت دارد.

دکتر عباس شیراوژن معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در نامه ای در ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کرده است: نظر به اتمام نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ و با عنایت به بند ۱۲-۱ ذیل ماده ۱ آیین نامه تغذیه دانشجویان ابلاغی به شماره نامه ۶۰۰/۷۲۶/ د مورخ ۱۴۰۰/۳/۳۱ و در راستای تامین بخشی از هزینه قیمت تمام شده غذای دانشجویی در سال تحصیلی گذشته، سهم مبالغ پرداختی دانشجو بابت وعده صبحانه ۴۰.۰۰۰ ریال، ناهار ۱۰۰.۰۰۰ و شام ۷۰.۰۰۰ ریال تعیین و جهت اجرا ابلاغ می شود.

همچنین به منظور مدیریت بهینه هزینه ها در حوزه تغذیه دانشجویی، وعده های غذایی به صورت نیم‌پرس با نظر شورای تغذیه رایگان و یا حداکثر تا مبلغ ۴۰.۰۰۰ ریال به دانشجویان عرضه می شود.

لازم به ذکر است دانشگاه/ دانشکده های علوم پزشکی می توانند با نظر شورای تغذیه برای غذاهای پرهزینه، حداکثر مبلغ ۲۰.۰۰۰ ریال به قیمت مصوب قبض غذای دانشجویی اضافه کنند.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پلمب ۴ واحد صنفی به علت گران فروشی در مشهد
  • غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • بررسی علل افزایش ۱۲ برابری قیمت مسکن در ترکیه
  • لزوم حفظ حریم بی خطری پرواز و کنترل ساخت و سازها در فرودگاه رشت
  • قیمت گوشت قرمز در استان سمنان گران نشده است
  • دستگاه‌های نظارتی بدون اغماض با گران‌فروشی برخورد کنند
  • چرا «عجله دارم» گران‌فروشی نیست؟
  • نظارت اتاق اصناف بر بازار تشدید شود
  • تعیین قیمت سیب و پرتقال شب عید
  • میوه شب عید را گران نخرید