Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@22:41:38 GMT

پارلمان ایرلند به قانونی شدن سقط جنین رای داد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۰۲۱

پارلمان ایرلند روز پنجشنبه به طرحی رای داد که براساس آن سقط جنین در این کشور قانونی می شود.

به گزارش یورونیوز، این طرح تنها هفت ماه پس از آن تصویب می شود که رای دهندگان ایرلندی در یک همه پرسی با ثبت ممنوعیت سقط جنین در قانون اساسی کشورشان مخالفت کردند.

پارلمان ایرلند بررسی این طرح را از ماه اکتبر آغاز کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح سقط جنین تا ۱۲ هفته پس از آغاز بارداری بدون هیچ پیش شرطی قانونی شده است. علاوه بر این امکان سقط جنین در مواردی که تهدیدی برای زندگی مادر یا سلامت او تشخیص داده می شود نیز وجود خواهد داشت.

لیو وردکار، نخست وزیر ایرلند ضمن استقبال از تصویب طرح به رسمیت شناختن سقط جنین از «لحظه ای تاریخی برای زنان ایرلندی» سخن گفت.

قانونی شدن سقط جنین پس از تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان دومین تغییر عمده فرهنگی اجتماعی در جامعه محافظه کار و کاتولیک ایرلند محسوب می شود. ازدواج همجنسگرایان سه سال پیش در ایرلند جنبه رسمی یافت.

تاکنون آن دسته از زنان ایرلندی که مایل به سقط جنین بودند مجبور بودند برای این کار به بریتانیا سفر کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جامعه ایرلند پارلمان سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند

دکتر سیدمجید غضنفری گفت:‌ از ابتدای اجرای طرح نفس در سبزوار تا پایان فروردین امسال‌ ۱۳۴ مادر باردار مصمم به سقط در قالب این طرح شناسایی شدند که با مداخله صورت گرفته، برای ۹۵ نفر آنان پرونده تشکیل شده و با مشاوره، حمایت های مالی معیشتی و دریافت آموزش های لازم از سقط جنین منصرف شده و به بارداری خود ادامه دادند.

وی افزود:‌ از این رقم ۲۷ نفر زیر نظر مراکز بهداشتی و مرکز نفس، حمایت‌های بهداشتی، اقتصادی و مشاوره روانشناسی و خانواده رایگان دریافت کردند و با مشارکت خیران و شهروندان، یک سری جهیزیه کامل برای یک مادر باردار آماده و تحویل وی داده شد.

مدیر مرکز مردمی نفس با تاکید بر اینکه انجام سقط جنین عمدی، معادل ارتکاب قتل محسوب می شود و تبعات فردی و قانونی متعددی دارد،‌ گفت: بروز اختلالات روحی و روانی و نیز پیامدهای جسمی جبران ناپذیر از جمله تخریب رحم و عدم امکان بارداری مجدد از دیگر خطرات ناشی از سقط جنین است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • فروش بره تودلی در تهران قدیم و جنجال در مجلس شورای ملی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی به سوئیس و ایرلند رسید
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا