Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@04:08:29 GMT

3 اولویت‌ وزارت بهداشت در حوزه دارو

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۰۸۳

رییس سازمان غذا و دارو گفت: تامین دارو و منابع مالی و همچنین تقویت بیمه‌ها برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها و زنجیره نقدینگی و تولید دارو از اولویت‌های بخش دارویی کشور است. آفتاب‌‌نیوز : غلامرضا اصغری به همراه دکتر وحید مفید، مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی و آرایشی سازمان غذا و دارو در سفر به شیراز با رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدار کرده و با دستاوردهای این دانشگاه در حوزه تامین دارو و تجهیزات دارویی آشنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصغری در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های انجام شده و بیان اینکه این اقدامات می تواند به عنوان الگو به سایر دانشگاه های علوم پزشکی معرفی شود، افزود: تاثیر این اقدامات در تحول نظام سلامت دیده می شود.
وی حمایت از شرکت های دارویی زنجیره دارو و همچنین تامین منابع ارزی در این حوزه را از اقدامات وزارت بهداشت معرفی کرد و از اختصاص 3.5 میلیارد دلار به این حوزه خبر داد.
رییس سازمان غذا و دارو، تامین دارو و منابع مالی و همچنین تقویت بیمه ها برای پرداخت مطالبات دانشگاه ها و زنجیره نقدینگی و تولید دارو را از اولویت های بخش دارو برشمرد.
بنابر اعلام وبدا، در ادامه این نشست، دکتر علی بهادر، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز کاهش هزینه ها را اولویت مهم این دانشگاه عنوان کرد که با کمک بررسی وضعیت موجود و مدیریت کارآمد هزینه ها در بخش های مختلف بهداشتی، درمانی و دارویی در حال انجام است.
بهادر با اشاره به مراجعه مردم استان های همجوار به فارس برای دریافت خدمات سلامت، بر اهمیت حمایت از این استان برای توسعه خدمات رسانی، تاکید کرد.
دکتر عبدالخالق کشاورزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز  در این نشست با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای ثمربخشی طرح تحول نظام سلامت در عرصه خدمات دارویی فارس، از پیگیری این موضوع در نشست های سیاستگذاری ستاد تحول سلامت دانشگاه خبر داد که تاکنون ۲۵ نشست از این ستاد برگزار شده و ۳۱۰ مصوبه به همراه داشته است.
وی با اعلام آمار کاهش ۳۵ درصدی تعداد آزمایش‌ها در استان، بر اساس آمار مهرماه امسال نسبت به سال گذشته، این امر را تلاشی در این راستا برشمرد.
به گزارش ایسنا، کشاورزی ضمن معرفی سامانه کنترل داروهای پرهزینه برای اعلام ماهانه داروهای پرهزینه از سوی بیمارستان های دانشگاه و صرفه جویی 12.5 میلیارد ریالی در مورد آنتی بیوتیک‌های پرهزینه طی ماه های تیر تا آبان در ۳۰ بیمارستان استان، از برگزاری هر دو هفته یک بار نشست های ستاد توزیع دارو با شرکت های توزیع دارو، برگزاری نشست های مشترک با تامین کنندگان و تولیدکنندگان اقلام پرمصرف تجهیزات پزشکی، تشکیل نشست های ماهانه کمیته حمایت از تولیدات داخل، رویت خدمات تصویربرداری و آزمایش های بیماران ارجاعی در بیمارستان مقصد، مداخله در اعمال جراحی گلوبال برای مدیریت دارو، لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی، اعلام تعداد آنتی بیوتیک مصرفی، بررسی مصرف میکروست‌ها و اجرای دستورالعمل فرآوری مجدد وسایل پزشکی در این دانشگاه خبر داد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دارو وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس خط مقدم بهداشت و درمان است

سعید کریمی در آیین بدرقه راهیان سلامت نوروزی اورژانس کشور در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت، گفت: کادر اورژانس ایثارگرانه و فقط با یک تماس تلفنی از سوی بیمار یا همراهانش، ماموریت‌های سختی را انجام می‌دهند که قابل تقدیر است.

وی با بیان این‌که معاونت درمان وزارت بهداشت حامی و پشتیبان اورژانس است، اظهار کرد: واحد اورژانس در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور زیر مجموعه معاونت درمان دانشگاه است.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان داشت: اورژانس نیاز به حمایت مالی دارد و از ابتدای امسال معاونت درمان با همراهی معاونت پشتیبانی وزارت بهداشت ۶۰۰ میلیارد تومان به این مجموعه کمک کرده است و امیدواریم با تحقق سهم اورژانس از درآمد‌های اختصاصی بیمارستان ها، بتوانیم در جهت رفع مشکلات اورژانس بکوشیم.

کریمی در پایان تاکید کرد: دستورالعمل طرح سلامت نوروزی به بیمارستان‌ها ابلاغ شده و این مراکز در تعطیلات نوروز باید کاملا آماده باش باشند و امیدواریم با کمک اورژانس شاهد کمترین عوارض سلامتی برای مسافران در نوروز باشیم.

منبع: وزارت بهداشت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • رئیسی: اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • اهمال در تامین امنیت غذایی و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست/ ضرورت تهیه پیوست عدالت برای فرآیندهای تامین امنیت غذایی
  • رئیس‌جمهور در جلسه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی: اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • تامین نیازهای دارویی تا انتهای اردیبهشت‌ماه
  • اورژانس خط مقدم بهداشت و درمان است
  • توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
  • بررسی اولویت های حوزه سلامت کشور
  • برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال جای نگرانی نیست