Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی محبان اهل بیت(ع) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وظایف دانشگاه های کشورهای اسلامی در راستای روشنگری مبانی حقیقی اسلام اظهار داشت: مراکز علمی ، موسسات پژوهشی و به طور کلی ریشه علوم، از آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سرچشمه گرفته و همواره یکی از مسائل مهم مورد توجه تمامی اندیشمندان و موسسات آموزشی در سراسر جهان، توجه به مسائل انسانی و اخلاقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آن جا که دین سرچشمه زلال مسئله انسانیت، اخلاق و تعامل است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لذا دانشگاه های جهان اسلام بایستی به این مسائل و مسئله دینداری توجه ویژه ای داشته باشند.

اختری ادامه داد: امروز مسئولیت دانش پژوهان و دانشمندان جهان اسلام این است که دروس اسلامی را در جهت روشنگری جوامع بین المللی در متن تمامی رشته های دانشگاهی قرار دهند و این دروس را به عنوان مواد درسی در رشته های مختلف مورد توجه بیشتری قرار دهند. نتیجه این اقدام، رشد انسانیت و تربیت دینی خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت تاکید کرد: آموزه های اسلامی می تواند علوم دیگر را در مسیر صحیح و انسانی قرار دهد؛ تمامی علوم تجربی و فنی که امروز در دنیا وجود دارد، زمانی در مسیر صحیص قرار می گیرند که در خدمت انسان باشند و به رشد انسانیت کمک کنند. در غیر این صورت به ابزاری برای جنایت و خون ریزی در دنیا تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

108 / 167 آیت الله اختری جهان اسلام علوم اسلامی دانشگاه مجمع جهانی محبان اهل بیت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آیت الله اختری جهان اسلام علوم اسلامی دانشگاه مجمع جهانی محبان اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید این واحد دانشگاهی اظهار کرد: فلسفه اصلی دانشگاه امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، باید مدیران منابع لازم را برای این مهم مهیا کنند و برنامه‌ها بر اساس تمرکز بر نقاط ضعف و قدرت و ظرفیت‌های موجود هدفمند شود.

وی ادامه داد: بسیاری از واحد‌های دانشگاهی در سالیان اخیر دچار کمبود دانشجو و درآمد شده‌اند با توجه به منابع محدود شهریه‌ای باید تلاش شود از منابع غیرشهریه‌ای برنامه‌های دانشگاه را به پیش ببریم و مزایای همکاران را به موقع پرداخت کنیم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تأکید کرد: برنامه‌های این واحد دانشگاهی را بر مبنای برنامه پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه با جدیت بیشتری در راستای پایدار کردن منابع درآمدی پیش می‌بریم و با احیا کردن مراکز تحقیقاتی، تالار، هتل و کلینیک حقوقی شتاب لازم را در این راستا ایجاد می‌کنیم.

افشاری بیان کرد: انتظار داریم بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها حداقل یک محصول را تولید کرده و با توجه به شعار سال و کمک همکاران با ورود به بخش تولید بخشی از منابع غیر شهریه‌ای را تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • پاسخ ایران غرور جهان اسلام را زنده کرد
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق
  • جامعی: راز‌های کائنات و مغز انسان هنوز سر به مهر مانده است