Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:30:40 GMT

کمبود‌ سرمایه درگردش زخم کهنه بخش تولید

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۲۶۵

کمبود‌ سرمایه درگردش زخم کهنه بخش تولید

به گزارش ایرنا مسوولان امر از دولتی ها گرفته تا نمایندگان مجلس برای کمک به وصول معوقات بانکی که حجم آنها نسبت به کل تسهیلات در کشور 11 درصد و میانگین جهانی آن بین 2 تا پنج درصد است، وارد گود شده اند تا از این طریق به تامین بخشی از سرمایه در گردش تولیدکنندگان کمک کنند اما جای مشارکت های بخش خصوصی در این خصوص خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیاری از مردم منابع مالی خود را با توهم صیانت از آن و از طریق به اصطلاح سرمایه گذاری در ساختمان یا سپرده گذاری در بانک ها راکد نگاه داشته اند و نقش خود در چرخه اقتصادی را به درستی ایفا نمی کنند؛ غافل از اینکه ارزش این سرمایه ها روز به روز کاهش می یابد و در صورت تزریق به بخش تولید بسیاری از چالش های اقتصادی و حتی اجتماعی کشور رفع خواهد شد.
امروزه جلب مشارکت های مردمی برای رفع بسیاری از مشکلات عمومی از دغدغه های مسوولان به شمار می رود و به نظر می رسد تقویت روحیه مشارکت سرمایه داران در تامین سرمایه در گردش بخش تولید در کنار تلاش های مسوولان، راهکاری برای تحقق اقتصاد درون گرا و برون زای مورد نظر رهبری باشد.
برخی از سرمایه داران تحت تاثیر تبلیغات منفی، سرمایه گذاری در شرایط فعلی را محکوم به شکست تصور می کنند اما در این همین برهه زمانی بسیاری از واحدها در گوشه و کنار کشور از جمله ارومیه تولید صادرات محور و ارزش افزوده بالایی دارد.
نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز نبود سرمایه در گردش را مشکل اصلی بسیاری از واحدهای تولیدی می داند و معتقد است که جلوگیری از واردات و تامین سرمایه در گردش چه از طریق بانک ها و چه از طریق مشارکت های بخش خصوصی، موجب ایجاد اشتغال و کاهش دغدغه های مالی مردم خواهد شد.
عضو‌ کمیسیون اقتصادی مجلس نیز بانک ها را به پرداخت تسهیلات بیشتر محکوم می داند و معتقد است که موسسه های مالی و بانک های عامل در صورت تامین سرمایه در گردش می توانند معوقات خود را راحت تر پس بگیرند و علاوه بر آن در اشتغالزایی برای جوانان نقش آفرین باشند.
عین الله شریف پور ادامه داد: ارزش وثیقه های ملکی که چندین سال قبل پشتوانه دریافت تسهیلات تولیدکنندگان بوده نیز افزایش یافته است و بانک ها می توانند با توجه به این موضوع و با هدف تامین سرمایه در گردش واحدها، تسهیلات بیشتری پرداخت کنند.
وی تاکید کرد: سازمان های خدمات رسان نظیر آب و برق و همچنین مسوولان امور مالیاتی نیز با کمک‌ به این واحدها باید آنها را سرپا نگه دارند.
مدیر یکی از واحدهای تولیدی سودده در شهرک صنعتی ارومیه با اشاره به اینکه برای ادامه فعالیت دست هایش خالی است، گفت: نه می توانیم تسهیلات بگیریم و نه مشارکت کننده دیگری برای احیای واحد تولیدی وجود دارد.
عبدالله قلی پور افزود: برای تولید محصول باکیفیت باید مواد اولیه مرغوب داشته باشیم و نیروی کار حرفه ای خود را حفظ کنیم ولی نبود سرمایه درگردش هر 2 موضوع را تحت تاثیر قرار داده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی نیز ادامه داد: 40 درصد واحدهای صنعتی آذربایجان غربی راکد هستند و تامین مواد اولیه مرغوب، به روز نبودن ماشین آلات، ضعف در بازاریابی و نبود نقدینگی از مهمترین مشکلات این واحدها محسوب می شود.
علی عبدلی با دعوت از سرمایه داران برای مشارکت در امر تولید، گفت: سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی صادرات محور در شرایط فعلی ارزش افزوده مناسبی دارد و سرمایه داران از طریق شراکت در تولید می توانند از این فرصت اقتصادی بیش از پیش استفاده کند.
8135/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف ایجاد اشتغال برق سرمایه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

وزیر کشور با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری گفت: بابد امنیت روانی سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، احمد وحیدی_ روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه استاندار لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: ملت ما در حال نزدیک شدن به فتح قله‌ها است و به تعبیر مقام معظم رهبری در این مسیر نباید خسته شویم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق، افزود: این عملیات از قله‌های فتح محسوب می‌شود و ملت ایران در مسیر تحول و تکامل تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌است.

وزیر کشور با تأکید بر مقاومت ملت ایران، گفت: غیور مردان ما در اقصی نقاط کشور و جبهه مقاومت در حال فعالیت هستند و کشور ما با مأموریت‌های چندگانه در حال حرکت در مسیر قله‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه ما افول رژیم غاصب در نقشه راه کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: دشمن می‌خواهد وعده‌های دروغین به ما تحمیل کند.

وحیدی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در زمانی به مسئولیت رسید که مشکلات متعددی را دشمنان ایجاد کردند و به دنبال توسعه و گسترش آن بودند افزود: برخی کم‌کاری داخلی مزید بر علت شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اتکا به توانمندی‌های داخلی از شعارهای دولت سیزدهم بود بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مختلف در کشور این مهم شدنی است و در حال تقویت است.

وحیدی با اشاره به اینکه تلاش بدون وقفه از جمله دستاوردهایی است که می‌تواند ما را پیروز کند افزود: انقلابی‌گری، حرکت مجاهدانه و اخلاق‌مداری از صفات افرادی که در رأس مسئولیت‌ها قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات بسیاری باید در لرستان صورت بگیرد افزود: دولت پیگیر تکمیل سدهای نیمه تمام و مطالبات مردمی در این استان است.

وزیر کشور با اشاره: به پیشرفت ۵۱ درصدی پیشرفت پروژه راه‌آهن خرم‌آباد اندیمشک گفت: تکمیل این پروژه از دغدغه و مطالبات مردم بوده در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

وزیر کشور با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری گفت: باید امنیت روانی سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم و تلاش کنیم که پروژه‌های عمرانی هرچه سریع‌تر به سرانجام برسند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق لرستان گفت: زیویار فردی پیگیر، مسلط به پروژه‌ها، پرکار، است که از ظرفیت ایشان در محل دیگری استفاده خواهیم کرد.

وحیدی افزود: دشمنان خیلی تلاش می‌کنند مدیران را زیر سوال ببرند چون نمی‌توانند رشد کشور را ببینند؛ اما مردم بر خلاف این فعالیت‌ها می‌دانند مدیران، پاکدست و ایثارگرانه کارها را دنبال می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به ویژگی‌های شفقت استاندار جدید لرستان، وی را فردی برجسته، توانمند و با تجربه دانست و افزود: امیدواریم با تلاش شبانه روزی مشکلات این استان کاهش یابد و شاهد برطرف کردن کمبودها باشیم.

کد خبر 747331

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است