Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سيد هادي سيد افقهي، کارشناس و پژوهشگر مسائل بين‌الملل درباره دستاوردهاي توافق گروه‌هاي يمني در سوئد براي جنبش انصارلله يمن گفت، اين توافق يک پيروزي سياسي براي جنبش انصارالله است، چون قبلا طرفداران عربستان مي‌گفتند اعضاي اين جنبش کودتاچي هستند. 
به گزارش پارس‌تودي؛ کارشناس و پژوهشگر مسائل بين‌الملل اظهار کرد، اما اکنون وقتي سازمان ملل از جنبش انصارالله يمن براي گفت وگو دعوت مي‌کند، نشانه مهمي از به رسميت شناختن نماينده بخش وسيعي از مردم يمن است که مناطق راهبردي را در اين کشور تحت کنترل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيد هادي سيد افقهي تاکيد کرد، پيروزي ديگر براي جنبش انصارالله مسائل انساني است و در اين ميان، مساله الحُديده مهمترين موضوع است. آتش‌بس در استان الحديده برقرار خواهد شد. نيروهاي بومي شهر الحديده، مديريت امنيت داخلي در اين شهر را پس از خروج نظاميان دو طرف از الحُديده برعهده خواهند داشت.
«محمد عبدالسلام» رئيس هيات مذاکره کننده جنبش انصارالله يمن در مذاکرات صلح استکهلم سوئد روز پنج‌شنبه پس از پايان اين دور از مذاکرات، از توافق براي برقراري آتش‌بس در بندر راهبردي الحديده، غرب يمن، خبر داد.
کارشکني رياض
«ضيف الله الشامي» وزير اطلاع رساني دولت نجات ملي يمن در صنعا هم درباره توافق سوئد گفت، مذاکرات سوئد نسبت به موارد مشابه آن شاهد پيشرفت‌هايي بود، هر چند ما اميدوار بوديم به توافق کامل و جامعي براي پايان جنگ يمن دست يابيم.
«ضيف الله الشامي» تصريح کرد، متأسفانه هيات دولت مستعفي منصورهادي قدرت تصميم‌گيري ندارد و بايد به رياض بازگردد و با مسئولان آمريکايي، سعودي و اماراتي مشورت کند و اين مساله روند مذاکرات را با مشکل مواجه کرد.
وزير اطلاع رساني دولت نجات ملي يمن در عين حال اظهار کرد، گام‌هاي مثبتي در بخش امور انساني و پرونده اسيران برداشته شد که باعث اعتمادسازي بيشتر مي‌شود. همچنين گام‌هاي نخست براي رسيدن به توافق بندر الحديده و گشودن فرودگاه صنعاء با وجود برخي اشکالات و قصد طرف مقابل براي باج‌خواهي و تبديل قضاياي انساني به قضاياي سياسي برداشته شد.
توافق استکهلم
چهارمين دور مذاکرات صلح يمن که از 6 دسامبر جاري با حضور طرف‌هاي يمني در استکهلم سوئد آغاز شد و روز پنج‌شنبه با توافق اوليه برقراري آتش‌بس در الحديده و تبادل اسيران بين دو طرف به کار خود پايان داد.
دور بعدي مذاکرات صلح يمن قرار است از اواخر ژانويه 2019 تحت نظارت سازمان ملل متحد شروع شود.
گفت‌وگوهاي سياسي براي حل بحران يمن تاکنون بارها به دليل کارشکني عربستان سعودي ومتحدانش با شکست روبه‌رو شده است.
عربستان‌‌ با حمايت آمريکا، امارات و چند کشور ديگر از مارس 2015 به يمن حمله و سپس اين کشور فقير عربي را محاصره زميني، دريايي و هوايي کرده است.
جنگ‌افروزي عربستان و متحدانش در يمن تاکنون به کشته شدن بيش از چهارده هزار يمني، زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است.
کليدواژه يمن توافق

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تأیید جدیت و مثبت بودن رویکرد مقاومت برای دستیابی به توافق آتش‌بس گفت که پیش از آغاز دور کنونی مذاکرات و اعزام هیئت حماس به قاهره، «یک سری تماس با برادران میانجی و جناح‌های مقاومت صورت گرفت و جلسات و رایزنی‌های فشرده‌ای در داخل و خارج از کشور برگزار شد». 

وی با تاکید بر مواضع مثبت و منعطف حماس گفت که اولویت این جنبش توقف تجاوز به مردم غزه است و این یک موضع اساسی و منطقی است که آینده‌ای با ثبات‌تر را ایجاد می‌کند.

هنیه افزود که جهان گروگان رژیمی افراطی است که دارای مشکلات سیاسی متعدد است و مرتکب جنایات زیادی در غزه شده و نخست‌وزیر آن می‌خواهد برای ادامه تجاوز و گسترش دامنه درگیری توجیهاتی دائمی ابداع و تلاش‌های انجام شده میانجیگران و طرف‌های مختلف را خراب کند. 

هنیه در ادامه هشدار داد: آمریکا که بر روی این اشغالگری سرپوش گذاشته می‌بایست جلوی او را بگیرد به جای آنکه آن را به سلاح‌های کشتار جمعی تجهیز کند.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که این جنبش همچنان مشتاق دستیابی به یک توافق جامع دارای مراحل پیوسته به یکدیگر است که به تجاوز پایان دهد، عقب‌نشینی صهیونیست‌ها را تضمین کند و به یک توافق جدی مبادله اسرا منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • حماس : به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس ادامه دارد
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهاد‌های قبلی است + جزئیات توافق پیشنهاد شده