Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ضریب بهره مندی شهرستان دلفان از اجرای طرح هادی سال گذشته 23 درصد بوده که با اقدامات انجام شده اکنون به 32 درصد افزایش یافته است.

مسعود رضایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا به جلسه بررسی طرح های هادی دلفان با حضور نماینده مجلس و فرماندار این شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح هادی در 70روستا از 219 روستای بالای 20 خانوار شهرستان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: 54 درصد جمعیت دلفان را روستاییان تشکیل داده اند به نحوی که 434 روستا در این شهرستان وجود دارد و کار تهیه طرح هادی تمامی روستا های بالای 20 خانوار آن به طور کامل انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت تهیه و اجرای طرح منظومه روستایی افزود: بر اساس مصوبات برنامه ششم توسعه، درکل کشور 43 طرح منظومه روستایی تهیه شده که 2 مورد آن متعلق به استان لرستان است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: طرح های منظومه روستایی دربخش ززوماهرو شهرستان الیگودرز و بخش زاغه خرم آباد تهیه شده و طبق برنامه ریزی انجام شده سومین طرح منظومه روستایی استان دربخش کاکاوند دلفان تهیه خواهد شد.
رضایی با اشاره به وظایف مشترک بنیادمسکن و ثبت اسناد درخصوص صدور سند روستایی افزود: تاکنون 80 هزار جلد سند روستایی درسطح استان صادر شده که سهم دلفان حدود 11 هزار فقره بوده و اکنون 50 درصد از واحدهای روستایی این شهرستان فاقد سند هستند.
وی با اشاره به آمادگی بنیاد مسکن برای صدور سند روستایی تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون و 100 هزار متر مربع آسفالت درسطح استان اجرا شده که سهم روستاهای دلفان 200 هزارمتر مربع بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اضافه کرد: با انجام اقدامات اساسی و همکاری دستگاه های مرتبط، میزان بهره مندی روستاهای استان از طرح هادی از حدود 32 به 38 درصد در سالجاری افزایش یافته است.
رضایی افزود: کار تهیه طرح هادی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار که قابلیت اجرای این طرح را دارند انجام و 300 طرح نیز بازنگری شده است.
وی اظهار داشت: در مجموع یکهزار و 563 روستای بالای 20 خانوار لرستان طرح هادی دارند که این طرح در 593 روستا و در قالب فازهای مختلف اجرا شده است.
وی میانگین بهره مندی از طرح هادی در کشور را 42 درصد عنوان کرد و گفت: سال گذشته با هم افزایی دستگاه ها 273 طرح هادی در استان اجرا شد.
طرح هادی در 593 روستای استان با اعتبار یکهزار و 710 میلیارد ریال اجرا شده است.
سه هزار و 415 روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 569 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد مسكن طرح هادي شهرستان دلفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزری خبرانلاین از سنندج، هیوا لهونیان با بیان اینکه طرح تکخوانی برق روستاها در راستای توسعه عدالت اجتماعی و توسعه ی پایداری برق روستاها اجرا میشود، اظهار کرد: با برنامه ریزی های مدون و راهبردی این شرکت در طول چند سال اخیر، بیش از ۸۵ درصد از روستاهای سطح استان تاپایان سال ۱۴۰۲ طرح تکخوانی اجرا و به اتمام رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ درصد روستاهای سطح استان مشمول این طرح باقیمانده است، گفت: در سال جاری با برنامه ریزی های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستاهای استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی میگردد.

لهونیان با اشاره به اینکه در کل استان یکهزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان یکی از رویکردها و اهداف این شرکت در راستای توسعه عدالت اجتماعی، طرح «تکخوانی» نمودن برق روستاها را خواند و گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای بازفروش و تطبیق با کنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی درتعدادی محدود از روستاها، شفافیت و سهل الوصول شدن مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی روستاییان تامین برق پایدار و بهره مندی از شرایط انشعاب و انرژی همچون مشترکین شهری است، افزود: در همین راستا با هدف ساماندهی قرائت و استفاده روستاییان ازخدمات غیرحضوری، طی سه سال اخیر طرح تکخوانی نمودن برق مشترکین روستایی با جدیت دردستورکار این شرکت قرار گرفته است.

شایان ذکر است با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می توانند بخش عمده ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت یا از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند که از جمله این خدمات می توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره مند هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898450

دیگر خبرها

  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرحهای هادی روستایی در مازندران