Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت گفت: قبلا متقاضیان تاسیس مراکز جامع تصویربرداری می توانستند به صورت حقیقی یا حقوقی درخواست بدهند، اما در حال حاضر فقط با تقاضاهایی برای تاسیس موافقت می شود که مراکز جامع تصویربرداری در قالب یا مجاورت بیمارستان باشند.

علی رضا عسگری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره مراکز جامع تصویربرداری افزود: این مراکز در صورتی مجوز می گیرند که به دور از مراکز درمانی نباشند و علت این تصمیم برای کارایی بیشتر این مراکز است؛ زیرا وقتی یک مرکز جامع تصویربرداری در گوشه ای از شهر و به دور از مراکز درمانی و بیمارستان ها باشد، میزان کارایی این مراکز کاهش پیدا می کند و فقط بیماران سرپایی به این مراکز مراجعه می کنند و در نتیجه کسانی که نیاز اورژانسی به خدمات این مراکز دارند، نمی توانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: وقتی این مراکز در مجاورت یا در قالب یک مرکز درمانی و بیمارستان باشند، به طور مثال مصدوم تصادفی یا بیمار اورژانسی می تواند از خدمات این مرکز استفاده کند. در این حالت، مرکز جامع تصویربرداری به عنوان مرکز معین تصویربرداری بیمارستان نیز شناخته می شود.
عسگری اظهار داشت: به طور منطقی باید مراکز جامع تصویربرداری، معین یک بیمارستان باشند تا دسترسی بیمار به این مراکز راحت تر انجام شود.
به گزارش ایرنا، عسگری پیش از این در پنجمین کنگره تخصصی و دومین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در همین رابطه گفته بود: مجزا بودن فعالیت این دسته از موسسات تصویربرداری، خدمات القایی را افزایش می دهد. همچنین سطح دسترسی مردم را کاهش، زمان دسترسی را افزایش و تسلط و تمرکز تولیت را دچار مشکل می کند. این اقدام به نفع مردم، مجموعه و تولیت خواهد بود و در بهبود کیفیت تجهیزات این مراکز که قبلا مجوز گرفته و مستقل شده اند نیز این شرط لحاظ خواهد شد. بر همین اساس از این به بعد به آن دسته از دی کلینیک ها و مراکز جراحی محدودی مجوز داده خواهد شد که در قالب بیمارستان ها فعالیت کنند.
اجتمام*9482*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت بهداشت مراكز تصويربرداري عسگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوبت‌های کاری مراکز درمانی و بیمارستان‌های خراسان شمالی در نوروز

 براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان:
*همه بیمارستان‌های استان در تعطیلات نوروز، فعال است و ارائه خدمات صورت می‌گیرد.
*مرکز جراحی محدود بهار، روز‌های ۷ و ۸ و ۹ فروردین، فعال است
*بخش جراحیِ مرکز جراحی محدود جوادالائمه (ع) تا ۱۳ فروردین، غیرفعال است.
* مراکز MMT (درمان ترک اعتیاد) طبق روال گذشته در ایام غیرتعطیل رسمی، فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • برنامه کاری درمانگاه‌ها و مراکز طرف قرارداد شرکت شهرسالم در نوروز 
  • فعالیت نوروزی مراکز درمانی و جامع سلامت در خوزستان
  • اعلام برنامه کشیک مراکز بهداشتی درمانی در نوروز ۱۴۰۳
  • موفقیت ایران در طراحی و ساخت سامانه تصویربرداری سارپلاریمتری
  • نوبت‌های کاری مراکز درمانی و بیمارستان‌های خراسان شمالی در نوروز
  • تجهیز دومین مرکز درمانی بخش احمدآباد مشهد به دستگاه الکتروشوک
  • مراکز خدمات رسان در طرح عیدانه ارزیابی می‌شود
  • پیشرفت ۸۵درصدی مرکز جامع سرطان تبریز
  • بیمارستان سیار: انقلابی در دسترسی به خدمات درمانی
  • تعطیلی مراکز خدمات جامع سلامت روزانه رزن در ایام نوروز