Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@10:04:03 GMT

دشمن از پیشرفت ایران نگران است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۴۴۰

دشمن از پیشرفت ایران نگران است

کرمان- ایرنا- دانش آموخته دانشگاه مک گیل کانادا و استاد فلسفه و عرفان تطبیقی با اشاره به دستاوردهای انقلاب طی 40 سال اخیر گفت: دشمن از پیشرفت ایران نگران است و تمام قوای خود را برای متوقف کردن این توسعه به کار گرفته است.

به گزارش ایرنا، پروفسور محمد فنایی شامگاه پنجشنبه در نهمین نشست گفتمان انقلاب در رفسنجان افزود : احیای دین، پیشرفت در حوزه های علمی، پژوهشی، صنعتی، هسته ای و دیگر عرصه ها از دستاورد های مهم انقلاب هستند که در طول 40 سال اخیر با وجود مشکلات، تحریم ها ، تنگناها و جنگ ها به دست آوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: دشمن به تب و تاب افتاده و دیده کشور ایران به سمت پیشرفت به سرعت راه را طی می کند و می گوید اگر متوقفش نکنیم در آینده نزدیک ایران از قدرت های جهان خواهد شد لذا دشمن تمام نیروهایشان را برای توقف پیشرفت ایران بسیج کرده است.
پروفسور فنایی تاکید کرد : انقلاب سیر حرکت به بی دینی را متوقف کرد و متناسب با هرجامعه ای طیف بازگشت به دینداری ایجاد شد.
وی ادامه داد: خیلی از دینداران چه مسیحی چه اسلامی در اغلب کشورها برای اینکه مبارزه کنند می رفتند مارکسیسم می شدند زیرا می گفتند مارکسیسم مکتب انقلاب تحول و اعتراض علیه کاپیتالیسم و سرمایه داری است.
پروفسور فنایی گفت: وقتی در ایران انقلاب اسلامی علیه استکبار، استعمار، استثمار، کاپیتالیسم و سرمایه داری اتفاق افتاد معلوم شد برای انقلابی بودن و عدالتخواه بودن لازم نیست انسان ماتریالیسم یا مارکسیسم شود و بی شک یکی از عناصر روگردانی بشر از مارکسیسم که نیمی از جهان را شامل می شد انقلاب اسلامی است و عامل تایید کننده انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد و نیاز داریم مرتب این دوره را در راستای یادآوری موفقیت ها و اصلاح ناکامی ها بازنگری و تحلیل کنیم .
این استاد فلسفه با تأکید بر اینکه انقلاب این حادثه عظیم تاریخی نیازمند به تفکر عمیق و تجزیه و تحلیل دارد اضافه کرد: رهایی از استبداد یکی از دستاوردهای انقلاب است، دانش آموزان و دانشجویان دستاوردهای انقلاب را بررسی کنند و فقط به بحث گرانی و ارزانی نگاه نکنند.
وی افزود: ملت ایران سالها رهایی را از استبداد را نداشت و تحت این استبداد زندگی می کردند و مملکت ایران تحت حاکمیت قدرت های بیگانگان بود.
فنایی بیان کرد: خیلی از کشورها هنوز مبتلا به این امر هستند از جمله عربستان برغم اینکه در پول غرق هستند، در حالی که ثروتمندند ثروتشان نتوانست برایشان عزت بیاورد و در حال حاضر سرنوشت بن سلمان به اراده ترامپ بستگی دارد و مجلس آمریکا الان اکثریت به دلیل ایجاد فجایع در یمن توسط بن سلمان و قتل خبرنگار خاشقچی، موافق کنار گذاشتن بن سلمانند، اما ترامپ با محاسبات مالی که می کند می گوید بن سلمان رفتنش به سود ما نیست.
فنایی به مقاومت ملت ایران در جنگ 8 ساله اظهار داشت: صدام از تمام قدرتهای موجود آن زمان حمایت دریافت می کرد، ایران در کمبود تجهیزات با ایثار و ایمان در محاصره اقتصادی بود که توانست پیروز شود.
وی گفت: مبارزه ایران با جریان های تروریستی سلفی مانند داعش در کارنامه درخشان ملت ایران است که اگر حمایت ایران نبود معلوم نبود جهان اسلامِ منطقه خاورمیانه، مبتلا به چه مصیبتی می شد.
فنایی عنوان کرد: در جنگ تمام عیار بودیم در حال مقاومت و فشارهای سیاسی، تهدید و تحریمها بودیم در این زمینه تا کنون موفق بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه در صحنه فرهنگی، اخلاقی و معنوی و نیز در عرصه اقتصادی موفق نبودیم بیان کرد: ضعف معنویت و فرهنگ باعث ضعف اقتصادی می شود و بالعکس.
به گفته فنایی در اصلاح امور فرهنگی و اقتصادی هر کسی کاری از دستش برمی اید باید نشان دهدزیرا اگر مسیر حرکت را به سمت صحیح حرکت ندهیم آن دستاوردهای ارزشمند هم از دست می رود و تاریخ ما را نخواهد بخشید.
رفسنجان در 110 کیلوتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دشمن پيشرفت دستاوردهاي انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی آیت الله جنتی برای مردم ایران در آستانه نوروز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه روز یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ این شورا با اشاره به فرارسیدن سال نو اظهار کرد: امیدوارم سال پیش رو سالی سرشار از سلامتی، عزت و سعادت برای ملت عزیز ایران باشد.

بنابر گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: لازم است در این روزها با ارزیابی اعمال و رفتار فردی و اجتماعی خود در سالی که روزهای پایانی‌اش سپری می‌شود، اصطلاحاً محاسبه نفس داشته باشیم و آماده شویم برای آغاز سال جدید. از خداوند مهربان بخواهیم به ما توفیق دهد در سال جدید چند گام به جلو برداریم و وظایف فردی و اجتماعی خویش را بهتر انجام دهیم.

جنتی عنوان کرد: امسال بهار طبیعت و بهار عبادت که ماه مبارک رمضان است همزمان شده‌اند و امیدواریم برکات مادی و معنوی این ماه عزیز و به‌ویژه شب‌های باعظمت قدر شامل حال همگان شود.

وی تاکید کرد: در این روزها که همه برای آغاز سال نو آماده می‌شوند باید بیشتر به فکر نیازمندان باشیم و این نکته را در نظر داشته باشیم که بر اساس آموزه‌های اسلام، ما وقتی به نیازمندان کمک می‌کنیم قبل از اینکه مشکل آنها را حل کنیم به خودمان کمک کرده‌ایم و برای رشد خودمان کار کرده‌ایم.

دبیر شورای نگهبان در پایان گفت: با وجود عداوت‌های دشمنان ایران اسلامی و مشکلاتی که برای ایران اسلامی به وجود آورده‌اند، حرکت کلی کشور به سمت پیشرفت است و ان‌شاءالله با همت همه مسئولان، به ویژه مجلس جدید، شاهد پیشرفت سریع‌تر کشور باشیم و مشکلات موجود مرتفع شود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885328

دیگر خبرها

  • دوگانه سازی و ایجاد تفرقه جبهه مؤمن به انقلاب را تهدید می‌کند
  • دفاع از حقوق ملت وظیفه همگانی است
  • امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم
  • آرزوی آیت الله جنتی برای مردم ایران در آستانه نوروز
  • آیت الله جنتی: امیدواریم با تلاش همه مسئولان شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم
  • علم‌الهدی : تهدید و تحریم اقتصادی در ملت ایران اثرگذار نخواهد بود
  • آیت‌الله علم‌الهدی توضیح می‌دهد؛ چرا تحریم اقتصادی و تهدید ‌نظامی در ملت ایران اثرگذار نخواهد بود؟
  • فعال بودن ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران
  • ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران فعال است
  • پیش‌بینی ترسناک یک اقتصاددان : سال آینده سخت‌ ترین سال اقتصادی پس از انقلاب است