Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@16:44:16 GMT

حضور ۹ وزیر در کمیسیون های تخصصی مجلس

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۵۹۹

حضور ۹ وزیر در کمیسیون های تخصصی مجلس

وزرای آموزش، علوم، اقتصاد، کشور، صمت، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، دادگستری و جهادکشاورزی هفته آینده با حضور در جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی پاسخگوی سوالات نمایندگان می شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلام هفته آینده برگزار می شود و وزرای آموزش، علوم، اقتصاد، کشور، صمت، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، دادگستری و جهادکشاورزی هفته آینده با حضور در جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی پاسخگوی سوالات نمایندگان می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برنامه کمیسیون های تخصصی مجلس به شرح زیر است:

 

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

سه شنبه 27 آذر ماه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان ذیربط حادثه تروریستی چابهار را بررسی می کنند. همچنین اعضای این کمیسیون بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی درخصوص اظهارات «ظریف»، وزیر امور خارجه درباره پولشویی در ایران را در دستور کار دارند.

 

کمیسیون اجتماعی

طرح ساماندهی نیروهای قراردادی وزارت نفت سه شنبه 27 آذر ماه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود. ادامه بررسی لایحه اصلاح و دایمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری و بررسی طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای خدماتی توسط دستگاه های اجرایی و حذف شرکت های پیمانکار نیز در دستور کار هفته آینده کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

 

کمیسیون اقتصادی

بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران و بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان درخصوص نحوه اجرای بند (ب) ماده (17) قانون برنامه ششم توسعه با حضور عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس دیوان محاسبات در دستور کار یکشنبه 25 آذرماه کمیسیون  اقتصادی مجلس قرار دارد.

 

«فرهاد دژپسند»، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز دوشنبه 26 آذرماه با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پاسخگوی سوال «علی ادیانی»، نماینده قائمشهر است. تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذرچلیک توسط سازمان خصوصی سازی نیز در جلسه این کمیسیون بررسی شود.

 

کمیسیون شوراها و امور داخلی

طرح الحاق به ماده 23 قانون نحوه فعالیت احزاب با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات، کشور، خانه احزاب و مرکز پژوهش های مجلس یکشنبه 25 آذر در کمیسیون شوراهای مجلس بررسی شود. «عبدالرضا رحمانی»، فضلی وزیر کشور نیز برای پاسخ به سوال 11 نماینده سه شنبه 27 آذر ماه به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس می رود.

 

بررسی نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی ها، با حضور نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح وزارت کشور وزارت اطلاعات نیروی انتظامی مرکز پژوهش های مجلس و خانه احزاب از دیگر برنامه های کمیسیون شوراها در هفته آینده است.

 

کمیسیون اصل 90

نشست مشترک اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با معاون حقوقی رییس جمهوری، رضا رحمانی وزیر صنعت، رییس سازمان تعزیرات و دیگر دستگاه های نظارتی و مسئول برای بررسی موضوع بدهی ها و تعهدات شرکت های خودروساز و علت انجام نشدن به موقع تعهدات آنها برگزار می شود. همچنین اعضای این کمیسیون همچنین در نشست مشترکی با مسئولان ذیربط، آلودگی کارخانه ذوب مس خاتون آباد شهر بابک کرمان را بررسی می کنند.

 

کمیسیون صنایع و معادن

گزارش هیات تحقیق و تفحص از علمکرد شرکت مس ایران یکشنبه 25 آذرماه در کمیسیون صنایع مجلس قرائت می شود. همچنین جمع بندی گزارش تهیه شده درخصوص پیام رسان تلگرام براساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس در جلسه همین روز بررسی می شود. «رضا رحمانی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز 27 آذر ماه برای پاسخ به سوال 6 نماینده در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور می یابد.

 

کمیسیون آموزش

در جلسه روز یکشنبه (25 آذر) کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به طرح استیضاح «منصور غلامی»، وزیر علوم، رسیدگی شود. همچنین قرار است در جلسه روز سه‌شنبه (27 آذر) نیز به طرح استیضاح «سیدمحمد بطحایی»، وزیر آموزش و پرورش، در این کمیسیون رسیدگی شود.

 

کمیسیون کشاورزی

مشکلات و اثرات نامطلوب قیمت گذاری های دستوری محصولات دارویی و واکسن صنعت های دامپروری و مرغداری ها و تولیدات دامی نیز یکشنبه 25 آذرماه در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی می شود. همچنین وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ به سوالات استیضاح کنندگان خود سه شنبه 27 آذر ماه در کمیسیون کشاورزی مجلس حضور می یابد.

 

کمیسیون عمران

سه شنبه 27 آذر ماه «مسعود سلطانی فر»، وزیر ورزش و جوانان برای پاسخ به سوال «محمدرضا رضایی کوچی»، نماینده جهرم و ارایه عملکرد هشت ماهه این وزارتخانه در قانون بودجه سال 97 به کمیسیون عمران مجلس می رود. همچنین «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی نیز برای بررسی عملکرد هشت ماهه این وزارتخانه در قانون بودجه سال 97 و پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در این کمیسیون حضور می یابد.

 

کمیسیون قضایی

بحث و بررسی پیرامون موضوع اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و حذف اعدام با حضور مقامات و مسئولان دستگاه های ذیربط نیز در دستور کار یکشنبه 25 آذرماه کمیسیون قضایی مجلس قرار دارد. «علیرضا آوایی»، وزیر دادگستری نیز سه شنبه 27 آذرماه برای پاسخ به سوال 4 نماینده به کمیسیون قضایی مجلس می رود./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي دفاع مقدس معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبی ایران خبرگزاری شبستان مقام معظم رهبری جوانان بندر شهید رجایی دستور کار کمیسیون های تخصصی نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی ضمن تبریک به گامبیا به خاطر ریاست این اجلاس، تصریح کرد که کشورش خواستار آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه است.

وزیر خارجه عربستان همچنین بر اهمیت تأمین گذرگاههای بشردوستانه امن برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه تاکید دارد.

نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز به کار کرد. موضوع جنگ علیه نوار غزه در راس اولویت های پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی قرار دارد.هدف از برگزاری این اجلاس تقویت وحدت در مقابله دسته جمعی با چالش های مبرم پیش روی امت اسلام و گسترش همکاری و همبستگی بین کشورهای عضو در دستیابی به اهداف مشترک مندرج در منشور این سازمان است.

این اجلاس دو روزه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» به بررسی مسائل و موضوعات جهانی از جمله وضعیت کنونی فلسطین و جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر شده است؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 6096592

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟