Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@04:21:19 GMT

برد موشک صياد سه افزايش مي يابد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۶۴۲

برد موشک صياد سه افزايش مي يابد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- جانشين فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد: برد موشک هاي پدافند هوايي صياد سه افزايش پيدا خواهد کرد.

امير سرتيپ عليرضا الهامي روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار دفاعي امنيتي ايرنا، اعلام کرد: قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) ارتش همچون ساير بخش هاي کشور برنامه هاي ويژه اي براي چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به تلاش هاي اين قرارگاه به منظور ارتقاي توان دفاعي کشور اشاره کرد و گفت: قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) ارتش ساخت و تجهيز شبکه هاي جديد دفاعي را در دستورکار دارد.
جانشين فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) ارتش اعلام کرد: اکنون کارشناس قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) ارتش و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حال ارتقاي برد موشک صياد 3 هستند تا اين موشک بتواند با توان بهتري دست به عمليات بزند.
تير ماه سال گذشته خط توليد انبوه موشک صياد سه توسط وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح افتتاح و نخستين موشک ها از اين نوع تحويل قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران شد.
بر اساس اعلام وزارت دفاع سامانه صياد 3 با برد عملياتي حدود 120 کيلومتر و ارتفاع پروازي 27 کيلومتر در مقابل تهديدات هوايي در برد متوسط و بلند طراحي شده است.
موشک صياد 3 بر اساس آخرين فناوري هاي روز دنيا طراحي شده و قادر است با انواع مختلف تهديدات مانند هواپيماهاي جنگنده رادار گريز، هواپيماهاي بدون سرنشين، موشک هاي کروز، بالگردها و انواع مختلف پرنده هاي مدرن داراي مانور، سرعت و ارتفاع بالا در محدوده عملياتي خود درگير شود.
اين موشک داراي هدايت ترکيبي و مجهز به جستجوگرهاي پيشرفته فعال، نيمه فعال و همچنين مادون قرمز است و از قابليت هاي پيشرفته مقابله با انواع جنگ الکترونيک بهره مي برد.
* باور 373 رونمايي مي شود
امير الهامي افزود: همچنين سامانه پدافند هوايي باور 373 نيز آخرين مراحل آماده شدن خود را سپري مي کند و به زودي رونمايي مي شود.
بر اساس اعلام مديران وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح سامانه موشکي باور 373 که به اس 300 ايراني معروف است، با برد بيش از 200 کيلومتر و ارتفاع 27 کيلومتر از قابليت هايي بيشتري نسبت به سامانه اس 300 روسي بهره مي برد.
مديران وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح پيش از اين اعلام کرده بودند که باور 373 آزمايش هاي خود را با موفقيت پشت سر گذاشته است.
* سامانه پيامبر اعظم تجهيز مي شود
وي همچنين اعلام کرد: سامانه فرماندهي و کنترل کاملا بومي پيامبر اعظم قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) ارتش نيز در حال ارتقا و تجهيز به قابليت هاي جديد است که پس از نهايي شدن رونمايي مي شود.
سامانه پيامبر اعظم که از شهريور ماه سال 94 رونمايي شد، نخستين سامانه فرماندهي و کنترل کاملا بومي در کشور است که کار فرماندهي صحنه نبرد را به صورت متمرکز انجام مي دهد.
سامانه فرماندهي کنترل کاملا بومي مي تواند هدايت، رهگيري اهداف، تصميم‌سازي براي سامانه هاي موشکي، تخصيص نوع سلاح و پيش بيني اهداف دشمن را در دستورکار خود قرار دهد و با اين سامانه فرمانده نبرد به راحتي مي تواند با داده هاي سامانه فرماندهي و کنترل، تصميم نهايي را اتخاذ کند.
* ارتقا رادارها
جانشين فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا ادامه داد: در رابطه با ارتقاي برد، ارتفاع و دقت رادارها نيز اقداماتي در حال انجام است و در اين زمينه نيز دستاوردهايي را به زودي خواهيم داشت.
امير الهامي زماني دقيق را براي رونمايي از تسليحات دفاعي ذکر شده اعلام نکرد.
وي گفت: تمام تلاش خود را بکار مي گيريم تا اين تسليحات هرچه زودتر وارد چرخه عملياتي شوند.
امير الهامي در بخش ديگري از صحبت هاي خود به قدرت قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) ارتش براي حفاظت از آسمان کشور اشاره کرد و اظهار داشت: هيچ نقطه اي از آسمان کشور وجود ندارد که حداقل سه رادار به صورت همزمان آن را رصد نکنند.
جانشين فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا تصريح کرد: با وجود چشمان بيدار قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) ارتش هيچ پرنده اي نمي تواند بدون اجازه از آسمان کشور عبور کند.
سيام*9612*1834
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن پدافند هوایی سوریه همزمان با صدای انفجار

پدافند هوایی سوریه با حرکات هوایی مشکوک و تجاوز به این کشور مقابله کرد.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه اعلام کرد که سامانه‌های راداری پدافند هوایی این کشور حرکات هوایی مشکوک را از منبعی ناشناس در مرز با سوریه شناسایی کردند.

همزمان منابع سوری نیز از مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق و اطراف آن خبر دادند.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که دو انفجار در حومه شرقی درعا در نزدیکی مرز سوریه و اردن به وقوع پیوسته و پرواز هواپیمای نظامی اردن در مناطق مرزی انجام شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام چهار مأموریت پدافند هوایی شمال شرق کشور
  • فعال شدن پدافند هوایی سوریه همزمان با صدای انفجار
  • ته‌کشیدن موشک‌های رهگیر اوکراین همزمان با تاخت‌وتاز هوایی روسیه
  • فرآیند آموزشی پدافند هوایی مأموریت‌محور و مهارت‌پایه است
  • مروری بر دستاوردها و رخدادهای نظامی ۱۴۰۲
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه قلمون در سوریه
  • تجاوز نظامی اسراییل به دمشق/ شلیک چند موشک از جولان اشغالی
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • آمادگی پدافند هوایی کشور برای تامین امنیت آسمان کشور
  • غیورمردان پدافند هوایی با هوشیاری کامل، امنیت آسمان کشور را تأمین می‌کنند