Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:44:45 GMT

آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۶۴۷

آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور برگزار شد

تهران- ایرنا- آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، امروز (جمعه 23 آذرماه) با حضور 52 هزار و 502 داوطلب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، از تعداد 52 هزار و 502 داوطلب آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، 28 هزار و 69 نفر داوطلب زن و 24 هزار و 433 نفر داوطلب مرد هستند.
این آزمون در پنج گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، ورزشی، منابع طبیعی و هنر برای 116 رشته مختلف در81 حوزه امتحانی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، بر خلاف سایر آزمون ها، برای پاسخ های غلط این آزمون، نمره منفی منظور نمی شود. اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ های آن سوال غلط منظور می شود و نمره و امتیازی به آن سوال تعلق نمی گیرد.
**9491**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كارشناسي ارشد پيام نور حسين توكلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری از امروز ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در سایت گلستان به آدرس https://reg.pnu.ac.ir انجام می‌ شود.

پذیرفته شدگانی که کد رشته محل قبولی قبلی آنها سال تحصیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۲) دانشگاه پیام نور بوده و براساس لیست بهمن ماه سازمان سنجش آموزش کشور دارای شماره دانشجویی هستند، به کدرشته قبولی جدید معرفی شده و به صورت تغییر رشته انتقال یا انتقال توام با تغییر رشته به محل کد قبولی جدید به صورت سیستمی در سامانه جامع گلستان اصلاح می شوند.

پذیرفته شدگان پس از ورود به سایت در مهلت اعلام شده و با مطالعه صفحه ورودی می توانند با استفاده از شناسه کاربری و گذرواژه در صفحه اول سایت گلستان وارد سامانه آموزشی گلستان شوند و نسبت به تکمیل و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

از طریق مسیر زیر نسبت به تکمیل اطلاعات و همچنین ارسال مدارک لازم اقدام کنند.

آموزش==> دانشجو ==>پذیرش غیرحضوری==>پذیرش غیر حضوری دانشجویان جدیدالورود

شناسه کاربری: شماره داوطلبی K۰۲۲

گذرواژه : شماره ملی (در صورتیکه در ابتدای کد ملی رقم صفر وجود داشته باشد باید هنگام درج شناسه کاربری ثبت گردد)

در صورتیکه کد ملی شما در اطلاعات سنجش پر نشده باشد بایستی شماره شناسنامه خود را جهت ورود به سیستم وارد نمایید.

مثال:

شناسه کاربری: k۰۲۲۲۳۰۰۷۰۷

گذرواژه: ۰۰۶۱۱۱۱۱۱۱

در صورتیکه با شناسنامه ویا کد ملی موفق به ورود به سیستم نشده اید شماره پرونده خود را در گذروازه وارد نمایید.

مدارک لازم جهت ثبت نام شامل تصویر صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه، پشت و روی کارت ملی، عکس ۴×۳ با زمینه روشن بدون کلاه و عینک، مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان)، تصویر مدرک دیپلم متوسطه (دارندگان دیپلم سالی واحدی یا ترمی واحدی علاوه بر مدرک دیپلم باید مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی خود را ارائه نمایند.

پذیرفته شدگان لازم است که تصویر مدارک با فرم jpg یا jpeg و حجم هر تصویر حداکثر ۲۵۰ کیلوبایت آماده تا در هنگام ثبت نام غیرحضوری در سامانه (گلستان) به آدرس اینترنتی reg.pnu.ac.ir بارگذاری کنند.

پس از بارگذاری مدارک توسط پذیرفته شده، پذیرش نهایی به صورت سیستمی انجام می گیرد، بعد از تأیید ثبت نام امکان واریز /شهریه درخواست مهمان انتخاب واحد مطابق زمانبندی تعیین شده برای دانشجو فراهم می شود.

در هنگام مراجعه حضوری و تشکیل پرونده آخرین مدرک تحصیلی شامل: اصل مدرک دیپلم متوسطه ۶، ۳، ۳ یا پیش دانشگاهی یا کاردانی در پرونده دانشجو ضبط و تا پایان تحصیلات در پرونده باقی می ماند.

تاریخ انتخاب واحد پذیرفته شدگان جدید از تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ لغایت ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ است.

همچنین تاریخ درخواست مهمان از پذیرفته شدگان جدید ۱۵فروردین ۱۴۰۳ لغایت ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ است.

با توجه به اینکه مراحل ثبت نام اولیه و انتخاب واحد این دوره غیر حضوری بوده لازم است دانشجویان جهت احراز هویت تطبیق اصل مدارک بارگذاری شده و تحویل اصل مدرک دیپلم به آموزش مرکز واحد مراجعه کنند حداکثر مهلت مراجعه حضوری از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تا تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ است.

پذیرفته شدگان هنگام ثبت نام برای تقاضای تاییدیه تحصیلی الکترونیکی از آخرین مدرک تحصیلی خود (دیپلم پیش دانشگاهی وارد لینک http://emt.medu.ir شده و پس از تقاضای تاییدیه تحصیلی کدپیگیری را در سامانه گلستان ثبت کنند.

مطابق بند ۲ دستورالعمل سازمان سنجش کشور پذیرفته شدگان به شرط اخذ و ارائه مدارک تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) اعم از شاخه های نظری فنی و حرفه ای کار و دانش پیش دانشگاهی (نظام سالی - واحدی یا ترمی واحدی حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ یا دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم یا مدرک کاردانی فوق) (دیپلم دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی یا کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در کد رشته محل قبولی خواهند بود.

تحصیل همزمان دانشجو در یک رشته دیگر در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یک دانشگاه دیگر و یا در دانشگاه پیام نور با عنوان رشته دوم بلامانع است مشروط بر آنکه هر دو ورود او بر اساس کنکور سراسری نباشد سال ورودشان متفاوت باشد و حداقل یکی از این تحصیلات به شیوه آموزشی الکترونیکی باشد.

مطابق بند ۹ دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور تغییر رشته یا انتقال پذیرفته شدگان کد رشته های بدون آزمون به کد رشته های با آزمون ممنوع است.

کد خبر 6056018

دیگر خبرها

  • ثبت نام غیر حضوری پذیرفته شدگان بدون آزمون دانشگاه پیام نور از ۲۶ اسفند ماه
  • ثبت‌نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز شروع شد
  • تداوم ثبت نام غیر حضوری پذیرفته شدگان بدون آزمون دانشگاه پیام نور تا ١٤ فروردین
  • نحوه پذیرش کاردانی به کارشناسی رشته علوم آزمایشگاهی تغییر کرد
  • ملاک پذیرش دانشجو در رشته علوم آزمایشگاهی منوط به سوابق تحصیلی شد
  • اعلام شیوه پذیرش رشته علوم آزمایشگاهی در آزمون کاردانی به کارشناسی
  • پذیرش دانشجو در رشته علوم آزمایشگاهی از سال آینده کاردانی به کارشناسی براساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود
  • پذیرش در کاردانی به کارشناسی رشته علوم آزمایشگاهی بدون آزمون شد
  • ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز
  • آغاز ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز