Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دونالد تاسک، رئیس شورای ارپا در بیانیه‌ای کوتاه در توییتر اعلام کرد این تحریم‌ها با در نظر گرفتن عدم پیشرفت در اجرای توافق مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میان روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه برای حل بحران اوکراین امضا شد تمدید شدند.

این تمدید برای مدت ۶ ماه از زمان پایان زمان تحریم‌های قبلی یعنی ۳۱ ژانویه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تصمیم در جریان نشست سران اروپا در بروکسل اتخاذ شد.

پیش از این تاسک گفته بود که اتحادیه اروپا تصمیم دارد در ماعه دسامبر تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را پس از حادثه تنگه کرچ تمدید کند.

اتحادیه اروپا از مارس ۲۰۱۴ تحریم‌هایی را علیه روسیه در پی بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه اعمال کرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه اتحادیه اروپا تحریم روسیه نشست سران اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: اروپا به استراتژی روشن و متحد در برابر روسیه نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، وزیر دفاع ایتالیا با تاکید بر اینکه رم هرگز به اوکراین نیروی نظامی نخواهد فرستاد، اظهار داشت: کشورهای اروپایی نباید در رابطه با جنگ اوکراین، برای ظاهرسازی به دادن شعارهای بزرگ و توخالی مثل اعزام نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به این کشور روی بیاورند.

کروستو با بیان اینکه برای مقابله با روسیه، اروپا باید به صورت یکپارچه و واحد عمل کند، خاطرنشان کرد: اروپا در مقابله با روسیه، به یک استراتژی واضح و روشن و به دور از تناقض و تفرقه که بر اساس خرد جمعی پایه‌ریزی شده است نیاز دارد.

وزیر دفاع ایتالیا در ادامه سخنان خود با انتقاد از نشست سه جانبه آلمان، فرانسه و لهستان که روز جمعه در برلین برگزار شد، یادآور شد: اگرچه اوکراین به مهمات بیشتری نیاز دارد اما نباید به این بهانه در ائتلاف اروپایی که از اوکراین حمایت می‌کند تفرقه ایجاد و در این زمینه نشست‌های جداگانه برگزار کرد، بلکه باید در همان نشست‌های اتحادیه اروپا و ناتو در این خصوص رایزنی و تصمیم‌گیری شود.

به نوشته رویترز، ایتالیا متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۴ به اوکراین مهمات و تجهیزات از جمله تسلیحات مورد نیاز این کشور برای جنگ علیه روسیه را تامین کند.

ایتالیا در ماه فوریه یک پیمان دفاعی ۱۰ ساله برای حمایت از اوکراین امضا کرد ولی جزئیات این پیمان دفاعی علنی نشد.

از سوی دیگر آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا نیز روز شنبه در مصاحبه جداگانه‌ای با کوریره دلا سرا، اعزام نیروهای ایتالیایی به اوکراین را رد کرد و گفت: هدف ما دستیابی به صلح است نه گسترش جنگ.

گفتنی است؛ مکرون روز جمعه در برلین با همتایان آلمانی و لهستانی خود در نمایش همبستگی با کی‌یف دیدار کرد و پس از این دیدار، به خبرنگاران گفت: سه کشور فرانسه، آلمان و لهستان (موسوم به مثلث وایمار) در هدف خود برای اینکه هرگز اجازه ندهند روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود و تا آخر از مردم این کشور حمایت کنند، متحد هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.
آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اروپا ۵ میلیارد یورو دیگر به حساب اوکراین واریز کرد 
  • اتحادیه اروپا تحریم شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری را تصویب کرد
  • اقدام بی‌سابقه اتحادیه اروپا در تحریم شهرک‌نشینان تندرو صهیونیستی
  • موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین
  • اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات روسیه را به بهانه محدودیت‌های سیاسی زیر سوال برد
  • قرارداد ترانزیت گاز روسیه با اوکراین تمدید نمی‌شود
  • ایتالیا: اروپا به استراتژی روشن و متحد در برابر روسیه نیاز دارد
  • شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد
  • شولتز: با سود دارایی‌های مسدود شده روسیه برای اوکراین سلاح می‌خریم
  • شولتز: با سود دارایی‌های مسدودشده روسیه برای اوکراین سلاح می‌خریم