Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر گفت: طرح ترافیک جدید به لحاظ اقتصادی به دلیل تاخیر در کنترل معاینه فنی و طرح کاهش نیز در سالی که اجرا شد موفقیت چندانی برای درآمدزایی شهرداری نداشت.

الهام فخاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دربازه سازوکار طرح ترافیک سال آینده گفت: مواردی که در مورد اطلاع هست مثل ساز و کار‌های ثبت نام طرح ترافیک سال آینده، زمان اجرایی شدن پروانه ساخت و میزان وام را که باید شورا و بخش‌های مرتبط شهرداری جواب بدن، چون مطلع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما در مورد ارزیابی، در خصوص طرح ترافیک جدید که چنان که در زمان بررسی و تصویب آن مطرح شد، مطالعات طرح ناقص است و ابعاد اجتماعی و زیست محیطی آن بررسی نشده است. وی ادامه داد: طرح ترافیک جدید به لحاظ اقتصادی به دلیل تاخیر در کنترل معاینه فنی و طرح کاهش نیز در سالی که اجرا شد موفقیت چندانی برای درآمدزایی شهرداری نداشت پس باید بررسی های زیادتری صورت بگیرد.   فخاری در مورد منع هرگونه پروانه ساخت نیز عنوان کرد: برای اعطای پروانه ساخت باید نیاز‌های پشتیبان، اسکان مجدد و جا به جایی بررسی شود ما باید تامین مسکن اجتماعی را به صورت قاعده در نظر بگیریم و کنترل شده اجرا کنیم و همینطور هجوم ساخت و ساز به بافت فرسوده موجبات بی قاعدگی و همینطور اعیانی سازی را پدید نیاورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طرح ترافیک شهرداری پروانه ساخت اسکان مجدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از سیاست‌های تحمیلی شرکت کنترل ترافیک تهران

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرکت کنترل ترافیک تهران را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز در بررسی لایحه حسابرسی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را روی میز بررسی قرار دادند که اعضای شورای شهر پس از استماع نظرات حسابرس به بیان نظرات خود پرداختند، به گونه‌ای که سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک تهران، گفت: در حالی که اساسنامه در انتصاب مدیر عامل شرکت رعایت نشده و شرکت از سود عملیاتی در سال ۹۹ به زیان عملیاتی رسیده است، مطالبات پیمانکاران پرداخت نشده، دعاوی مختلف در محاکم قضایی دارد، پرونده مالیاتی و سایر حقوق دولتی در محاکم مربوطه مطرح می‌باشد، پس چگونه حسابرسان وضعیت را مطلوب اعلام کرده‌اند، دیگر چه اقدامی باید صورت می‌گرفت تا وضعیت این شرکت مشروط اعلام شود؟.

وی ادامه داد: شرکت کنترل ترافیک بین ۲.۶۷ تا ۳ درصد هزینه کارگزاری دریافت می‌کند و به هیچ وجه حقوق‌بگیر شهرداری نیست.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه حداقل باید شرکت نسبت به تجدید ارزیابی اقدام می‌کرد که مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت نشود، گفت: مسئولان شرکت به فکر چاره بیفتند، شواهد نشان می‌دهد وضعیت شرکت کنترل ترافیک به شکل ساماندهی شده‌ای در حالت اضمحلال است و در حالی که اگر به سوابق سال‌های پیش نگاه کنیم هیچ کدام از این مشکلات وجود نداشتند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: مگر می‌شود یک ساختمان چند ده هزار متری که در مالکیت شرکت است ۱۲ میلیارد تومان قیمت داشته باشد؟ مشخص است که این ساختمان به تجدید ارزیابی نرفته و فارغ از گزارش حسابرسی به نظر می‌رسد اراده‌ای وجود دارد که می‌خواهد این شرکت را در اصطلاح عامیانه به خاک سیاه بنشاند.

وی تصریح کرد: تقاضای من این است که در شرکت فوق، تخصصی که از بین رفته است را بار دیگر احیا کنند و به جای اینکه هر روز برای حل و فصل دعاوی خود در دادگاه‌ها باشند فعالیت‌های تخصصی خود را انجام دهند. سیاست‌های تحمیلی که به شرکت کنترل ترافیک وارد می‌شود وضعیت شرکت را به این شکل رسانده است.

همچنین مهدی اقراریان نیز گفت: در گزارش حسابرسی مشخص شد که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پیمانکار از شرکت طلب دارد و همچنین شرکت کنترل ترافیک زیان‌ده شده است که امیدواریم پاسخی در این خصوص ارائه شود.

همچنین ناصر امانی با بیان این‌که وضعیت شرکت مطلوب نیست و در دوره ما چند مدیرعامل عوض کرده است، تصریح کرد: این در حالی است که در انتخاب مدیرعامل موارد قانونی رعایت نشده است و جالب است که این شرکت به پیمانکاران بدهکار است و زیان انباشته دارد و باید اقدام و فکر اساسی برای حال و روز شرکت کنترل ترافیک کرد.

محمد آخوندی اظهار کرد: ما در بودجه به شرکت کمک زیان، می‌دهیم پس مفهوم سود برای این شرکت بی‌معنا است مگر این‌که اقدامی در راستای درآمدزایی داشته باشد تا نیازی به کمک شهرداری نداشته باشد.

میثم مظفر نیز با بیان اینکه عین تکالیف در حسابررسی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تکرار شده است، تصریح کرد: این شرکت باید پیگیر دعاوی قضاوی‌اش باشد و این در حالی است که زیان انباشته این شرکت بیشتر از سرمایه‌اش است و باید ظرف مدت یک ماه اقدام عاجل در این شرکت انجام گیرد.

اعضای شورای شهر تهران نهایتا گزارش حسابرس برای شرکت کنترل ترافیک در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را به تصویب رساندند.

دیگر خبرها

  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • بررسی اولویت‌های امسال هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی
  • انتقاد از سیاست‌های تحمیلی شرکت کنترل ترافیک تهران
  • مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز ساخت «شهر هنر» از تابستان امسال/ نرخ نهایی اجراهای صحنه‌ای اعلام می‌شود