Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: برخی سناتور‌ها نگاه بدبینانه‌ای به عربستان دارند و برای انتقام از دولتمردان سعودی آن‌ها را تهدید به تحریم و عدم همکاری می‌کنند، اما ....

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص درخواست یک سناتور آمریکایی مبنی بر عدم همکاری ایالات متحده در حوزه اتمی با عربستان گفت: در واقع نوعی پارادوکس در رفتار کاخ سفید و کنگره در خصوص عربستان به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد یک سناریوی پشت پرده به دنبال آن است که با ایجاد یک جنگ زرگری بین کاخ سفید و کنگره مسئله مرگ جمال خاشقجی را به بوته فراموشی بسپارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر کنگره تمایل به تنبیه عربستان دارد می‌تواند بدون توجه به فشار‌های ترامپ و کاخ سفید مصوبه‌ای را از سر بگذراند و با استفاده از اختیارات خود بدون مراجعه به کاخ سفید تحریم‌هایی علیه عربستان اعمال کند.

هانی زاده با اشاره به تلاش‌های ترامپ و کوشنر داماد وی مبنی بر تبرئه کردن بن سلمان در مسئله قتل خاشقجی گفت:اما با توجه به اینکه برخی سناتور‌ها نگاه بدبینانه‌ای به عربستان دارند برای انتقام از دولتمردان سعودی آن‌ها را تهدید به تحریم و عدم همکاری می‌کنند، اما به نظر می‌رسد تا زمانی که یک اقدام عملی از سوی کنگره در خصوص عربستان اتخاذ نشود نمی‌توان امیدی به سخنان سناتور‌های آمریکایی داشت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: عربستان متحد آمریکا و عامل اجرایی او در منطقه علیه کشور‌های مستقل است و از این رو ایالات متحده به هیچ عنوان حاضر به تحقیر این متحد خود در منطقه نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سناتورهای آمریکایی عربستان حرف عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • خشم و درماندگی عمیق سران تل آویو از اقدام بی‌سابقه واشنگتن!
  • سناتور آمریکایی، دادگاه لاهه را به نفع اسرائیل تهدید به تحریم کرد
  • فراخوان برای تحریم ضیافت شام خبرنگاران در کاخ سفید