Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@13:03:55 GMT

مقالات همایش پیشگامان پیشرفت از نگاه هیات داوران

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۷۸۰

مقالات همایش پیشگامان پیشرفت از نگاه هیات داوران

تهران – ایرنا – استادان شرکت کننده در دوازدهمین همایش پیشگامان پیشرفت معتقدند: سطح کیفی مقالات ارائه شده موجب امیدواری است اما برای ارتقای سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت باید تلاشی مضاعف شود .

به گزارش روز جمعه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا ، دوازدهمین همایش پیشگامان پیشرفت روز گذشته به همت مرکز الگو اسلامی- ایرانی پیشرفت در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این همایش تخصصی که ویژه پژوهشگران جوان دانشگاهی و حوزوی بود ، شش پنل تخصصی با سه محور عدالت و پیشرفت، الگوی پایه ای پیشرفت و حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی برگزار و بیش از 40 مقاله در حضور هیات داوران ارائه شد.
برای بررسی سطح مقالات ارائه شده به سراغ چند نفر از هیات داوران رفتیم و نظر آنها را جویا شدیم .

** تلاش های خوبی انجام شده است
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در باره کیفیت مقالات ارائه شده به خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت : تلاش های انجام شده قابل تحسین است اما برای ارتقای سند کافی نیست .
مهدی فاتح راد افزود: قرار است نتیجه مقالات در ارتقا سندی موثر باشد که شان بنیادی دارد از این رو به نظر می رسد الگو هرچه عمیق تر و دقیق تر باشد ، نتیجه بخش تر خواهد بود.
وی افزود: الگو قرار است سرنوشت 40 تا 50 ساله کشور را رقم بزند و این شان وجودی بسیار بالا است، از این رو مقالات باید در حد این سند باشند؛ یعنی متناسب با معضلات کشور و مسیر توسعه ای الگو راهگشا باشند . بنابراین مقالات از سطح فعلی باید ارتقا پیدا کنند تا ما بتوانیم آنها را به عنوان پشتوانه علمی سند در نظر بگیریم.
فاتح راد با بیان اینکه منظورم از شان وجودی سند الگو ، ارتباطی است که واژگان اساسی آن باید با هم داشته باشند، گفت: در این زمینه تلاش هایی شده است اما باید بیشتر شود ، به عنوان مثال به این پرسش پاسخ داد که نسب این سند با اسناد دیگر کشور چیست؟
استاد دانشگاه شریف افزود: این نسبت فقط با نشستن دور میز و مباحثه ایجاد نمی شود، رویکردهایی دیگری را باید در این زمینه دنبال کنیم تا بتوانیم کل سیاست ها و قوانین کشور را که بسیار زیاد و گاهی متناقض هم هستند را یکپارچه کنیم که البته کار بسیار سنگینی است.
وی ادامه داد: این کار سنگین بر عهده عالمان دانشگاهی و حوزوی و مخصوصا پژوهشگران جوان این دو نهاد است که با کار علمی طاقت فرسا این انسجام را به وجود بیاورند. به نظر می رسد مقالات فعلی توان ایجاد این انسجام را ندارند و باید تمرک و دقت بیشتری صورت گیرد.

** انتظار نظریه پردازی نداشتیم
پژوهشگر حوزه می گوید: در پنل تخصصی که به موضوع عدالت پرداخته شده بود مقالات کاربردی و به روز بود
سید کاظم حسینی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا افزود: در این همایش انتظار این نبود که دانشجویان وارد حوزه نظریه پردازی شوند چرا که حوزه نظریه مستلزم ممارست فراوان در یک رشته علمی است .
وی در مورد الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت هم گفت : الگو جای بررسی فراوان دارد چرا که در مرحله اول ما باید بتوانیم زمینه های اجرایی و علمیاتی شدن سند را فراهم کنیم.
پژوهشگر حوزه افزود: پرداختن به برخی زوایای متفاوت در این سند مثل مبانی لازم نیست چرا که بانی مفروضات اندیشه اسلامی است و به جای پرداختن به مبانی باید به اصول پیشرفت که بر آمده از مبانی است ، توجه کرد .

** مقالات در حوزه کاربردی باید قوی شوند
عضو هیات علمی دانشگاه تهران می گوید : مقالات باید به مثابه قطعات پازلی داده های منسجمی را برای ارتقای الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت فراهم کنند که به نظر می رسد برای رسیدن به هدف هنوز راه زیادی داریم .
شهریار نیازی افزود: فردی که در یک حوزه علمی مطلبی را طرح می کند و ایده ای را می دهد باید نحوه اجرا و ملزومات آن را هم مشخص کند که این امر در تدوین یک الگو بسیار مهم است .
وی درعین حال گفت که فرصت برای ارائه مقاله در همایش اندک بود و این احتمال وجود دارد که در کیفیت کارها تاثیر گذاشته باشد .
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: همایش منجر به ارتقا جنبه گفتمانی پیرامون الگوی اسلامی ایرانی خواهد شد و باعث می شود پیرامون الگو بحث و تبادل نظر شود در عین حال هم به ما کمک می کند نکات برجسته ای ارائه شده در مقالات را مد نظر قرار دهیم .

**همایش موفق عمل کرد
استاد دانشگاه الزهرا به خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت : اغلب افراد ارائه کننده مقاله دانشجو بوده و زحمات بسیار زیادی انجام داده بودند ، به نظرم همایش از این منظر که تشویقی برای دانشجوبان باشد و آنها را با حوزه پژوهش آشنا سازد موفق عمل کرد.
زهرا افشاری درعین حال گفت : برخی مقالات کلی بوده و اشاره ای به شاخص های کمی در حوزه مورد بحث خود نکرده بود، از طرف دیگر هم برخی مطالب ارائه شده در حوزه تخصصی ارائه کننده نبود.
وی افزود: در این نوع سمینارها باید به دنبال تحقق آرمان ها باشیم. نه اینکه آن را دوباره بازگو کنیم .آنچه که خلاء آن احساس می شد ارائه شاخص ها و تجویزها بود ، با این حال تلاش های بسیاری از سوی دانشجویان انجام شد که قابل تحسین است .
**9487**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي الگوي ايراني الگوي اسلامي همايش پيشگامان پيشرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، پیمان بختیاری گفت: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار در  نهادینه‌کردن فرهنگ ترافیک، آموزش دانش‌آموزان مدارس مخصوصا دانش‌آموزانی که مدارس آنها در روستاها و حاشیه راه‌های برون‌شهری قرار دارد.
وی گفت: نتیجه اجرای این طرح آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و مخصوصا جاده‌ها، وسائل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.
بختیاری با بیان اینکه در این طرح به دانش‌آموزان آموزش‌های ایمنی و ترافیکی شامل آموزش نکات ایمنی تردد در راه‌ها به همراه اجرای برنامه نمایشی آموزنده و سرگرم‌کننده با مضامین ایمنی ارائه می‌شود، گفت: در این طرح لوازم التحریر ایمنی و بروشورهای آموزشی نیز بین دانش‌آموزان مدارس مشمول طرح توزیع می‌شود.
این مسئول توضیح داد: امسال اولین همایش ارتقای ایمنی و ترافیک در مدارس روستایی البرز با حضور۱۸۰ دانش‌آموز در مدرسه شهید اخلاقی روستای دولت آباد(بخش تنکمان) شهرستان نظرآباد برگزار شد.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: علاوه بر دانش‌آموزان، ۱۰۰نفر از اهالی روستا از جمله راکبین موتور نیز در این همایش حضور داشتند که بین موتورسواران تعدادی کلاه ایمنی نیز توزیع شد.
وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظرداریم برای امسال حدود ۳۰ همایش‌ آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی در مدارس استان برگزار کنیم. 

دیگر خبرها

  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • داوران با ذوب‌آهن رفتار مهربانانه‌تری داشته باشند
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • برگزاری ششمین جلسه هیات‌های بدوی و استیناف مجوز باشگاهی
  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته