Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- «عباس اورسجی» رئیس فدراسیون کبدی گفت: پیش از این برای میزبانی در رقابت های کبدی رده سنی جوانان جهان و آسیا درخواست داده بودیم که امیدوارم بخش جهانی آن برای ایران تایید شود.

اورسجی امروز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا با بیان این مطلب افزود: بیشتر مشتاق میزبانی در بخش جهانی هستیم که حداکثر تا سه هفته آینده اعلام می شود و مسابقات هم در خرداد 98 برگزار خواهد شد اما قطعا در یکی از بخش های جهانی یا آسیایی رقابت های کبدی جوانان، ایران میزبان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اوایل دی نیز اردوهای تیم های ملی آغاز می شود.
وی با بیان اینکه هر اندازه تیم های بیشتری در رقابت های جهانی کبدی حضور یابند، احتمال المپیکی شدن این رشته نیز بیشتر می شود، تصریح کرد: تیم های ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین، کنیا، دانمارک و لهستان از جمله کشورهای فعال در رشته کبدی هستند که از این ظرفیت برای اهداف المپیکی شدن می توان بهره برد. بیشتر کشورها در رشته کبدی به صورت انجمنی فعالیت می کنند و در صورت تغییر آنها به فدارسیون می توان به المپیکی شدن کبدی در سال 2024 خوشبین بود.

** برنامه مهم فدراسیون، حفظ استعدادهای کبدی است
رئیس فدراسیون کبدی گفت: برای شناخت بازیکنان مستعد در رشته کبدی، رقابت های قهرمانی کشور در رده نوجوانان و جوانان را برگزار کردیم و برای اینکه بازیکنان مستعد را حفظ کنیم، برگزاری اردوهای داخلی با حضور مربیان فنی و تغذیه را برنامه ریزی کرده ایم.
وی اظهار داشت: وقتی تیم های پایه قوی شوند برای رده سنی امید و بزرگسالان نگران فراهم بودن بازیکن کیفی نخواهیم بود و می توان آنها را برای رقابت های آسیایی و جهانی به میدان فرستاد.

**وزارت آموزش و پرورش با فدراسیون کبدی تفاهم نامه امضاء کرد
اورسجی گفت: یکی از اتفاق های مهمی که برای رشته کبدی رخ داد، امضاء تفاهم نامه با وزارت آموزش و پروش برای ورود کبدی به مدارس بود.
وی ادامه داد: قرار است رقابت های کبدی در مدارس با حضور 28 استان در دو بخش دختران و پسران در بهمن ماه برگزار شود که زمینه رشد و توسعه کبدی را بیش از پیش فراهم خواهد کرد. هنوز میزبان قطعی این رقابت های مشخص نشده است اما شهرهای قم برای پسران و مشهد برای دختران در رده سنی ابتدایی و دوره اول متوسطه پیش بینی شده است.
رئیس فدراسیون کبدی خاطرنشان کرد: با فدارسیون های ورزش کارگری و دانشجویی نیز تفاهم نامه هایی امضاء شده است تا پیش از پایان سال 97 رقابت های کبدی در این دو بخش برگزار شود.
وی تاکید کرد که هدف از برگزاری این رقابت ها علاوه بر استعداد یابی، توسعه این رشته ورزشی است و برای اجرای مداوم آن نیاز به حمایت های مالی وزارت ورزش و جوانان است که خوشبختانه این نهاد هم نگاه مثبتی به این موضوع دارد.

**رقابت های لیگ از 29 آذر آغاز می شود
اورسجی از آغاز رقابت های سیزدهمین دوره لیگ کبدی از 29 آذرماه به شکل رفت و برگشت خبر داد و افزود: پس از پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر که با حضور 11 تیم در شهر کبودرآهنگ برگزار شد، سه تیم استقلال رامهرمز، موسسه اعتباری نور فارس و عقاب نیروی هوایی چابهار از راهیابی به مرحله نهایی باز ماندند و 8 تیم دهیاری محمد آباد گرگان، فجرساری، رعد پدافند هوایی سیستان و بلوچستان، الوار گرمسیری اندیمشک، پایا تردینگ آذربایجان غربی، فتح کبودرآهنگ، عقاب تالش و میثم کاغذ دولت آباد اصفهان در سال 97 در لیگ برتر حضور دارند.

**رقابت های کبدی دهه فجر با حضور 9 کشور برگزار می شود
وی گفت: رقابت های کبدی دهه فجر قرار است به میزبانی شهر تبریز با حضور تیم هایی از عراق، ترکمنستان، گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان، پاکستان و ایران برگزار شود تا آمادگی فنی ملی پوشان حفظ شده و بازیکنان جدید نیز محک زده شوند.

** دوره های آموزشی فدراسیون سه برابر بیشتر شده است
رئیس فدراسیون کبدی اظهار داشت: همه هیات های کبدی در استان ها دوره های آموزشی خوبی برای مربیان و داوران برگزار کردند که نسبت به گذشته رشد سه برابری داشته است.
وی گفت: قرار است دوره آموزشی به مربیان و داوران با حضور «پرساگ راوو» مدرس هندی که اولین کتاب کبدی را نوشته، هفته اول بهمن برگزار شود تا به طور یکسان همه معرفی شدگان از هیات ها در این دوره آموزشی شرکت کنند.
اورسجی افزود: بعضی از تغییراتی که در رشته کبدی به وجود می آید توسط این مدرس هندی تدریس خواهد شد و اصول جدید و فنی مربی گری و داوری هم در کلاس آموزشی بیان می شود.
تیم های ملی کبدی زنان و مردان ایران در بازی ها آسیایی 2018 اندونزی برای نخستین بار در تاریخ رشته های تیمی ایران موفق شدند در هر دو بخش صاحب مدال طلا شوند.
ورزشی**9029**2024**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كبدي عباس اورسجي رئيس فدارسيون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش عصر شنبه خبرگزاری تسنیم از کیش، براساس برنامه‌ زمانبدی اعلام شده، مسابقات جهانی تکواندو در بخش بانوان از سه شنبه 28 فروردین تا چهارشنبه 29 فروردین سالن چندمنظوره المپیک کیش برگزار می‌شود.

زمان برگزاری رقابت‌های جهانی تکواندو در بخش آقایان نیز پنج شنبه 30 فروردین تا جمعه 31 فروردین از ساعت 8 صبح تا ساعت 22 اعلام شده است.

مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا نیز در بخش بانوان جمعه 31 فروردین تا شنبه 8 اردیبهشت از ساعت 8 تا 13 و دربخش آقایان جمعه 31 فروردین تا شنبه 8 اردیبهشت از ساعت 14 تا 20 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • سنندج، میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی دارت
  • ایران برای نخستین بار میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی شد
  • نوروزیان فینالیست شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان فینالیست شد
  • تیراندازی انتخابی المپیک| نوروزیان فینالیست شد
  • پایان رقابت‌های جام رمضان در رشته‌های مختلف
  • رقابت ساحلی بازان در ۴ رشته ورزشی در مشهد
  • سنندج میزبان رقابت‌های لیگ دسته یک بسکتبال
  • ایران، میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی
  • جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش