Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای ارتش افغانستان عملیاتی را برای بازپس گیری مناطق اشغالی شمال استان فاریاب آغاز کردند .یک منبع میدانی به جزئیات این عملیات اشاره کرد و افزود: نیروهای ارتش افغانستان در تلاش هستند کنترل شهرستان های «اندخوی و قرغان» را در شمال استان فاریاب در دست گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید :راه لاجورد افغانستان را به جهان وصل می کند/ کشورهای منطقه به آینده افغانستان باور دارند

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای افغان در گام نخست توانستند خطوط دفاعی شبه نظامیان طالبان را در مناطق «سرجنگ باغ و غجرآباد» در شهرستان اندخوی در هم بشکنند، گفت: نیروهای طالبان پس از متحمل شدن ضربات سنگین از این مناطق عقب نشینی کردند.

 

وی از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای شبه نظامی طالبان در این عملیات خبر داد و گفت: نیروهای طالبان در ادامه هم از جنوب و جنوب غرب شهرستان «اندخوی» هم عقب نشینی کردند.

به گفته این منبع میدانی، صدها تن از نیروهای ارتش افغانستان به مناطق مرکزی شهرستان «اندخوی» اعزام شده اند تا این بخش را به طور کامل از تصرف نیروهای طالبان خارج و به کنترل خود دربیاورند.

نیروهای ارتش افغانستان در این عملیات به انواع سلاح های سبک و سنگین پیشرفته مجهز هستند و درصدد هستند تا شهرستان های «اندخوی و قرغان» را که هفته گذشته در حملاتی غافلگیرانه به اشغال درآمدند را بازپس بگیرند.

 

 به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان طالبان در حملاتی که منجر به اشغال شهرستان های «اندخوی و قرغان» شد از سلاح های سنگین از جمله تانک استفاده کردند و نیروهای ناتو هم هیچ عکس العملی نشان ندادند.

نیروهای طالبان پس از اشغال این دو شهرستان مهم در شمال استان فاریاب، ۸ پاسگاه نیروهای امنیتی و ارتش را به آتش کشیدند تا شهرستان های «کوهستان، پشت کوه (بخش جنوب شرقی و شمال) شیرین تگاب، بلچراغ و دولت آباد» که حدود ۲۰ درصد از مساحت استان فاریاب را شامل می شوند در تصرف شبه نظامیان طالبان هستند.

 

  درگیری ها در شهرستان های «آلمار، قرغان، اندخوی، قرم قل، قیصار، پشتون کوت، گرزیوان، خان چارباغ، خواجه سبزپوش ولی» همچنان ادامه دارد؛ شهرستان «میمنه» تنها منطقه ای در استان فاریاب محسوب می شود که در کنترل ارتش افغانستان است. منبع: مشرق انتهای پیام/ آخرین تحولات میدانی شمال استان فاریاب افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم

شاه زلینا نماینده نخست‌وزیر مالزی در راس هیئتی در سفر به کابل با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار کرد.

وی هدف از این سفر را گسترش روابط با طالبان عنوان کرد و اظهارداشت: مالزی آماده همکاری با طالبان در بخش‌های مختلف است. 

وی افزود: طالبان باوجود تحریم‌های موجود، پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است، اما رسانه‌های جهانی در تلاش کم جلوه نشان دادن این پیشرفت‌ها هستند.

عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به تأمین امنیت کامل در افغانستان، از دولت و شهروندان مالزی دعوت کرد در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!