Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@21:16:45 GMT

۲۰ میلیون ریال؛ هزینه درمان هر یک درصد سوختگی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۸۲۲

۲۰ میلیون ریال؛ هزینه درمان هر یک درصد سوختگی

درمان هر یک درصد سوختگی، حدود ۲۰ میلیون ریال در مراکز دولتی هزینه دارد.

به گزارش قدس آنلاین، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت: در مراکز دولتی برای درمان بیمار با ۴۰ درصد سوختگی حدود ۸۰۰ میلیون ریال هزینه می شود که این رقم در بیمارستان های خصوصی به حدود ۲ میلیارد ریال افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید حسن طاوسی در جمع خیران سلامت در مشهد افزود: سالانه هزینه های زیادی برای درمان بیماران بخش سوختگی صرف می شود که با کمک دولت وخیران می توان با هزینه کمتر و تولید محتوای آموزشی مفید، مانند ساخت پویا نمایی های آموزش پیشگیری از سوختگی و انعکاس آن در رسانه ها در کاهش این آمار کمک کرد.متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی سوختگی و ترمیمی افزود: درسال ۹۶ حدود هزار و ۴۰۰ بیمار سوختگی در بیمارستان امام رضا (ع) بستری شدند که یک سوم از این تعداد، کودکان زیر پانزده سال بودند.دکتر طاوسی تاکید کرد: با اجرای برنامه های مدون آموزشی و اطلاع رسانی از سنین کودکی، می توان ۹۰ درصد حوادث منجر به سوختگی، هزینه های سنگین درمان و معلولیت های پس از سوختگی بیماران کشور را کاهش داد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پیشگیری از سوختگی در مرکز سوختگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اقدامات خوبی درامر پیشگیری از سوختگی مانند آموزش در مدارس و  حاشیه شهر در حال اجرا و پیگیری است. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرکز سوختگی این دانشگاه از مجهز ترین بخش های  سوختگی کشور و خاورمیانه است که علاوه بر استان های مجاور، بیماران زیادی از کشورهای اطراف نیز به این مرکز مراجعه می کنند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزینه درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت