Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی در پیامی نوشت: روند تعدیل تدریجی قیمت ارز در مسیر واقعی شدن ادامه دارد. ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ اقتصادی پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه آنچه امروز در بازار ارز شاهد آن هستیم روند طبیعی تعدیل تدریجی قیمت ارز در مسیر واقعی شدن آن است افزود: بانک مرکزی به دور از هیجانات غیر ضرور و با تدبیر لازم بازار را مدیریت و هدایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به عوامل ایجاد تعادل در بازار ارز اشاره کرده و گفت: اقدامات بانک مرکزی در تامین و تسهیل عرضه اسکناس و حواله توسط فعالین بازار و نیز گشایش تدریجی کانال های مالی با کشورهای هشتگانه و اتحادیه اروپا ثبات لازم در بازار ارز در مسیر هدف تعیین شده را به وجود خواهد آورد.

همتی با تاکید بر اینکه بازار ارز در کنترل بانک مرکزی است و نحوه دخالت در بازار ارز بخشی از برنامه مدیریت بازار است به مردم هشدار داده است که با توجه به ریسک بازار مراقبت لازم را داشته باشند و در دام نوسان گیری و سفته بازی دلالان ارز قرار نگیرند.

درگیری شدید دولتمردان با یاران اصلاح‎طلب برسر دلار 4200 تومانی و رانت 18 میلیارد دلاریواکنش مسعود نیلی به ادعای آشنا/فایل صوتی جلسه دلار 4200تومانی را منتشر کنیدهمتی: برگشت تدریجی ارز صادراتی به اقتصاد/ آغاز روابط با چند کشور و حذف دلار

 

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S7,79/CT12 واژه های کاربردی مرتبط قیمت دلار بانک مرکزی عبدالناصر همتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت دلار بانک مرکزی عبدالناصر همتی قیمت دلار بانک مرکزی عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

به گزارش صدای ایران از تسنیم،رئیس مجلس در نشست بررسی مسائل ارزی گفت:نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند. ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد.

همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست