Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@22:16:37 GMT

مسلمانان روهینگیا قربانی نسل‌کشی شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۸۸۳

مسلمانان روهینگیا قربانی نسل‌کشی شده‌اند

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای اقدام ارتش میانمار در برابر مسلمانان «روهینگیا» را «نسل‌کشی» توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای اقدام ارتش میانمار در برابر مسلمانان «روهینگیا» را «نسل‌کشی» توصیف کرد.

  این قطعنامه که با ۳۹۴ رأی موافق و تنها ۱ رأی مخالف به تصویب رسید انتقادی هم به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود که در برابر اقدامات ارتش میانمار مواضع مشابهی نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    پیش‌نویسی که به تصویب رسیده از دولت ترامپ و به طور خاص، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا می‌خواهد درباره اینکه آیا مسلمانان روهینگیا قربانی نسل‌کشی شده‌اند یا خیر، موضع‌گیری کند.   پامپئو از عبارت «نسل‌کشی» برای تقبیح اقدامات ارتش میانمار استفاده نکرده و تنها آن را «پاکسازی قومی» دانسته است. ترامپ، اصلاً در این باره صحبت نکرده است.   «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما تعهد اخلاقی داریم که این جنایت‌ها را نسل‌کشی بدانیم.»   مسلمان‌های روهینگیا از چند دهه قبل در معرض آزار و اذیت‌های دولت میانمار قرار داشته‌اند و دولت این کشور در سال ۱۹۸۲ شهروندی آنها را سلب کرده است.    از اوت سال ۲۰۰۷، ارتش میانمار سرکوب مسلمانان روهینگیا را شدت بخشید: هزاران نفر کشته شده و ۷۰۰ هزار نفر مجبور به مهاجرت به کشور همسایه بنگلادش شدند.»   انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا

ایتنا - سنای آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که بایت دنس، مالک تیک تاک را وادار می کند کسب و کارش در این کشور را تا ۹ ماه دیگر واگذار کند یا با ممنوعیت روبرو خواهد شد.

در پی نگرانی‌ها درباره امکان دسترسی چین به داده های شهروندان آمریکایی یا نظارت بر آنها از طریق تیک تاک، لایحه مذکور روز شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. این در حالی است که پیش از آن و چهارشنبه هفته گذشته بایدن اعلام کرده بود چنین لایحه ای را امضا می کند تا به قانون تبدیل شود.

به گزارش ایتنا از مهر، سناتور مارک روبیو عضو کمیته اطلاعات سنا در این باره می گوید: ما سال ها به حزب کمونیست چین اجازه دادیم کنترل یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های آمریکا را در اختیار داشته باشند، این یک کوته نظری خطرناک است. قانون جدید مالک چینی اپ را وادار می کند آن را بفروشد. چنین اقدامی برای آمریکا مناسب است.

این قانون به بایت دنس ۲۷۰ روز مهلت می دهد تا تیک تاک را رها کند.

تیک تاک که مدعی است هیچ گونه اطلاعاتی را با دولت چین به اشتراک نگذاشته، معتقد است قانون جدید به ممنوعیتی منجر می شود که آزادی بیان کاربران آمریکایی را نقض می کند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی تلاش دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا برای مسدودسازی تیک تاک و پیامرسان وی چت در این کشور با ممانعت دادگاه ها روبرو شد. اما قانون جدید احتمالا به دولت بایدن اجازه می دهد در صورتیکه بایت دنس تیک تاک را رها نکند، اپ را مسدود سازد. چنین اقدامی ابزارهایی را برای ممنوعیت یا فروش اپ های خارجی در اختیار کاخ سفید قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین‌های اشغالی/ آهارون هالیوا کیست؟
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین های اشغالی
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • اولین قربانی بلندپایه اسرائیلی پس از حمله ۷ اکتبر حماس
  • سنگ تمام آمریکا برای کودک‌کش‌ها
  • سنگ آمریکا برای کودک کش‌ها