Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:07:52 GMT

خمین قطب خوشنویسی استان مرکزی است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۹۵۵

خمین قطب خوشنویسی استان مرکزی است

خمین - ایرنا - رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین گفت: این شهرستان قطب خوشنویسی استان محسوب می شود و تاکنون بیش از 2 هزار هنرجوی خوشنویسی آموزش دیدند.

« مریم السادات حسینی » روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 هنرجوی این شهرستان عنوان استاد و هفت هنرجو عنوان فوق ممتاز این رشته هنری کسب کردند.
وی با اشاره به حضور 90 هنرجو در انجمن خوشنویسان خمین ادامه داد: 60 نفر از کوچکترین استاد ممتاز خوشنویسی در سطح کشوری از این شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین اظهار داشت: نماینده استان مرکزی دررشته خوشنویسی مسابقات سراسری خورشید ولایت هرساله از هنرجویان خوشنویسی این شهرستان است.
حسینی با اشاره به کسب رتبه برتر خوشنویسی در پرسش مهر توسط یکی از خوشنویسان خمین تاکید کرد: رتبه های برتر جشنواره هنری دانش آموزی همواره از این شهرستان بوده است.
وی افزود: کوچکترین کاتبان قرآن کریم عضو انجمن خوشنویسی این شهرستان هستند و در ماه مبارک رمضان هرسال سوره های قرآن را به شکل گروهی کتابت می کنند.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین خاطر نشان کرد: احداث نگارخانه به منظور برگزاری نمایشگاه خوشنویسی یکی از مطالبات مهم هنرمندان خوشنویسی در این شهرستان است.
حسینی گفت: نمایش آثار خوشنویسی در نگارخانه ویژه هنرمندان انگیزه یادگیری هنر را در نوجوانان ایجاد می کند و گرایش به هنر می تواند سبب کاهش آسیب های اجتماعی شود.
خمین دارای 105 هزار نفر جمعیت است و حدود یک هزار هنرمند در انجمن های فرهنگی و هنری این شهرستان فعالیت می کنند.
9930/7277/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و ارشاد اسلامي هنر خوشنويسي خمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلق آثار هنری با ضایعات غیرقابل استفاده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم مرکزی لیالی قدر در مصلی کیش
  • توزیع جهیزیه و سبد غذایی در شهرستان قاین
  • خلق آثار هنری با ضایعات غیرقابل استفاده
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • ◄ شرکت های بزرگ مقیاس رانندگان کامیون را نقره داغ کردند
  • جشن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در اهر
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • درخواست علمای یمن از امت اسلامی درباره غزه