Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند صبح امروز جمعه در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه اظهار داشت: همانگونه که در ستاد تنظیم بازار کشور هم اعلام شد در سطح کشور هم مشکلی برای تامین کالاهای ضروری نداریم و نیازهای مردم در این زمینه تامین شده است.

وی افزود: در زمینه نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها ضعف جدی وجود دارد و قیمت‌ها باید با یک سیستم نظارتی قوی، قیمت‌ها به شکل میدانی کنترل شوند و با متخلفین برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فشار گرانی‌ها بر دوش قشر ضعیف است، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم سودجویان فشار مضاعفی را بر این طیف وارد کند.

بازوند بیان داشت: برخی کالاها همچون روغن، مرغ و تخم‌مرغ در مغازه‌ها با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند و این قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: کالاها باید برچسب قیمت داشته باشند تا گران‌فروشان توسط خود مردم به مراجع قانونی معرفی شوند.

مدیر ارشد استان همچنین پیشنهاد داد که مدیران خودشان بروند و در بازار خرید کنند تا بدانند مردم با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند.

بازوند با تصریح اینکه ستاد تنظیم بازار تلاش‌های بسیاری را انجام داده ولی باید این تلاش ها را بیشتر کنند، افزود: با سودجویان برخورد جدی داشته باشید، اگر شرکتی در زمینه توزیع گوشت تخلفی کرده با آن برخورد کنید.

وی تاکید کرد: اجازه‌ شکل گیری رانت در توزیع گوشت و دیگر اقلام ضروری را نمی‌دهیم.

استاندار کرمانشاه همچنان بیان داشت: میوه ها و اقلام مورد نیاز مردم برای شب یلدا و شب عید به شکل مناسبی تهیه شود و بر توزیع آن هم نظارت کنند؛ در توزیع گوشت با قیمت دولتی، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و حاشیه شهرها و اقشار ضعیف مدنظر قرار گیرند.

کد خبر 4484500

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندارکرمانشاه تنظیم بازار هوشنگ بازوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه گوشت ۲۰۰ تا ۳۷۰ هزار تومانی در میادین و فروشگاه‌ها/ چرا همچنان صف تشکیل می‌شود؟

چندی پیش معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد که کالاهای اساسی برای ایام پایانی سال و ماه رمضان تامین شده و مردم هیچ نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی در این ایام نخواهند داشت؛ گزارش‌های میدانی حاکی از آن است با وجود عرضه گوشت گرم تنظیم بازاری در میادین و فروشگاه‌ها اما صف‌های طولانی همچنان برقرار بوده که این امر نیازمند تدابیر جدی‌تر از سوی مسئولان مربوطه است.

به گزارش ایسنا، معمولا در روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید کالاهای اساسی از جمله مرغ، ‌ گوشت، ‌ میوه، روغن، قند و شکر و ... افزایش می یابد، زیرا اکثر مردم بر اساس فرهنگ و رسوم یا در ایام نوروز مهمان دارند یا به مهمانی می‌روند. دو سالی هم هست که ایام نوروز با ماه رمضان متقارن شده و همین موضوع باعث شده که تقاضای خرید اقلام اساسی در روزهای پایانی اسفند بیش از پیش شود.

افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال منجر به شلوغی و ایجاد صف‌های طولانی در میادین و مغازه‌ها می شود که البته این شلوغی و صف در برخی از کالاها همچون مرغ و گوشت بیشتر از اقلام دیگر به چشم می‌خورد و سوال اینجاست چرا همچنان برای خرید مرغ و گوشت صف تشکیل می‌شود؟

سال‌های قبل به دلیل اختلاف معنادار قیمت مرغ تنظیم بازاری و دولتی با مرغ بازار آزاد مردم تا روزهای پایانی اسفند در صف مرغ بودند، زیرا برای آنها صرفه اقتصادی داشت که ساعت‌ها در صف بایستند ولی مرغ را ارزان‌تر خریداری کنند. در حقیقت می‌توان گفت مرغ دونرخی باعث می‌شد که مردم ساعت‌ها انتظار را به جان بخرند.  

البته در آن سال‌ها کارشناسان معتقد بودند که کمبود جوجه‌ریزی، افزایش قیمت خوراک طیور، ‌ دارو، واکسن و واقعی نبودن قیمت مصوب مرغ باعث ایجاد صف‌های طولانی شده و با رفع این مشکلات بازار به ثبات خواهد رسید.

اگر چه چندی بعد با افزایش قیمت مصوب مرغ و افزایش جوجه‌ریزی این مشکل تا حدودی حل و فاصله نرخ مرغ دولتی و آزاد کم شد و بازار به ثبات نسبی رسید مشاهدات بازار نشان می‌دهد در میادین میوه‌ و تره بار مرغ به  قیمت ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود، با وجود اینکه مسئولان مربوطه می‌گویند نرخ مصوب مرغ مناسب است و جوجه‌ریزی نیز بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه در ماه انجام شده و حتی مازاد نیاز داخل تولید داریم ولی همچنان صف وجود دارد!

در مورد گوشت قرمز نیز شرایط به همین روال است. زیرا قیمت گوشت گرم گوسفندی و گوساله در بازار آزاد کیلویی ۵۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و گوشت گرم گوسفند و گوساله وارداتی و تنظیم بازاری کیلویی ۲۰۰ تا ۳۷۰ هزارتومان است.

البته موضوع گوشت قرمز قصه درازی دارد. چند ماهی می شود که این فاصله قیمتی بین گوشت دولتی و آزاد وجود دارد و مردم به دلیل این اختلاف قیمت معنادار تمایل دارند گوشت مورد نیاز خود را از میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کنند  و همین امر منجر به تشکیل‌ صف‌های طولانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین شده است. یعنی گوشت گرم عرضه می‌شود ولی صف هم وجود دارد.

برخی از مسئولان و کارشناسان دلایل متعددی برای این صف‌ها عنوان کرده‌اند. برخی معتقدند که عرضه و تقاضا متناسب نیست. برخی علت این صف‌ها را کمبود مراکز عرضه عنوان می‌کنند و معتقدند هم عرضه باید افزایش یابد و هم مراکز عرضه بیشتر شود. برخی کارشناسان هم می گویند که برخی افراد بیش از نیاز مصرف گوشت و مرغ خریداری می کنند که این باعث می‌شود این اقلام به همه نرسد و هم صف تشکیل شود.  معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اما می‌گوید که قبلا توزیع به شکل لاشه، شقه و غیر بسته بندی بود و قطعه بندی کردن آن زمان‌بر می برد که در نهایت صف‌هایی ایجاد می شد.

به گفته وی اگرچه اختلاف قیمت گوشت گرم با قیمت بازار طبیعتا انگیزه‌هایی را ایجاد می‌کند که ممکن است برای غیر نیاز مصرفی افراد در صف قرار بگیرند.

با این حال علت هر چه باشد نیاز است تدابیر جدی تری اندیشیده شود تا مردم در این روزهای آخر سال دغدغه خرید مرغ و گوشت نداشته باشند و بتوانند اقلام مورد نیاز خود را در کمترین زمان ممکن با قیمت مناسب تهیه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازار آرام شب عید از تامین اقلام اساسی تا نهاده دامی
  • هیچ‌گونه افزایش قیمت برای گوشت قرمز در استان سمنان نداریم
  • عرضه گوشت ۲۰۰ تا ۳۷۰ هزار تومانی | چرا همچنان صف تشکیل می‌شود؟
  • عرضه گوشت ۲۰۰ تا ۳۷۰ هزار تومانی در میادین و فروشگاه‌ها/ چرا همچنان صف تشکیل می‌شود؟
  • ۷۵۰ تن گوشت بصورت روزانه در استان تهران توزیع می شود
  • واکنش استاندار تهران به صفوف غرفه‌های عرضه گوشت تنظیم بازار
  • افزایش ۲۰۰ تُنی گوشت قرمز در استان تهران عرضه را تسهیل می‌کند
  • اقلام اساسی تنظیم بازار در ایلام تامین شده است
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی توزیع می‌شود
  • پیش‌بینی ورود ‌۴ میلیون مسافر به استان هرمزگان