Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: یک قطعه زمین به ارزش 10 میلیارد ریال با نیت تقویت مدرسه علمیه آیت الله حکیم این شهرستان وقف شد.

حجت الاسلام علی پرهیزکار جمعه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: گستره این زمین یکهزار و 150 مترمربع است.
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه نیاز به فضاهای آموزشی بیشتری دارد گفت: کسانی که به امر مدرسهسازی میپردازند در واقع از مال خود در ترویج علم هزینه میکنند و برای قیامت خود پاداشی ذخیره میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرهیزکار گفت: وقتی مدرسهای ایجاد میشود تا زمانی که از آن ساختمان استفاده میشود کسی که آن را ساخته، در ثواب آن شریک است.
وی افزود: نیت خیرین باید تنها برای رضای خداوند باشد و در قبال امکاناتی که اعطا میکنند نیت دیگری نداشته باشند.
هم اکنون مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان با قریب به 130 طلبه و 15 استاد، رتبه نخست آموزشی را در بین مدارس علمیه خراسان شمالی داشته و در سطح خراسان بزرگ هم جزء 10 مدرسه علمیه برتر قرار دارد.
انجام فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی، اعزام مبلغ به سطح منطقه، برگزاری اردوهای جهادی به مناطق محروم با هدف کمک به نیازمندان و همچنین بیان معارف دینی ازجمله برنامه‌های این مدرسه علمیه در مناسبت‌های ملی و مذهبی است.
شهرستان شیروان 895 مورد موقوفه، 61 بقعه متبرکه و بیش از 3 هزار رقبه دارد.
7186/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وقف مدرسه علميه شيروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۳۵۰ هکتار زمین در روستا‌های اردستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سید محمد هادی احمدی طباء در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت اردستان افزود: در شهر اردستان ۵۹ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت ۳ فرزندی و ۲۶ قطعه بابت ۴ فرزند زیر ۲۰ سال واگذار شده است.
وی به الحاق ۳۹ هکتار زمین در اردستان با ظرفیت ۷۰۰ پلاک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیش از ۱۲۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کردند، در ادامه درخواست الحاق زمین جدید در برنامه قرار دارد.
فرماندار اردستان با بیان اینکه از ۸ هزار و ۲۷۲ نفر خانم متاهل در شهرستان برای ۷۱ درصد آنها مشاوره صورت گرفته است، افزود: در این میان ۲۰۰ خانم اردستانی نیازمند درمان ناباروری هستند.
احمدی طباء به کاهش امار مرگ و میر و رشد جمعیت در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سالی آمار زایمان افزایش داشته و آمار ازدواج در شهرستان از ۱۵۰ نفر در سال گذشته به ۱۶۵ نفر در سال جاری رسیده است.

دیگر خبرها

  • کاظم صدیقی کیست؟ /انتقادات به ساخت حوزه علمیه شیک و لاکچری در یکی از گرانترین مناطق تهران
  • پذیرش حوزه‌های علمیه برادران در استان بوشهر آغاز شد
  • ۲۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- بیرجند به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال زیر بار ترافیک رفت
  • افزایش ارزش سکه در بازار
  • واگذاری ۷۰۰ قطعه زمین به ۸۸۱ خانواده در استان همدان
  • الحاق ۳۵۰ هکتار زمین در روستا‌های اردستان
  • اهدای سه هزار جهیزیه کمیته امداد کرمان به مددجویان
  • ضبط ۴۲ هزار نخ سیگار قاچاق در پیرانشهر
  • مرکزمدیریت حوزه‌های علمیه درباره حوادث اخیر قم بیانیه‌ای صادر کرد
  • بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه درباره حوادث اخیر قم