Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش جزئیات جدید اجرای طرح رتبه بندی معلمان را اعلام کرد و گفت: چهار رتبه در این طرح تعریف شده است.

سیدمحمد بطحائی  اظهارکرد: یکی از مسائلی که از دیرباز در آموزش و پرورش مورد توجه بوده رتبه‌بندی معلمان است.

وی افزود: به عنوان عضوی از دولت در فراز و فرودهای بودجه‌ای دولت قرار داشته‌ام و به محدودیت‌های مالی دولت و تهدیداتی که بودجه ما در سال آینده با آن مواجه است اشراف پیدا کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال دولت و شخص رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بوجه اهتمام زیادی دارند تا اعتباری را برای رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال آینده بگنجانند. از رئیس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه که چنین مسیری را گشودند، قدردانی می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که برای رتبه‌بندی در لایحه بودجه پیشنهای دولت به مجلس دقیقا ۲۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: چندی پیش لایحه پیشنهادی ما برای اجرای رتبه‌بندی معلمان به دولت ارسال شد، حسب رویه‌ها در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در شش ماده به تصویب رسید و اکنون در نوبت کار هیات دولت قراردارد و امید است در جلسات آتی بررسی و قبل از نهایی شدن بودجه، مصوب و به مجلس ارسال شود.

بطحائی ادامه داد: در واقع دولت لایحه را به مجلس می‌فرستد و پس از تصویب در مجلس، آیین‌نامه‌ای را تهیه می‌کند و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یکی از جداول بودجه، اعتبار رتبه‌بندی در ردیفی مستقل پیش بینی شده است، درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان پس از اجرای رتبه‌بندی گفت: هدف اصلی طرح رتبه‌بندی معلمان افزایش حقوق نیست بلکه ارتقای شایستگی‌هاست، منتها یکی از آثار اجرای رتبه‌بندی اصلاح نظام پرداخت‌هاست.

وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهارکرد: در طرح رتبه‌بندی معلمان، چهار رتبه و برای احراز هر رتبه معیارهایی را تعریف می‌کنیم که بر اساس آن سطح شایستگی معلمان تعیین و متناسب با آن رتبه، افزایش فوق‌العاده شغلی منظور خواهد شد. پس آثار اجرای رتبه‌بندی در گام اول بهبود کیفیت نظام آموزش و پرورش و نیروی انسانی و در گام دوم بهبود نظام پرداخت‌ها برای معلمان خواهد بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش بطحایی حقوق فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری در جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)

در یک مطالعه جدید که مهمترین منابع تهدیدات جرایم سایبری را رتبه بندی می کند، روسیه به عنوان کانون اصلی جرایم سایبری در جهان نامگذاری شده است. شاخص جهانی جرایم سایبری پس از سه سال تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد و دانشگاه نیو ساوت ولز منتشر شده است.

به گزارش روزیاتو، براساس این شاخص، روسیه به عنوان کشوری با بیشترین تهدید جرایم سایبری در صدر لیست قرار گرفته است. پس از آن اوکراین، چین، ایالات متحده و نیجریه قرار دارند.

بریتانیا نیز در رتبه هشتم این فهرست جای گرفته است که یک رتبه پایین تر از کره شمالی می شود.

این رتبه بندی بر اساس داده هایی است که محققان از نزدیک به ۱۰۰ کارشناس جرایم سایبری در سراسر جهان جمع آوری کرده اند.

از این کارشناسان خواسته شد تا مهمترین منابع پنج نوع اصلی این جرایم را شناسایی کنند و کشورها را بر اساس تاثیر، حرفه ای بودن و مهارت فنی مجرمان آنها رتبه بندی کنند.

دکتر میراندا بروس، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «این تحقیق به آژانس های امنیت سایبری کمک می کند تا تمرکز خود را بر کانون های کلیدی جرایم سایبری معطوف کنند و بودجه و توجه خود را به طور موثرتری هدایت کنند.»

وی افزود: «این تحقیق به درک عمیق تری از جغرافیای این جرایم و اینکه چگونه کشورهای مختلف در انواع مختلف جرایم سایبری تخصص دارند، کمک می کند. با ادامه جمع آوری این داده ها، می توانیم ظهور هر کانون جدیدی را رصد کنیم و امکان مداخله زودهنگام در کشورهای در معرض خطر قبل از بروز یک مشکل جدی سایبری وجود دارد.»

جاناتان لوستهاوس، یکی از نویسندگان این مطالعه نیز گفت: «این شاخص می تواند نوری بر فعالیت هایی که اغلب ردیابی آنها دشوار است، بتاباند.»

وی اظهار داشت: «به دلیل ماهیت غیرقانونی و ناشناس فعالیت های آنها، دسترسی و نظرسنجی قابل اعتماد از مجرمان سایبری امکان پذیر نیست. آنها به طور فعال در حال پنهان شدن هستند. اگر سعی کنید از داده های فنی برای رصد مکان آنها استفاده کنید، موفق نخواهید شد، زیرا مجرمان سایبری حملات خود را از طریق زیرساخت های اینترنتی در سراسر جهان انجام می دهند.»

محققان امیدوارند این مطالعه را گسترش دهند تا بررسی کنند آیا ویژگی های ملی مختلف مانند تحصیلات، تولید ناخالص داخلی یا سطح فساد بر میزان جرایم سایبری یک کشور تاثیر می گذارد یا خیر.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • زمان واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان 
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کدام کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری در جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)