Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@12:52:54 GMT

طرح عدم اعتماد به دولت مکرون رای نیاورد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۰۳۷

طرح عدم اعتماد به دولت مکرون رای نیاورد

تارنمای شبکه تلویزیونی بلومبرگ خبر داد که طرح رای عدم اعتماد به دولت فرانسه با مخالفت قاطع نمایندگان شکست خورد.

به گزارش ایرنا از این شبکه تلویزیونی، در رای گیری دیروز (22 آذر) تنها 70 نماینده ازمیان 577 نماینده مجلس با بررسی طرح احزاب چپگرا موافقت کردند. موافقان طرح مذکور با 10 میلیارد یورو هزینه اضافه دولت که برای آرام ساختن اعتراضات جلیقه زردها تخصیص یافته مخالف بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که حزب 'جمهوری به پیش' مکرون 309 کرسی مجلس را در اختیار دارد.

رئیس جمهوری فرانسه به تازگی اعلام کرد که برای بهبود شرایط زندگی اقشار کم درآمد جامعه معافیت های مالیاتی و افزایش 100 یورویی حداقل دستمزد را در نظر می گیرد. دولت مکرون با اوجگیری اعتراض ها برنامه افزایش مالیات بر مصرف سوخت را نیز از بودجه سال 2019 کنار گذاشته است. برنامه مذکور دلیل اصلی اعتراض های پنج هفته اخیر 'جلیقه زردها' بود که با وجود عقبگرد دولت کماکان و با هدف تغییرات اساسی در سیاست های اقتصادی دولت و حتی استعفای مکرون ادامه داشته است.

جلیقه زردها قرار است با وجود وعده های مکرون و درخواست های دولت روزشنبه آینده (24 آذر) بار دیگر در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه تظاهرات کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم

مکرون امروز پنجشنبه در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفت که اروپا باید نشان دهد که هیچ وقت تابع آمریکا نبوده و همچنین می‌داند که چطور با کشور‌های سایر مناطق جهان گفتگو کند.

مکرون ۴۶ ساله، در حالی که تنها سه سال از دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری‌اش باقی مانده و اکثریت پارلمانی خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داده است، می‌خواهد به منتقدان خود نشان دهد که انرژی و تفکر گذشته خود را همچنان دارد.

رئیس جمهور فرانسه با توجه به اینکه ۷ سال گذشته خواستار استقلال اروپا شده است، تایید کرد که اتحادیه اروپا به همه چیزی که وی می‌خواسته دست پیدا نکرده، اما با این حال پیشرفت قابل توجهی را در اتحاد و استقلال داشته است.

وی در یک نشست با عنوان «اروپای پر رونق» در دانشگاه سوربن بیان کرد: یک خطر وجود دارد که اروپای ما می‌تواند نابود شود. ما برای رویارویی با خطرات تجهیز نیستیم.

مکرون همچنین هشدار داد که فشار‌های نظامی، اقتصادی، تجاری و سایر مشکلات می‌تواند اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور را تضعیف و متلاشی کند.

رئیس جمهور فرانسه در مورد وضعیت جنگ اوکراین نیز اضافه کرد که نباید اجازه داد روسیه در اوکراین پیروز شود.

او خواستار تقویت ظرفیت امنیت سایبری اروپا، روابط دفاعی نزدیک‌تر با انگلیس پس از برگزیت و ایجاد یک آکادمی اروپایی برای آموزش پرسنل نظامی عالی رتبه شد.

مکرون توضیح داد: هیچ دفاعی بدون صنعت دفاعی وجود ندارد. ما دهه‌ها سرمایه گذاری ناکافی داشته‌ایم. اروپایی‌ها باید ترجیح دهند که تجهیزات نظامی اروپایی را بخرند. ما باید بیشتر و سریعتر و با عنوان اروپایی‌ها تولید کنیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • (ویدئو) واکنش انتقامی مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ببینید | واکنش انتقامی امانوئل مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • (ویدئو) امانوئل مکرون پا به توپ شد
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک